Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA investuje do výroby v Maroku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Francouzský koncern PSA Peugeot Citroën oficiálně potvrdil výstavbu nového výrobního podniku v Maroku.

V královském paláci v Rabatu podepsali Muhammad VI., marocký král, Carlos Tavares, předseda představenstva PSA Peugeot Citroën a Moulay Hafid Elalamy, ministr průmyslu, obchodu, investic a digitální ekonomiky Marockého království dohodu o výstavbě výrobního závodu v obci Ameur Seflia v provincii Kenitra.

Francouzský koncern PSA Peugeot Citroën do nového podniku investuje 557 milionů eur a v roce 2019 se zde má rozběhnout produkce motorů a automobilů pro segmenty B a C.

V počáteční fázi se počítá s roční produkcí 90.000 vozidel a motorů ročně, ale postupně se má výroba zvýšit až na 200.000 automobilů ročně v souladu s poptávkou na trhu. Automobily vyrobené v novém podniku mají být určeny především pro africké trhy, na nichž je především Peugeot velmi dobře zavedenou značkou.

PSA tímto krokem pokračuje v expanzi v Maroku, loni se zde jejím strategickým partnerem v oblasti vývoje stala firma Altman a díky továrně rozšíří francouzský koncern své zastoupení v Africe. od loňského roku Peugeot ve spolupráci s firmou PAN Nigeria montuje model 301 v nigerijské Kaduně.

Výrobou v Maroku bude PSA následovat svého konkurenta, automobilku Renault. Ta do Alžírska expandovala v době, kdy zde současný předseda představenstva PSA Carlos Tavares pracoval jako provozní ředitel.

Závod Renaultu v Tangieru vyrábí modely Sandero, Dokker a Lodgy, které se na evropských trzích prodávají se znaky Dacie. Renault produkuje své vozy také v sousedním Alžírsku, jmenovitě model Symbol, známý u nás jako Dacia Logan.

Expanzí do Alžírska a obecně do Afriky chce PSA snížit svoji závislost na Evropě. Šedesát procent loni prodaných vozů PSA mířilo na evropské trhy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Avatar - euro89
24. 6. 2015 09:46
Re: Jako, jo. V africe si to zákazníka najde
Bez ohledu na to, co si myslím o uživateli "maros", byly paradoxně poslední kvalitní Peugeoty právě ty z první poloviny 90. let. Konkrétně s koncovým číslem 5.
23. 6. 2015 18:31
Taxíky
Tak ale doufám že aspoň taxíky zůstanou věrni značce mercedes-benz
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2015 16:14
Re: Jako, jo. V africe si to zákazníka najde
[odkaz] [odkaz] ;-)
Avatar - Hotwire
23. 6. 2015 16:11
Re: Jako, jo. V africe si to zákazníka najde
No mne pripada ze v 90. rokoch bol este v tekutom stave.
23. 6. 2015 16:09
Re: Jako, jo. V africe si to zákazníka najde
Zajímavé a že ta špatná auta pořád někdo v Evropě kupuje. Prosím o fundované vysvětlení morosi . Ty vysvětluješ pouze existenci prodejců kvalitních aut z AAA.