Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche vybralo své nejlepší koncepty a je mezi nimi i jedno překvapení

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Porsche se v této části svého seriálu Top 5 věnuje svým konceptům. Čtyři z nich jsou poměrně známé, ale jeden z nich nám automobilka oficiálně představuje až nyní, přestože pochází z roku 2002.

Porsche Top 5 po přehlídce svých nejvzácnějších vozů, těch s nejlepším zvukem, nejpropracovanějším přítlačným křídlem na zádi, konstrukčních řešeních a významných historických momentech nabízí své nejlepší koncepty.

Přehlídka postupující od páté k první pozici začíná prototypem Porsche 754 „T7“ z roku 1959. Ten se stal předposledním krůčkem k finálnímu tvaru budoucí legendy v podobě modelu 911, od nějž se odlišuje především tvarem střechy a jejího přechodu do zadních partií. Nástupce modelu 356 měl být původně plně čtyřmístný, ale praktičnost naštěstí ustoupila eleganci.

Místo čtvrté patří konceptu Porsche 989 z roku 1988. Ten se měl proměnit v sériový model v první polovině devadesátých let, ale nakonec byl celý projekt zastaven a některá designová řešení z něj byla využita pro model 911 generací 993 a 996. Na čtyřdveřové Porsche v podobném stylu jsme si nakonec museli počkat až do uvedení modelové řady Panamera v roce 2009.

Třetí místo tohoto dílu Porsche Top 5 je zároveň jeho největším překvapením. Porsche uvádí, že teprve nyní oficiálně odhaluje koncept Cayenne Cabriolet, který vznikl v roce 2002, ale sériového nástupce se nedočkal. Dnes představuje rozhodně zajímavou součást historie značky, která přitahuje pozornost řešením svých zadních partií.

Druhá pozice ve srovnání s konceptem kabrioletu na základech velkého SUV sice nepůsobí tak ohromujícím dojmem, ale v roce 2010 se koncept Porsche 918 Spyder stal jedním z největších a nejpřitažlivějších překvapení ženevského autosalonu. Navíc se následně proměnil v sériový model, který se od něj vzhledově odlišoval jen minimálně.

Hvězdou číslo v tomto výběru je ovšem Porsche Mission E, které se představilo na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2015 a představovat pro svou značku představovat skutečnou revoluci díky svému designu i čistě elektrickému pohonnému systému.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
28. 3. 2017 12:51
Jak dlouho trvalo:
Jak dlouho trvalo, než začalo Porsche řešit úplav (zádě) vozu a posunutí motoru před zadní resp. za přední nápravu. A neřeší to někdy ani dnes, anebo dosti krkolomně.