Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche: Levnější model než Boxster dělat nebudeme

David Bureš
Diskuze (12)
Porsche sice chce zvýšit své prodeje, nebude to však na úkor exkluzivity.

Porsche nepočítá v současné době s tím, že by prodávalo model levnější než dnešní Boxster. Listu Automotive News Europe to sdělil Bernhard Maier, šéf prodeje a marketingu této automobilky.

„Stavět Porsche s cenou 30.000 eur se v současnosti nehodí k naší značce,“ prohlásil Maier. Nynějším nejlevnějším modelem značky je Boxster, který u nás stojí 1.327.000 korun, tedy zhruba 52.000 eur. Na stejné úrovni se budou pohybovat také ceny chystaného malého SUV Macan.

Již dříve generální ředitel firmy Matthias Müller uvedl, že by plány na levný model mohly oslabit značku a znepřátelit si tradiční zákazníky.

Porsche chce do roku 2018 ročně prodávat 200 tisíc automobilů, loni automobilka prodala asi 117.000 aut, což bylo o 18 % více než v roce 2010.

Znalci automobilového trhu odhadují, že se v roce 2018 na celém světě prodá 100 milionů nových aut. Pokud by Porsche prodalo 200 tisíc aut, mělo by 0,2% podíl na trhu. Vedoucí marketingu Porsche si díky těmto číslům nemyslí, že by Porsche v budoucnu mělo ztratit svoji exkluzivitu.

„Budeme nadále dbát na exkluzivitu značky – i přes zvyšující se prodeje,“ uvedl Maier. Rovněž prohlásil, že nákup mimořádného zážitku (rozuměj vozu Porsche) není zadarmo. Automobilka má nabízet menší počet aut, než jaká je po nich poptávka. I tím se má zachovat exkluzivita.

Porsche bylo v minulosti několikrát kritizováno, když se vydalo do nového segmentu, kritika byla spojena především s SUV Cayenne. Nyní Porsche chystá menší SUV – Macan.

S Cayennem stuttgartský výrobce zaznamenal ohromný úspěch. Například v prvním čtvrtletí letošního roku představuje polovinu prodaných aut značky.

Maier říká, že automobilka bude i nadále stavět sportovní auta. Sportovně laděn má tedy být i Macan. Podle slov Maiera Porsche nabízí ty nejsportovnější modely v daném segmentu.

David Bureš
Diskuze (12)
Avatar - Martin911Turbo
23. 6. 2012 18:45
Smutná zpráva
Já se na nový VW-Porsche lidový model, který by byl jako v minulosti Porsche 944 a 968 těšil hodně, myslím že by byl velmi konkurence schopný a s cenovkou kolem 900 000 Kč která byla na začátku zveřejněna jako záměr dobrá cena...
Ač Porschefil, tak bych si stokrát radši koupil lidový sporťák od Porsche než Cayenne...
Avatar - white label
22. 6. 2012 23:20
Re: Snad ...
Hlavně mistři designu.
Jo, Cruze..., to je typická volba srdce, na rozdíl od ryze racionálního výběru 911ky alias "rozpláclého brouka"... >:D
22. 6. 2012 23:14
Re: Snad ...
Od věci není ani číst jeho jiné příspěvky, cituji: "No, však já ten motor mám taky v modelovém roku 2010. Je to benzínová atmosféra, takže nemá problém s otáčkama. Navíc při vytočení má super zvuk, tedy aspoň mě se moc líbí. Letos sice přijde 1.4T z Astry i do Cruze, ale podle mě ta atmosféra k tomuto autu prostě sedí. Když jsem auto vybíral, nabízel mi prodejce i Astru za podobnou cenu (horší výbava, ale ta by mi tak nevadila). Jenže ta Astra mě tak neoslovila, nesedla mi jako Cruze. Přiznám se, že z Cruze jsem byl nadšen a jsem stále - je to prostě volba srdce."

Jo jo, mistři volantu a mistři garáže... 8-s >:D
Avatar - white label
22. 6. 2012 22:30
Re: Snad ...
Tak to "sedí" zrovna od někoho, kdo má v nicku GM a jako auto snů kýčovitou "zrůdičku" s americko-korejským zlatým křížkem na "čele", vypadající jako postavená z dílů LEGA: [odkaz]
:*) >:-[]
22. 6. 2012 21:51
Re: Velmi dobré
Souhlas. Evropa potřebuje nějaké dostupné kupé/ roadster. A dostupné prakticky znamená do milionu, protože Boxster je jedna z nejlepších koupí na trhu, takže by se k němu cenou neměli přiblížit.

Hlavně VW ho prezentoval s naftovým motorem jako ekologický sporťák. S dvoulitrovým 132 kW dieselem koncept vážil 1200 kilo. Odhadovaná cena je dnes na úrovni 37 tisíc €. U Audi zase počítám s hybridem. 2,5 TFSI by byla skvělá zpráva, možná až příliš na to, aby to byla realita. Pokud by to auto nezkazili, tak by s tímhle motorem hodně potrápil Porsche. Možná až nepřípustně. Takže jsem spoléhal na Porsche, že tomu dají poctivé srdce.