Potvrzeno: PSA končí s hydropneumatickým odpružením
Nedávné spekulace se skutečně potvrdily, koncern PSA Peugeot Citroën končí se svým unikátním hydropneumatickým odpružením Hydractive. Serveru Automotive News Europe to potvrdila generální ředitelka Citroënu Linda Jacksonová.
Hydropneumatické odpružení chce automobilka nahradit nově vyvinutým systémem, který má poskytovat stejný komfort jako nynější řešení. Pohodlná jízda je totiž podle Jacksonové důležitým znakem vozů značky Citroën.
Důvodem konce hydropneumatického odpružení jsou vysoké náklady na jeho výrobu. Novým systémem tak francouzský výrobce bude chtít ušetřit. Šéfka Citroënu ale přidává ještě jeden důvod konce originálního řešení. „Hydropneumatické odpružení končí, protože to je stará technika,“ tvrdí.
Posledním Citroënem s hydropneumatickým odpružením se tak stane současná generace C5. S nástupcem auta se počítá, avšak s novým sofistikovaným podvozkem. Jaké řešení vůz použije, však Jacksonová zatím neprozradila. Nabízí se adaptivní tlumiče nebo vzduchové odpružení, což jsou levnější řešení než systém Hydractive.
Hydropneumatické odpružení Citroën nabízel od poloviny padesátých let, nejvíce jej proslavil model DS. Systém využívá k tlumení vibrací kombinaci hydrauliky (hydraulický olej) a pneumatiky (stlačený plyn). Nejnovějším vozidlem, které hydropneumatické odpružení používá, je traktor JCB Fastrac, který na trh vstoupil rok po Citroënu C5.