reklama


První kilometry s BMW 3 Touring - Kubíky radosti navíc

První kilometry s BMW 3 Touring - Kubíky radosti navíc

 
 

V okolí Mnichova se konala novinářská předpremiéra nejnovějšího bavorského příspěvku do stále populárnější kategorie tzv. stylových kombi, zaměřených především na bezchybný appeal.

Už z prvních fotografií bylo jasné, že základní tvary se již do značné míry ustálily a radikální změny již nelze očekávat - nové trojkové kombi se na první pohled podobá oběma svým předchůdcům E36 i E46 a láká dosavadní zákazníky na povědomé tvary. Přesto ovšem Trojka ani ve své užitečnější variantě neustrnula – plastický chirurg Chris Bangle provedl několik omlazujících korekcí a celek nyní působí rafinovaněji; ač si víceméně zachoval původní tvary, opustil převahu pravých úhlů a přímek a nabízí obecenstvu ostré úhly, okořeněné trochou nevtíravých obloučků.

První kontakt
naživo s řadou vyrovnaných kombíků připomněl lednovou novinářskou premiéru limuzíny – několik desítek blankytných a tmavě modrých přídí a výběr mezi vznětovým čtyřválcem a zážehovým šestiválcem; tentokrát namísto třílitru 325i. To vše zarámováno futuristickými exteriéry mamutího mnichovského letiště, postaralo se o velmi silný dojem. Touring pochopitelně připomíná své předchůdce, zejména E46, ovšem silueta směrem vzad více klesá a samotná záď je nižší s menším oknem a dále opticky miniaturizovaná rozlehlejšími koncovými světlomety. Subtilněji působí i dole výrazně zaoblené páté dveře a ještě více síly dodávají zvýrazněné lemy blatníků a stoupající linie zadního nárazníku.

Uvnitř
je až po B-sloupek vše jako v limuzíně, ovšem zadní sedadlo prošlo invenční kúrou; kromě obvyklých kombíkových funkcionalit lze všechny tři hlavové opěrky sklopit do vodorovné polohy a zlepšit výhled vzad. Domyšlený je také modul, obsahující kromě rolety i výsuvnou mříž, fixovatelnou v úrovni B-sloupku. Obdobně jako v pětkovém Touringu, i zde přilehlý konec roletky samočinně vyjede ke stropu po vyklopení samotného zadního okna. Zavazadelník se prakticky zbavil hluchých prostor a nabízí spoustu kotevních míst, výklopných háčků, elektrickou zásuvku a inteligentně uspořádané úložné prostory na provozní drobnosti – bude tedy možné snadno udržovat pořádek. Opticky se prostor zdá větší než u předchůdce, avšak s vyšší nakládací hranou. Možnost přímého srovnání však chyběla, proto počkáme s definitivním závěrem až na objektivní měření v redakčním testu.

Nejdříve jsme – podobně jako v případě limuzíny – sáhli po budoucím hitu – ekonomickém a dynamickém moderním dvoulitrovém turbodieselu, který v minulé Trojce boural prodejní rekordy. Pro co nejobjektivnější porovnání opět ručně řazená šestistupňová převodovka, nelišila se dokonce ani barva.

320d
První dojmy po rozjezdu se prakticky neliší od limuzíny; prestiž a preference sportovních kombíků v Mnichově dále roste a pečlivá konstrukce smazala další podstatný kus vnímatelných rozdílů mezi jednotlivými karosářskými verzemi. I převody se zdají být nezměněny, proto se jedinou odchylkou stává poněkud odlišný zvukový projev agregátu. Ač jsme logicky čekali, že kombi bude hlučnější, není tomu tak. Vznětové tóny znějí jinak a dokonce o něco příjemněji, než v limuzíně. Poněkud hůře je na tom výhled vzad, ovšem ve srovnání s předchozím malým Touringem, nikoliv limuzínou. Ještě že bdí znamenitý parkovací asistent, jinak je vzdálenost za vysokým zadním nárazníkem prakticky neodhadnutelná. Ježdění po městě i po dálnici se subjektivně prakticky neliší od limuzíny, tedy opět zcela suverénní kontakt s vozovkou ve všech situacích, pocit absolutní kontroly a znamenitý zátah kultivovaného dieselu.

Skutečné rozdíly se začínají projevovat až po opuštění dálnice. Už v první prudší zatáčce je totiž cítit masivnější záď, která vůz o poznání více tlačí do přetáčivosti. Ovšem tyto tlaky vnímáme pozitivně, Bavor se díky nim na každé zatočení doslova těší a eliminuje značnou část přirozeného strachu z nedotáčivého smyku. Užívat si velmi rychlé táhlé oblouky je proto doslova slastí a mohutný kroutící moment vznětového dvoulitru na požádání snadno tlačí zadní kola ven ze stopy. Nic ovšem není zadarmo a řidič kombi platí v každém výjezdu z šikany; ochota k návratu do přímé stopy vůči limuzíně citelně poklesla. Znát je to zejména v ostré vracečce, ovšem rozhodně se nejedná o fatální problém a navíc mluvíme o jiskrné jízdě na hranici smyku a vězení za dopravní přestupky; civilně jezdícího řidiče nic takového ani náznakem trápit nebude. Spotřeba při velmi ostré jízdě s častými výlety k červenému poli otáčkoměru oscilovala mezi 8,5 – 9 l/100 km, což vzhledem k okolnostem hodnotíme příznivě. Stejně jako v případě limuzíny nás opět velmi potěšily dynamické schopnosti a charakteristiky posíleného zkultivovaného dvoulitrového dieselu, který prohlašujeme za jednoznačného kandidáta na nejprodávanější motorizaci v Trojce.

325i
jsme si s ručně řazenou převodovkou vyzkoušeli poprvé; zatímco samočinný Steptronic zůstal něco málo dlužen našemu verdiktu ideální převodovky k menšímu zážehovému šestiválci v Trojce, kombinace s manuálem se nám zalíbila na první dotek. V porovnání s třílitrem, který nás oslnil v limuzíně, je dvaapůllitr střídmější zejména v akustickém projevu. Je patrně zaměřen na trochu jinou cílovou skupinu a tak místo adrenalinových trubkových sól vydává uhlazenější zurčení sametově klidného agregátu, schopného ovšem v případě potřeby bleskově vzít za pořádnou práci. I nástup, ač bezprostřední, se nám zdál poněkud utlumenější, než v případě třílitru, a nová 325i se pocitově i výkonově vyrovnala předchozí 330i. Jako všechny mnichovské zážehové šestiválce, i tento hořčíkový nabízí úžasný rozsah použitelných otáček a nájezd pod plným plynem na dvojku do ostré zatáčky neznamená rychlé zvadnutí pod hranicí 5 tisíc otáček, jako u dieselu; ručka otáčkoměru letí k sedmičce, na obvodu kol je neustále k dispozici neslábnoucí porce síly a řidičovy pocity se blíží orgasmu, zvláště poté, co se zadní kola utrhnou a zcela kontrolovatelně se překlopí do řízeného přetáčivého smyku. Ano, stále popisujeme kombi s jinou, než vrcholnou motorizací…

Podobné hrátky odčerpaly necelých 15 litrů na 100 km, čemuž opět za daných okolností aplaudujeme. Silný šestiválec nás opět pustil daleko blíže limitům vozu, ty ovšem i v té nejdivočejší chvíli zůstaly ještě pěkný kus před námi.

Kombi
nemusí znamenat cosi objemného a neohrabaného – o tom bavorští úspěšně přesvědčují veřejnost již více než patnáct let. Jejich vývoj jde kupředu o kousek rychleji, takže dále dochází ke sblížení s vlastnostmi lehčích limuzín a možná se již u příští Trojky dočkáme výměny ve vedení. Ta současná k tomu má již velmi blízko a ze současné produkce naplňuje význam termínu „sportkombi“ dle našeho názoru nejlépe. Přejeme Vám podobně příjemné první setkání, jako jsme prožili my!

Spolupracujeme s TipCars.com
Nový americký prezident se bude moci opřít o rozsáhlý rodinný klan Nový americký prezident se bude moci opřít o rozsáhlý rodinný klan

Rozsáhlý rodinný klan Donalda Trumpa zahrnuje řadu…

Trump střídá Obamu, USA vstupují do nové éry Trump střídá Obamu, USA vstupují do nové éry

Nastupující 45. prezident Spojených států Donald Trump ve…

Když Češi zahráli hymnu, Indové byli u vytržení, říká dirigent Debashish Chaudhuri Když Češi zahráli hymnu, Indové byli u vytržení, říká dirigent Debashish Chaudhuri

Pár neuvěřitelných momentů přineslo první turné českého…

Putin se na Trumpovu inauguraci dívat nebude, Merkelová ji bude podrobně studovat Putin se na Trumpovu inauguraci dívat nebude, Merkelová ji bude podrobně studovat

Ruský prezident Vladimir Putin nemá v plánu sledovat…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 






 
Pro otrlejší: Neuvěřitelná demolice domu neovladatelným kamionem

Pro otrlejší: Neuvěřitelná demolice domu neovladatelným kamionem

Dnes 15:44

Nezastavitelný tahač představuje obrovskou hrozbu pro všechny ve svém okolí. Masa rozjeté hmoty dokáže klidně zbořit dům, jak ukazuje přiložené video z Číny.




Blesk.cz

Gravitace je legrace: Recenze Gravity Rush 2

Gravitace je legrace: Recenze Gravity Rush 2

Ovládnout gravitaci se lidstvu ještě nepodařilo. Naštěstí jsou tu videohry, v nichž je možné provádět věci jinak…

Trump prezidentem USA ONLINE: Miliardář získá kódy k atomovým zbraním

Trump prezidentem USA ONLINE: Miliardář získá kódy k…

Republikán Donald Trump v pátek v pravé poledne místního času (18:00 českého času) složí ve Washingtonu před…

 

iSport.cz

Steinhöfer po konci ve Spartě? Jde do posledního týmu v bundeslize

Steinhöfer po konci ve Spartě? Jde do posledního…

Ve Spartě nepotřebný, ale dostane šanci v bundeslize. Markus Steinhöfer si vybojoval angažmá. Darmstadt, který…

Velká posila! Ivanschitz má podepsáno s Plzní, připojí se k týmu

Velká posila! Ivanschitz má podepsáno s Plzní,…

Hotovo, podepsáno. Andreas Ivanschitz je podle informací serveru iSport.cz již hráčem Viktorie Plzeň. Tuzemský…

 

Reflex.cz

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a chlípný Otto

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a…

Obecní úřad v Chuchli vydal 19. ledna 1896 následující oznámení: „Dvě slušně oděné ženštiny chodily včera po…

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Fotograf Jakub Deml zahajuje v pátek 20. 1. 2017 výstavu svých fotografií z cyklu Život jinak. Osm snímků…

 
 
reklama