Porsche se prý nezajímá o časy na Nürburgringu. A odkdy?
Vzpomínáte si ještě na mediální přestřelku mezi Porsche a Nissanem poté, co GT-R postavilo časy na Ringu doslova na hlavu? Tehdy to úplně nevypadalo, že by měli v Zuffenhausenu Nürburgring "na háku". A kupodivu se ani o pár let později nijak netajili časem hybridního hypersportu 918 Spyder. Že by to bylo tím, že byl tak dobrý?
Teď ovšem v rozhovoru pro Autoguide ředitel divize Porsche GT Andreas Preuninger prohlásil, že "opustili cestu být nejrychlejší značkou na Nürburgringu a nestarají se o to, jestli je někdo rychlejší, než oni." Navíc dodává, že "pokud máte auto s perfektním nastavením pro Nürburgring, bude špatné na silnici i všude jinde."
Tomu se ovšem hodně těžko věří. Co za tím stojí? Preuninger se tím snažil "obhájit" návrat manuální převodovky do modelu 911 GT3 s tím, že takové auto je pro lidi kteří "se nedívají na stopky, když jsou na okruhu, chtějí pouze co nejlepší interakci s vozem a řidičské auto". U nového GT3 tedy šlo v první řadě o to, zajisti více zábavy za volantem. To ale proboha přece žádné podobné alibi nepotřebuje!
Copak je třeba kvůli tomu dělat tak razantní prohlášení? Nemůže se za tím třeba skrývat stále rychlejší a rychlejší konkurence, kdy si kultovní 911 musí mít na pozoru před i auty jako je BMW M4? Nelze v souvislosti s tím nevzpomenout podobná prohlášení Fordu poté, co hned několik konkurentů pokořilo na Ringu osmiminutovou hranici, za níž Focus RS zaostal o šest sekund.
A dejme tomu, třeba se opravdu tradiční sportovní značka, která má právě na Ringu nejvyšší počet vítězství ve všemožných podnicích, rozhodla na tento prubířský kámen všech výrobců automobilů rezignovat. Ale jak si potom vysvětlit, že to celé Preuninger zakončuje tím, že se i přesto Porsche na Severní smyčku vrátí. "Vrátíme se, protože impérium vždycky vrací úder, máme nějaká esa v rukávu, protože jsme také soutěživí," slibuje německý manažer. Tak jsem z toho nějaký zmaten, možná by bylo lepší neříkat blbosti, návrat k řidičským hodnotám pro vyznavače kultovní 911 GT3 by určitě sám o sobě postačoval...