Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Ženevský tuning od Hamannu a Nimrodu

David Bureš
Diskuze (0)
Kreace tuningových úpravců bývají opravdu odvážné. Takové vozy najdeme na ženevském autosalonu i letos.

Ženevský autosalon je proti jiným autosalonům charakteristický i tím, jeho pravidelnými účastníky jsou rovněž malovýrobci (letos třeba Zenvo, Pagani, Gumpert), karosárny (Pininfarina, Giugiaro) nebo tuningoví úpravci. Tuningu na stránkách Auto.cz moc prostoru nedáváme, tentokrát ale uděláme výjimku.

V Palexpu jsme navštívili stánky dvou tuningových firem – německého Hamannu a maďarského Nimrodu. Společným prvkem těchto společností je ten, že v Ženevě ukázaly díla postavená na základech Lamborghini Aventador. Nimrod svoji kreaci nazývá AvantiRosso, Hamann pak Nervudo.

Už sériový Aventador rozhodně není nějakým nenápadným vozem, Hamann i Nimrod si však myslí, že může být ještě odvážnější. V tomto ohledu jde výrazně dále Nimrod, který založil kuvajtský byznysmen Bader Al Roudhan dlouhodobě žijící v Maďarsku.

Kuvajtsko-maďarský Aventador je opravdu mohutně pozměněn. Přední nárazník je výrazně protažen dopředu, po stranách se objevují křidélka. Přepracované jsou také boční chladicí otvory motoru, další otvor vedoucí vzduch k motoru najdeme na střeše. Karoserii navíc zdobí množství odhaleného karbonu. Změny najdeme také uvnitř. Jiné čalounění s motivem vlnovek doplňuje karbonový strop osvětlený diodami.

Autoři se nevyhnuli odkazům na ostatní modely Lamborghini. Otvory v krytu motoru připomínají Sesto Elemento, motiv písmena ypsilon na střeše zase používá Gallardo LP570-4 Performante.


Zatímco AvantiRosso je až kýčovitým autem, které si však jistě najde mnoho obdivovatelů na Blízkém východě nebo v Rusku, Nervudo je decentnější, a to zvlášť v kombinaci šedé karoserie se svítivě zeleným detaily. Autu to v tomto provedení opravdu sluší.

Úpravy Hamannu nejsou tak výrazné. Obligátní jiný nárazník nebo výrazný přítlačný spoiler na zádi však samozřejmě nechybějí. Tuningové firmy si oblíbily i střešní otvory, v případě Hamannu Nervudo se jeho ústí nachází až za kabinou.

Obě kreace jsou nicméně důkazem, že upravit design Aventadoru je opravdu složité, ne-li nemožné. Nic naplat, běžný Aventador na stánku Lamborghini ladí oku podstatně více než Nimrod AvantiRosso či Hamann Nervudo.


David Bureš
Diskuze (0)