Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První Tesla Model S dorazil do Evropy, bude jezdit v Norsku

David Bureš
Diskuze (23)
Prvním evropským majitelem luxusního elektrického sedanu se stal Nor, který si první elektromobil pořídil už v roce 1989.

Automobilka Tesla Motors dovezla do Evropy první exemplář svého elektrického sedanu Model S, který míří do Norska. Není to žádné překvapení, zákazníci si totiž elektromobily v této severské zemi oblíbili.

Prvním evropským majitelem Modelu S se stal norský ekologický aktivista Frederic Hauge, který v roce 1986 spoluzaložil neziskovou organizaci Bellona Foundation zabývající se ochranou životního prostředí.

Hauge je velký milovník elektromobilů, vlastnil i Teslu Roadster. První vůz s elektrickým pohonem si pořídil už v roce 1989, jeho základem byl nejmenovaný model Fiatu. Norský aktivista s elektromotorem odmítal platit mýtné, a tak mu ho policie zabavila. Hauge si jej však vykoupil zpět, a to hned několikrát. I kvůli tomu Norsko časem zrušilo mýto pro vozy poháněné elektřinou.

První vyrobené exempláře Modelu S patří do takzvané série Signature Edition. Do Evropy poputuje jen 500 exemplářů této verze. Mnoho z nich zamíří právě do Norska, kde jsou elektromobily různě zvýhodněné – vztahuje se na ně dotace, v Oslu mohou využívat jízdní pruhy pro autobusy. Důležitými trhy pro Teslu jsou také Švýcarsko a Nizozemí.

Tesla Model S se na americkém trhu prodává od loňského roku, do Evropy měl dorazit podle původních plánů také loni. Takřka pět metrů dlouhý luxusní sedan je dostupný ve třech verzích, ta základní nabízí baterie s kapacitou 60 kWh, silnější má baterie s 85 kWh, vrcholná Performance má rovněž baterie s 85 kWh, zvládne však zrychlit z 0-96 km/h za 4,2 sekundy.

Dojezd provedení s 85kWh bateriemi činí na elektromobily slušných 500 kilometrů. V Severní Americe nyní automobilka buduje síť stanic, kde je možné baterie nabít, nebo vyměnit. Do roku 2015 chce Tesla Motos těmito stanicemi pokrýt 98 procent USA a Kanady.

David Bureš
Diskuze (23)
31. 1. 2021 21:48
Re: drzim palce
Ehm... o 7 let později...
Tesla chystá hatchback za $25 000 USD, v roce 2020 prodala 500 000 aut a v tomto roce by měla dle mého odhadu prodat něco kolem 900 000 aut.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
4. 9. 2013 16:36
Re: drzim palce
TESLA MODEL S : [odkaz]
HLINÍKOVÁ TVRZENÁ KOSTRA = 5* V TESTU BEZPEČNOSTI NHTSA [odkaz]
2X KUFR
NÍZKÉ TĚŽIŠTĚ ROZLOŽENÍ 50:50 DÍKY BATERII U PODLAHY KAPAL.CHLAZENÉ ZÁRUKA 8 LET / 200.000km [odkaz]
ELEKTROMOTOR INTEGROVÁN DO ZADNÍ NÁPRAVY ÚČINNOST 80% BEZÚDRŽBOVÝ
POHON ZADNÍCH KOL [odkaz]
AKCELERACE 6,2 SEKUND 225kW V ZÁKLADU [odkaz]
NABÍJENÍ 120kW = 80% = 30 minut [odkaz]
SPOTŘEBA 80Kč / 100km ČESKÉ ELEKTŘINY
NO EMISE [odkaz]
9. 8. 2013 22:42
Re: "Zákazníci si obľúbili" ... naozaj ?
aha jasne, to proto dostali od státu a EU nektere evropske automobilky stedre dotace s půjčky v radech miliard euro, to proto existuje k jedne automobilce zákon který ji chrani, to proto dostavaj i v CR nove montovny 4 roky danovich prazdnin, co to podle tebe teda je, kdys je dotace na ukor nas všech co platíme v CR a EU dane? a jen pro tvou malou predstavu, jen v CR to znamena castku cca 42 miliard korun za rok 2012 ;-)

a USA je me naprosto u zadele, ziju v CR a jezdim s autem po EU, ne po statech ;-) ve statech at si to zarizujou jak je jim libo ;-)

mimochodem Non-GAAP není vymysl Tesly, tak zverejnuji sva cisla všechny americnke firmy, jako drobny akcionar Nvidie mam obe statistiky 2x do roka jiz cca 4 roky ;-) doporučuju ti to nastudovat, abys tu pak nepsal nesmysly
Avatar - WinDiesel
9. 8. 2013 16:04
Re: "Zákazníci si obľúbili" ... naozaj ?
Je to ještě horší. Třeba na vozidla Tesly se musí skládat ostatní výrobci, kteří nechtějí vyrábět elektromobily. proto třeba Fiat vyrábí vysoce ztrátové elektromobily pro kalifornii, protože se to pořád ještě vyplatí, stojí je to méně, než kdyby sponzorovali Teslu.
Avatar - WinDiesel
9. 8. 2013 16:02
Re: "Zákazníci si obľúbili" ... naozaj ?
Kecáš voloviny a neví jestli to děláš z přirozeného IQ nebo jestli tě někdo navedl >:D . Občasné malé výhody, které automobilky dostávají na udržení výroby v tom a onom regionu, jsou, když to přepočteš na počty vyrobených aut velmi ale opravdu velmi malé. Elektromobily jsou dotovány velmi štědře a dotace se počítají v desítkách procent na jeden vůz a to nepočítám dotace na vývoj atd.
V USA šli tak daleko, že jediného nezbankrotovaného výrobce elektromobilů (zatím), společnost Teslu, musí všichni ostatní dotovat - v Kalifornii šli tak daleko, že jeden výrobce musí dotovat druhého ......... přímého konkurenta.
A ani to Tesle nestačí, aby se dostala do černých čísel. po hrátkách s čísly se na hospodaření podívali specialisté, už nejsou žádné další auta, za která by mohla Tesla dostat zaplaceno dopředu, peněz od mercedesu a Toyoty ubývá ........... a už jsou šmahem zase v červených číslech ............ tedy podle oficiální metodiky GAAP. Ona totiž ještě existuje ještě metodika Tesly samotné, nazývaná komicky NON-GAAP (což říká všechno) a tady Tesla vydělává (lžou si do kapsy.)
Tedy 26 mil USD podle TeslyNON-GAAP) versus 31 mil USD podle oficiální GAAP. Ani se všemi možnými dotacemi a s nařízenou podporou od konkurentů - výrobců automobilů nevyrábějících elektromobily to zase Tesla nedala a lže a lže a lže.