Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 SUV je dobrý nápad, tvrdí v automobilce. A jak to bude s hybridem?

David Bureš
Diskuze (1)
Než se myšlence na terénní sporťák s motorem vzadu vysmějete, vzpomeňte si na někdejší 911 SC Safari, přizpůsobené závodům v rallye.

Porsche 911 se za desítky let stalo automobilovou ikonu, která širokou nabídkou verzí láká různé druhy klientů. Je tu varianta pro zákazníky žádající sporťák na každý den (911 Carrera), puristický model (911 Carrera T), na okruh zaměřený speciál (911 GT3 RS) nebo model konkurující svým výkonem superautům (911 GT2 RS). Naopak zvýšená oplastovaná varianta ve stylu Allroadů a Scoutů v nabídce 911 chybí, mohlo by se to však změnit.

Ne, nesmějte se, zvýšená oplastovaná 911 není zavrženíhodný nápad. Na některých trzích jsou sporťáky limitovány tamějšími rozbitými silnicemi, a tak by „terénní“ 911 mohla být odpovědí na potřeby zákazníků třeba z Indie, Číny nebo Blízkého východu. Vždyť ne všichni chtějí Cayenne nebo Macan, ale ryzí 911.

A že to není špatný nápad si myslí i v samotném Züffenhausenu. „Vzít 911 a postavit z něj SUV? Udělat ho vyšší? To by mohl být dobrý nápad, byť by to v modelové řadě byl jen limitovaný a hodně zvláštní produkt,“ prohlásil během premiéry nové generace 911 na autosalonu v Los Angeles Detlev von Platen, vedoucí prodeje a marketingu v automobilce Porsche.

Pro automobilku to přitom není zcela nová myšlenka. S 911 SUV firma koketovala již v roce 2013, byť tehdy k realizaci projektu nedošlo. Automobilka by navíc měla jednoduchou odpověď na kritiku tradičních fanoušků, kteří kdysi už tak kritizovali příchod SUV Porsche Cayenne. Na konci sedmdesátých let totiž vzniklo Porsche 911 SC Safari přizpůsobené závodu East Africa Safari Rallye. Nezapomeňme ani na Porsche 959 kdysi závodící v Rallye Paříž-Dakar, pro stuttgartského výrobce by tak terénní 911 nebyla něčím, co by porušilo tradice.

Porsche navíc není jedinou automobilkou, která nad „terénním sporťákem“ uvažuje. Také další koncernová značka, Lamborghini, údajně zvažuje obdobný speciál, a to na bázi supersportu Huracán. S myšlenkou koketovalo také Audi, koncept Nanuk se však bohužel realizace nedočkal.

Ani novodobé Porsche 911 Safari zatím nemá budoucnost jistou, naopak hybrid časem přijde. Nebude to však dříve než v rámci modernizace tento měsíc představené generace 992, hybridní 911 tak dorazí nejdříve za čtyři roky. Zatím totiž automobilka není spokojená s charakteristikou baterií. Hybridní 911 každopádně nebude o nižší spotřebě, ale primárně o výkonu. „Když přemýšlím o hybridní 911, nepředstavím si ji jako Panameru nebo Cayenne, ale jako závodní 919 Hybrid z Le Mans,“ říká vedoucí vývoje řady 911 August Achleitner. Hybridní 911 by tak rozhodně neměla zklamat!

David Bureš
Diskuze (1)