Modernizované Porsche Macan rozšiřuje nabídku. Opět nabídne šestiválec
Porsche v létě představilo modernizovanou verzi svého menšího SUV Macan, když se jako již tradičně zaměřilo spíše na kontinuální vylepšení než revoluční změny. Na trh inovovaný Macan zatím dorazil jen ve formě základní varianty s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 180 kW v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Nyní ale nabídku opět doplňuje šestiválec.
Modernizovaná verze Macan S se dočkala nově vyvinutého třílitrového vidlicového šestiválce s turbodmychadlem. Naladěn je na výkon 260 kW a točivý moment 480 N.m, což je nárůst o 10 kW, respektive 20 N.m oproti předchozímu provedení. Poháněná jsou všechna kola.
Díky příplatkovému paketu Sport Chrono tak Macan S zrychlí z 0-100 km/h za 5,1 sekundy, o desetinu rychleji než dosud. Maximální rychlost činí 254 km/h. Spotřeba paliva pak podle normy NEDC dosahuje hodnoty 8,9 l/100 km.
Vidlicový šestiválec o objemu 2995 cm3 je přeplňován turbodmychadlem typu twin-scroll, umístěným mezi řadami válců, což díky krátké cestě výfukových plynů mezi spalovacími komorami a turbodmychadlem zajišťuje okamžitou odezvu motoru na pokyn. Turbodmychadlo se zdvojeným kanálem turbíny pak znamená, že točivý moment je vysoký už v nízkých otáčkách. Pro účinnější přípravu směsi paliva se změnila též spalovací komora s centrálním vstřikovačem, kvůli emisním normám pak ve výzbroji nechybí filtr pevných částic.
Další změny Macanu S už souvisí s letošním faceliftem. Inovované SUV je rozpoznatelné díky vodorovnému diodovému pásu propojujícímu koncová světla, zatímco vpředu jsou standardem diodové světlomety. Uvnitř pak najdeme nově řešený středový tunel s obrazovkou o úhlopříčce 10,9 palce.
V rámci modernizace se měnil i podvozek. Pružinové vidlice jsou nově místo ocele hliníkové, což zvyšuje jejich tuhost a snižuje neodpruženou hmotnost, výsledkem čehož má být preciznější řízení a vyšší jízdní komfort. Nově naladěné stabilizátory zase pomáhají neutrálnějšímu chování. Přední brzdové kotouče pak u Macanu S byly zvětšeny o 10 mm na 360 mm, zatímco jejich tloušťka narostla o 2 mm na 36 mm. Spolu s dalšími úpravami automobilka slibuje okamžité reakce a preciznější ovládán brzd.
Porsche by mělo nabídku modernizovaného Macanu rozšiřovat i do budoucna. Počítá se třeba s vrcholným Macanem Turbo. Naopak Macan Diesel se nevrátí, Porsche už se vznětovými agregáty nepočítá.
Porsche Macan – technická data nabízených verzí modernizované verze | ||
Verze | Macan | Macan S |
Zdvihový objem [cm3] | 1984 | 2995 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 180/5000-6750 | 260/5400-6400 |
Točivý moment [N.m/min] | 370/1600-4500 | 480/1360-4800 |
Převodovka | 7DS | 7DS |
Max. rychlost [km/h] | 225 | 254 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,3 | 5,1 |
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km] | 8,1 | 8,9 |