Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prohlédněte si nový Mercedes-Benz Sprinter ve velké galerii

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Zcela nový Mercedes-Benz Sprinter, který již nebude příbuzným modelu Crafter značky Volkswagen, je jedno z nejdůležitějších novinek své značky pro letošní rok.

Nový Mercedes-Benz Sprinter byl oficiálně představen v úterý 6. února roku 2018 v Duisburgu a jeho premiéru bylo možné sledovat i prostřednictvím sociálních sítí a webu koncernu Daimler AG.

Pro Mercedes-Benz představuje Sprinter v nabídce lehkých užitkových vozidel klíčový model a proto bylo jeho představení pro automobilku skutečně důležitým krokem. Mercedes-Benz zahájil odhalování nové generace modelu Sprinter již v září loňského roku, kdy zveřejnil první skicu. V prosinci pak byly uvolněny první snímky interiéru a těsně před premiérou nabídla německá značka video se svou novinkou.

Sprinter má ve své nové generaci designem karoserie navazovat na koncept Vision Van z roku 2016 a zároveň i na aktuální model Vito či třídu V a rovněž se přibližovat aktuálním osobním vozům značky Mercedes-Benz. Dominantním prvkem designu karoserie nové generace je určitě rozměrná, ale zároveň měkce tvarována maska chladiče, která je výrazně oblejší než u předchozí generace. K výrazným prvkům exteriéru patří i řešení hlavních světlometů či zasklené plochy.

Interiér nové generace modelové řady Sprinter zaujme provedením palubní desky. Ta se svým členěním přibližuje aktuálním osobním vozům značky Mercedes-Benz a pozornost přitahuje především dotykovou obrazovkou multimediálního systému MBux s úhlopříčkou až 10,25 palce (v základu je sedmipalcová), kterou rámují kruhové výdechy ventilace, či téměř jako ze sportovního vozu převzatým tříramenným volantem. Samozřejmostí je podpora Android Auto a Apple CarPlay.

Sprinter může mít bezklíčkové startování, kameru ve zpětném zrcátku, nebo „ptačí“ kolem celého vozu, dešťový senzor a inteligentní stěrače. Vylepšena byla i klimatizace, která zpříjemní službu nejen v horkých dnech.

Samozřejmostí pro vůz značky Mercedes-Benz je armáda elektronických asistentů počínaje tempomatem a udržováním vzdálenosti, sledováním únavy řidiče a mrtvého úhlu, čtením dopravních značek po asistenty brzdění a jízdy v pruhu. Luxusní osobní varianty mají elektrické ovládání předních sedadel s pamětí a bezdrátové nabíječky mobilů pro všechny cestující.

Mercedes-Benz Sprinter ve své nové generaci disponuje rozvory náprav od 3250 do 4325 mm. Podvozek lehkého užitkového vozu může mít i vzduchové odpružení a tudíž nastavitelnou světlost zadní nápravy, tamtéž také místo klasických ocelových pružin listová pera, vyrobená ovšem z pružného a pevného plastu vyztuženého skleněnými vlákny.

Paleta pohonných jednotek nabídne na evropském trhu přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,1 l ve variantách 84, 105, 120 a 130 kW. Vrcholnou motorizaci představuje šestiválcový turbodiesel s nejvyšším výkonem 140 kW a točivým momentem 440 N.m.

Poprvé v historii modelové řady Sprinter je vedle pohonu zadních a všech čtyř kol k dispozici i pohon přední nápravy. S výše zmíněnými motory může spolupracovat manuální šestistupňová převodovka, nová automatická devítistupňová převodovka nebo osvědčená sedmistupňová automatická převodovka 7G-Tronic Plus.

Divize Mercedes-Benz Vans již dříve potvrdila, že její vlajková loď naváže na dosavadní provedení širokou paletou nabízených konfigurací a v nabídce nebude chybět ani čistě elektřinou poháněné provedení, které má být uvedeno v roce 2019 a navazovat na model eVito.

Tato verze s označením eSprinter zamíří na trh v dodávkovém provedení s rozvorem náprav 3924 mm, celkovou délkou 5932 mm a vysokou střechou. Pohonný systém bude využívat elektromotor o výkonu 80 kW a točivém momentu 300 N.m, jemuž mají potřebnou energii poskytovat lithium-iontové baterie s kapacitou 55 kWh. Mercedes-Benz eSprinter má být k dispozici ve verzích s maximální rychlostí 80 nebo 120 km/h a dojezdem okolo 150 km na jedno nabití.

Mercedes-Benz Sprinter ve své nové generace nabídne více než 1700 verzí a zákazníkům bude k dispozici od prostého šasi s kabinou ve dvou- i čtyřdveřovém provedení pro různé nástavby (třeba sanitní) přes dodávky až po komfortní osobní provedení pro řidiče a 19 cestujících a luxusní obytný automobil.

V případě dodávkových provedení zmiňuje automobilka, že mohou ve svých největších provedeních disponovat objem nákladového prostoru až 17 m3. Podlahu dodávek si lze objednat základní ocelovou, dřevěnou, popřípadě plastovou. Největší skříň pojme sedm europalet, verze s otevřenou ložnou plochou i osm. Naložený Sprinter může vážit 3 až 8,75 tuny.

Nová generace modelové řady Sprinter pak má zaujmout i službami Pro Connect Services, umožňujícími jednoduchou komunikaci mezi správci vozových parků a jejich řidiči i sledování polohy vozidla na trase a řady provozních údajů v reálném čase.

První kusy se k zákazníkům dostanou v červnu, elektromobil přijde příští rok. Servisní intervaly jsou nastaveny na dva roky, případně 40 a 60 tisíc kilometrů podle verze. Prototypy při testování najely po celém světě přes devět milionů kilometrů.

Mercedes-Benz Sprinter ve své první generaci debutoval v roce 1995 a od té doby do letošního uvedení nové generace se prodalo více než 3.400.000 vozů ve 130 zemích v nejrůznějších provedeních.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)