Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizované Porsche Macan rozšiřuje nabídku. Opět nabídne šestiválec

David Bureš
Diskuze (4)
Porsche Macan v rámci faceliftu zatím dorazilo jen ve formě čtyřválcového modelu. Nabídku nyní konečně opět doplňuje šestiválec.

Porsche v létě představilo modernizovanou verzi svého menšího SUV Macan, když se jako již tradičně zaměřilo spíše na kontinuální vylepšení než revoluční změny. Na trh inovovaný Macan zatím dorazil jen ve formě základní varianty s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 180 kW v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Nyní ale nabídku opět doplňuje šestiválec.

Modernizovaná verze Macan S se dočkala nově vyvinutého třílitrového vidlicového šestiválce s turbodmychadlem. Naladěn je na výkon 260 kW a točivý moment 480 N.m, což je nárůst o 10 kW, respektive 20 N.m oproti předchozímu provedení. Poháněná jsou všechna kola.

Díky příplatkovému paketu Sport Chrono tak Macan S zrychlí z 0-100 km/h za 5,1 sekundy, o desetinu rychleji než dosud. Maximální rychlost činí 254 km/h. Spotřeba paliva pak podle normy NEDC dosahuje hodnoty 8,9 l/100 km.

Vidlicový šestiválec o objemu 2995 cm3 je přeplňován turbodmychadlem typu twin-scroll, umístěným mezi řadami válců, což díky krátké cestě výfukových plynů mezi spalovacími komorami a turbodmychadlem zajišťuje okamžitou odezvu motoru na pokyn. Turbodmychadlo se zdvojeným kanálem turbíny pak znamená, že točivý moment je vysoký už v nízkých otáčkách. Pro účinnější přípravu směsi paliva se změnila též spalovací komora s centrálním vstřikovačem, kvůli emisním normám pak ve výzbroji nechybí filtr pevných částic.

Další změny Macanu S už souvisí s letošním faceliftem. Inovované SUV je rozpoznatelné díky vodorovnému diodovému pásu propojujícímu koncová světla, zatímco vpředu jsou standardem diodové světlomety. Uvnitř pak najdeme nově řešený středový tunel s obrazovkou o úhlopříčce 10,9 palce.

Video se připravuje ...

V rámci modernizace se měnil i podvozek. Pružinové vidlice jsou nově místo ocele hliníkové, což zvyšuje jejich tuhost a snižuje neodpruženou hmotnost, výsledkem čehož má být preciznější řízení a vyšší jízdní komfort. Nově naladěné stabilizátory zase pomáhají neutrálnějšímu chování. Přední brzdové kotouče pak u Macanu S byly zvětšeny o 10 mm na 360 mm, zatímco jejich tloušťka narostla o 2 mm na 36 mm. Spolu s dalšími úpravami automobilka slibuje okamžité reakce a preciznější ovládán brzd.

Porsche by mělo nabídku modernizovaného Macanu rozšiřovat i do budoucna. Počítá se třeba s vrcholným Macanem Turbo. Naopak Macan Diesel se nevrátí, Porsche už se vznětovými agregáty nepočítá.

Porsche Macan – technická data nabízených verzí modernizované verze
VerzeMacanMacan S
Zdvihový objem [cm3]19842995
Válce/ventily4/46/4
Největší výkon [kW/min]180/5000-6750260/5400-6400
Točivý moment [N.m/min]370/1600-4500480/1360-4800
Převodovka7DS7DS
Max. rychlost [km/h]225254
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,35,1
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km]8,18,9

David Bureš
Diskuze (4)
12. 12. 2018 20:24
Re: Tak
Tak mohli ještě zkusit 3hrnek >:D Macan Junior 1.0TSI >:-[]
Avatar - white label
11. 12. 2018 20:33
Re: Tak
Jasně, že prodeje Macanu zase poletí nahoru a samozřejmě, že i bez dieselu.
P.S. Ten základní R4 benzín v Macanu je pochopitelně nesmysl.
11. 12. 2018 19:32
Re: Tak
prodeje Cayenne leden až srpen Evropa:
2015............12 747
2016............10522
2017..............8745
2018............12477

Touareg červen až srpen 4865 (pouze 3,0 diesel), stejné období Cayenne 6460. Období září až listopad neporovnávám, protože Porsche nemělo pro změnu homologováno.

Takže dieselovej levnější (a to o dost) a hlavně novej Touareg se prodává o dost hůř, než benzínovej Cayenne.

Pro menší a sportovnější Macan klidně prodeje nahoru letět mohou. Blbci od BMW tam sice cpou velmi dobrej R6 diesel, ale benzín je benzín a klientela Porsche si to evidentně aspoň u Cayenne uvědomuje, ikdyž se ti to asi nelíbí.
Avatar - Hittman
11. 12. 2018 17:02
Tak
Pouze s benzínem ty prodeje poletí nahoru >:D
Takoví blbci od BMW mají pořád ten fuj diesel...