První kilometry s BMW 3 Touring - Kubíky radosti navíc

První kilometry s BMW 3 Touring - Kubíky radosti navíc

 
 

V okolí Mnichova se konala novinářská předpremiéra nejnovějšího bavorského příspěvku do stále populárnější kategorie tzv. stylových kombi, zaměřených především na bezchybný appeal.

Už z prvních fotografií bylo jasné, že základní tvary se již do značné míry ustálily a radikální změny již nelze očekávat - nové trojkové kombi se na první pohled podobá oběma svým předchůdcům E36 i E46 a láká dosavadní zákazníky na povědomé tvary. Přesto ovšem Trojka ani ve své užitečnější variantě neustrnula – plastický chirurg Chris Bangle provedl několik omlazujících korekcí a celek nyní působí rafinovaněji; ač si víceméně zachoval původní tvary, opustil převahu pravých úhlů a přímek a nabízí obecenstvu ostré úhly, okořeněné trochou nevtíravých obloučků.

První kontakt
naživo s řadou vyrovnaných kombíků připomněl lednovou novinářskou premiéru limuzíny – několik desítek blankytných a tmavě modrých přídí a výběr mezi vznětovým čtyřválcem a zážehovým šestiválcem; tentokrát namísto třílitru 325i. To vše zarámováno futuristickými exteriéry mamutího mnichovského letiště, postaralo se o velmi silný dojem. Touring pochopitelně připomíná své předchůdce, zejména E46, ovšem silueta směrem vzad více klesá a samotná záď je nižší s menším oknem a dále opticky miniaturizovaná rozlehlejšími koncovými světlomety. Subtilněji působí i dole výrazně zaoblené páté dveře a ještě více síly dodávají zvýrazněné lemy blatníků a stoupající linie zadního nárazníku.

Uvnitř
je až po B-sloupek vše jako v limuzíně, ovšem zadní sedadlo prošlo invenční kúrou; kromě obvyklých kombíkových funkcionalit lze všechny tři hlavové opěrky sklopit do vodorovné polohy a zlepšit výhled vzad. Domyšlený je také modul, obsahující kromě rolety i výsuvnou mříž, fixovatelnou v úrovni B-sloupku. Obdobně jako v pětkovém Touringu, i zde přilehlý konec roletky samočinně vyjede ke stropu po vyklopení samotného zadního okna. Zavazadelník se prakticky zbavil hluchých prostor a nabízí spoustu kotevních míst, výklopných háčků, elektrickou zásuvku a inteligentně uspořádané úložné prostory na provozní drobnosti – bude tedy možné snadno udržovat pořádek. Opticky se prostor zdá větší než u předchůdce, avšak s vyšší nakládací hranou. Možnost přímého srovnání však chyběla, proto počkáme s definitivním závěrem až na objektivní měření v redakčním testu.

Nejdříve jsme – podobně jako v případě limuzíny – sáhli po budoucím hitu – ekonomickém a dynamickém moderním dvoulitrovém turbodieselu, který v minulé Trojce boural prodejní rekordy. Pro co nejobjektivnější porovnání opět ručně řazená šestistupňová převodovka, nelišila se dokonce ani barva.

320d
První dojmy po rozjezdu se prakticky neliší od limuzíny; prestiž a preference sportovních kombíků v Mnichově dále roste a pečlivá konstrukce smazala další podstatný kus vnímatelných rozdílů mezi jednotlivými karosářskými verzemi. I převody se zdají být nezměněny, proto se jedinou odchylkou stává poněkud odlišný zvukový projev agregátu. Ač jsme logicky čekali, že kombi bude hlučnější, není tomu tak. Vznětové tóny znějí jinak a dokonce o něco příjemněji, než v limuzíně. Poněkud hůře je na tom výhled vzad, ovšem ve srovnání s předchozím malým Touringem, nikoliv limuzínou. Ještě že bdí znamenitý parkovací asistent, jinak je vzdálenost za vysokým zadním nárazníkem prakticky neodhadnutelná. Ježdění po městě i po dálnici se subjektivně prakticky neliší od limuzíny, tedy opět zcela suverénní kontakt s vozovkou ve všech situacích, pocit absolutní kontroly a znamenitý zátah kultivovaného dieselu.

Skutečné rozdíly se začínají projevovat až po opuštění dálnice. Už v první prudší zatáčce je totiž cítit masivnější záď, která vůz o poznání více tlačí do přetáčivosti. Ovšem tyto tlaky vnímáme pozitivně, Bavor se díky nim na každé zatočení doslova těší a eliminuje značnou část přirozeného strachu z nedotáčivého smyku. Užívat si velmi rychlé táhlé oblouky je proto doslova slastí a mohutný kroutící moment vznětového dvoulitru na požádání snadno tlačí zadní kola ven ze stopy. Nic ovšem není zadarmo a řidič kombi platí v každém výjezdu z šikany; ochota k návratu do přímé stopy vůči limuzíně citelně poklesla. Znát je to zejména v ostré vracečce, ovšem rozhodně se nejedná o fatální problém a navíc mluvíme o jiskrné jízdě na hranici smyku a vězení za dopravní přestupky; civilně jezdícího řidiče nic takového ani náznakem trápit nebude. Spotřeba při velmi ostré jízdě s častými výlety k červenému poli otáčkoměru oscilovala mezi 8,5 – 9 l/100 km, což vzhledem k okolnostem hodnotíme příznivě. Stejně jako v případě limuzíny nás opět velmi potěšily dynamické schopnosti a charakteristiky posíleného zkultivovaného dvoulitrového dieselu, který prohlašujeme za jednoznačného kandidáta na nejprodávanější motorizaci v Trojce.

325i
jsme si s ručně řazenou převodovkou vyzkoušeli poprvé; zatímco samočinný Steptronic zůstal něco málo dlužen našemu verdiktu ideální převodovky k menšímu zážehovému šestiválci v Trojce, kombinace s manuálem se nám zalíbila na první dotek. V porovnání s třílitrem, který nás oslnil v limuzíně, je dvaapůllitr střídmější zejména v akustickém projevu. Je patrně zaměřen na trochu jinou cílovou skupinu a tak místo adrenalinových trubkových sól vydává uhlazenější zurčení sametově klidného agregátu, schopného ovšem v případě potřeby bleskově vzít za pořádnou práci. I nástup, ač bezprostřední, se nám zdál poněkud utlumenější, než v případě třílitru, a nová 325i se pocitově i výkonově vyrovnala předchozí 330i. Jako všechny mnichovské zážehové šestiválce, i tento hořčíkový nabízí úžasný rozsah použitelných otáček a nájezd pod plným plynem na dvojku do ostré zatáčky neznamená rychlé zvadnutí pod hranicí 5 tisíc otáček, jako u dieselu; ručka otáčkoměru letí k sedmičce, na obvodu kol je neustále k dispozici neslábnoucí porce síly a řidičovy pocity se blíží orgasmu, zvláště poté, co se zadní kola utrhnou a zcela kontrolovatelně se překlopí do řízeného přetáčivého smyku. Ano, stále popisujeme kombi s jinou, než vrcholnou motorizací…

Podobné hrátky odčerpaly necelých 15 litrů na 100 km, čemuž opět za daných okolností aplaudujeme. Silný šestiválec nás opět pustil daleko blíže limitům vozu, ty ovšem i v té nejdivočejší chvíli zůstaly ještě pěkný kus před námi.

Kombi
nemusí znamenat cosi objemného a neohrabaného – o tom bavorští úspěšně přesvědčují veřejnost již více než patnáct let. Jejich vývoj jde kupředu o kousek rychleji, takže dále dochází ke sblížení s vlastnostmi lehčích limuzín a možná se již u příští Trojky dočkáme výměny ve vedení. Ta současná k tomu má již velmi blízko a ze současné produkce naplňuje význam termínu „sportkombi“ dle našeho názoru nejlépe. Přejeme Vám podobně příjemné první setkání, jako jsme prožili my!

Spolupracujeme s TipCars.com
Konec demokracie v Polsku? Ve stovce měst lidé demonstrují proti soudní reformě Konec demokracie v Polsku? Ve stovce měst lidé demonstrují proti soudní reformě

Ve stovce polských měst se večer konají demonstrace proti…

Kellnerova PPF koupí plzeňskou Škodu Transportation, zaplatit má přes deset miliard Kellnerova PPF koupí plzeňskou Škodu Transportation, zaplatit má přes deset miliard

Plzeňskou strojírenskou skupinu Škoda Transportation…

Policie evakuovala stanici londýnského metra a vyzvala lidi k úkrytu Policie evakuovala stanici londýnského metra a vyzvala lidi k úkrytu

Rušná londýnská stanice metra Oxford Circus je…

 

Štítky BMW Jízdní dojmy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu…

 





 
Auto a mráz: Jak se připravit na teploty pod nulou?

Auto a mráz: Jak se připravit na teploty pod nulou?

Včera

Ježdění v zimě má svá specifika. Kromě přezutí vozidla na zimní pneumatiky bychom neměli zapomenout ani na některé další části automobilu.




Blesk.cz

Zášť v rodině Wabiho Daňka (†70) napravila až smrt! Stihl se zpěvák usmířit s dcerou?

Zášť v rodině Wabiho Daňka (†70) napravila až smrt!…

Léta mezi nimi panovaly napjaté vztahy, nakonec se ale Wabi Daněk (†70) stihl před smrtí smířit s dcerou…

Snad proto, že jsi na zámku... Podívejte se na zámek, kde se natáčeli »Básníci«!

Snad proto, že jsi na zámku... Podívejte se na…

Snad proto, že jsi na zámku... Tak začíná básnička, na niž Pavel Kříž ve filmu Jak básníkům chutná život balí…

 

iSport.cz

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by gól dal, řekl

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by…

Nesmazatelně se zařadil mezi významné osobnosti historie Bohemians 1905. Josef Jindřišek odehrál proti Liberci…

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět slaví. Liberec bere bod

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět…

Fotbalisté pražské Dukly odčinili debakl se Slavií, když v 15. kole HET ligy porazili na svém hřišti Mladou…

 

Reflex.cz

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o nejkrvavější útok na egyptské civilisty

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o…

Dnešní útok radikálů na mešitu na severu Sinajského poloostrova si vyžádal životy nejméně 155 lidí a zranění…

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě nejezdit na dovolenou

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě…

Bezpečnost je určitě jednou z nejdůležitějších podmínek, pokud jde o výběr místa, kde si chce člověk odpočinout…