Porsche Pajun již na letošním IAA
V polovině letošního září se otevřou brány 66. ročníku IAA a mezi světové premiéry se má podle francouzského magazínu L'Automobile zařadit i odhalení konceptu elektromobilu Porsche, známého doposud pod jménem Pajun.
Francouzský magazín kromě informace o termínu premiéry konceptu zmiňuje i styl karoserie, který má odpovídat sportovně střiženému pětidveřovému hatchbacku a rozvíjet design aktuální sériové Panamery i konceptu Panamera Sport Turismo ze září roku 2012.
Koncept Porsche Pajun s čistě elektrickým pohonem má být podle Francouzů dlouhý 4,8 m, i když dříve se v souvislosti s tímto vozem nejčastěji hovořilo o délce 4,6 m. Pokud se tato předpověď vyplní, pak bude rozdíl v celkové délce novinky a Panamery, jejíž základní verze má na délku 5015 mm, velmi malý podobně jako je tomu u SUV Macan a Cayenne, kde se jedná o 4681 mm vs. 4855 mm.
Čistě elektřinou poháněné Porsche se má stát přímou konkurencí pro Teslu Model S, jejíž celkové délce 4,97 m se bude hodně přibližovat. Bezpochyby nabídne i velmi podobné jízdní výkony a cenovka bude samozřejmě odpovídat značce a zaměření vozu.
Porsche prostřednictvím nového konceptu naváže na svůj dřívější vývoj, jehož výsledkem byl v roce 2011 představený čistě elektrický Boxster E a zároveň nabídne ochutnávku linií sériového modelu, jehož uvedení se očekává v roce 2018 nebo 2019.
V případě čistě elektrického modelu bude Porsche bezpochyby odkazovat i na vzdálenější minulost a neopomene vedle Boxsteru E připomenout i Egger-Lohner C.2 z roku 1898, který je dílem zakladatele slávy značky Ferdinanda Porscheho.
Než bude sériový elektromobil uveden na trh hodlá Porsche zájemcům o své vozy schopné jízdy čistě na elektřinu nadále nabízet hybridní modely Panamera S E-Hybrid a Cayenne S E-Hybrid, které nezůstanou osamoceny a lze téměř najisto počítat i s plug-in hybridním provedením modelu Macan.