Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche představuje pět nejdůležitějších momentů své historie ze závodních tratí

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Porsche se tentokrát zaměřilo na úspěchy, jichž jeho vozy dosáhly na závodních tratích. Ten, kterého si cení nejvíce, může být pro řadu fanoušků značky překvapením.

Porsche Top 5 po přehlídce nejvzácnějších vozů značky Porsche, těch s nejlepším zvukem, nejpropracovanějším přítlačným křídlem na zádi a konstrukčních řešeních tedy tentokrát nabízí významné historické momenty.

Průvodcem touto části seriálu Porsche Top 5 se stal Marc Lieb, který se proslavil za volantem Porsche 919 Hybrid v loňské čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a zároveň pracuje pro automobilku jako inženýr.

Odpočítávání již tradičně směřuje od páté k první pozici a zahajuje jen Porsche 959 a jeho úspěch ve slavné rallye Paříž – Dakar. Porsche připomíná rok 1986, kdy v této náročné africké soutěži jeho vozy vybojovaly první, druhé a šesté místo.

Následuje Porsche 956 a jeho trojitý triumf ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans z roku 1982, kdy cílem projely na prvních třech místech právě vozy tohoto typu. Toto vítězství dále umocnila dvě Porsche 935, která obsadila čtvrté a páté místo v celkovém hodnocení.

Třetí nejdůležitějším milníkem ze závodních tratí v historii značky Porsche je rok 1973 a její účast v sérii Can-Am s vozem Porsche 917/30, jehož kola roztáčel přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu 905 kW (1230 k). Mark Donohue s tímto nádherným monstrem schopným dosáhnout rychlosti 380 km/h vyhrál šest závodů z osmi, a to v řadě za sebou.

V případě druhé pozice se v tomto výběru musíme vrátit k Porsche 956 a jeho rekordní čas na Nürburgringu z roku 1983. Tehdy s ním německý jezdec Stefan Bellof dokázal projet 20,81 km dlouhou trať za 6 minut a 11 sekund.

První místo mezi nejdůležitějšími historickými momenty značky Porsche na závodních okruzích možná poněkud překvapivě neobsadil žádný závodní speciál. Bylo uděleno sériovému modelu Porsche 918 Spyder a jeho rekordní jízdě na Nürburgingu z roku 2013. Právě tehdy tento model jako první sériový vůz schválený pro běžný silniční provoz dokázal tento okruh projet v čase pod sedm minut.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)