Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Potvrzeno: PSA končí s hydropneumatickým odpružením

David Bureš
Diskuze (17)
Nová generace Citroënu C5 již nepoužije hydropneumatické odpružení. Automobilka místo toho vyvine nový systém.

Nedávné spekulace se skutečně potvrdily, koncern PSA Peugeot Citroën končí se svým unikátním hydropneumatickým odpružením Hydractive. Serveru Automotive News Europe to potvrdila generální ředitelka Citroënu Linda Jacksonová.

Hydropneumatické odpružení chce automobilka nahradit nově vyvinutým systémem, který má poskytovat stejný komfort jako nynější řešení. Pohodlná jízda je totiž podle Jacksonové důležitým znakem vozů značky Citroën.

Důvodem konce hydropneumatického odpružení jsou vysoké náklady na jeho výrobu. Novým systémem tak francouzský výrobce bude chtít ušetřit. Šéfka Citroënu ale přidává ještě jeden důvod konce originálního řešení. „Hydropneumatické odpružení končí, protože to je stará technika,“ tvrdí.

Posledním Citroënem s hydropneumatickým odpružením se tak stane současná generace C5. S nástupcem auta se počítá, avšak s novým sofistikovaným podvozkem. Jaké řešení vůz použije, však Jacksonová zatím neprozradila. Nabízí se adaptivní tlumiče nebo vzduchové odpružení, což jsou levnější řešení než systém Hydractive.

Hydropneumatické odpružení Citroën nabízel od poloviny padesátých let, nejvíce jej proslavil model DS. Systém využívá k tlumení vibrací kombinaci hydrauliky (hydraulický olej) a pneumatiky (stlačený plyn). Nejnovějším vozidlem, které hydropneumatické odpružení používá, je traktor JCB Fastrac, který na trh vstoupil rok po Citroënu C5.

David Bureš
Diskuze (17)
24. 7. 2015 09:09
Re: Hydropneumatické odpružení
to je videt,ze jsi s hydrou nikdy nejezdil,nebo tak kratce a malo,ze ani nevis o cem pises.
nikdy a za zadnych okolnosti se adaptivni tlumic nemuze hydractive ani priblizit,natot byt jednoznacne lepsi jak tady pises. kdo nekdy tento hydraulicky podvozek mel,tak se musi tvemu prispevku jenom smat
4. 7. 2015 15:15
nezažil jsem lepší
a ani nepředpokládám, že ještě zažiju, tak sbohem LHM
Avatar - del42sa
4. 7. 2015 08:26
Re: Porovnání hmotnosti
Ale neměl. Pro každé kolo byl jeden zásobník a u prostřed nápravy společný pro jednu nápravu ;-) Jistě nějaký rozdíl v hmotnosti tam bude, ale naprosto zanedbatelný v poměru k hmotnosti celého auta.
3. 7. 2015 21:54
Re: skvěle
Někde jsem četl, ž PSA sice ustoupí od hydry, ale fabriku zachová protože bude nadále vyrábět pro RR, tak nevím...
3. 7. 2015 20:04
Re: skvěle
Používal, ale myslím, že teď už ne. Je fakt, že v licenci hydropneumatické odpružení využívalo vícero značek - hlavně BMW a Audi , ale aktuálně asi jen PSA.