23.1. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

PSA pokračuje ve vývoji Hybrid Air, hledá však technického partnera

 

Hybrid Air je systém hybridního pohonu, který místo tradičnějších baterií čerpá svoji energii ze stlačeného vzduchu.

Na začátku ledna francouzskými médii proběhla zpráva, že koncern PSA Peugeot Citroën ukončí vývoj unikátního hybridního systému Hybrid Air, protože je příliš nákladný. Automobilka nyní tuto zprávu oficiálně vyvrací a potvrzuje, že tento systém vyvíjí i nadále.

„Neplánujeme zrušení tohoto projektu,“ citoval server Automotive News Europe mluvčí francouzského koncernu. Unikátní systém má výrazně snížit spotřebu paliva. Hybrid Air funguje tak, že se přebytečná energie ukládá v podobě stlačeného dusíku do tlakové nádoby. Kola následně vedle spalovacího motoru může roztáčet hydromotor.

Mluvčí nicméně potvrdila dřívější zprávy, že PSA hledá partnera, který by automobilce pomohl rozložit náklady na vývoj a výrobu pohonného systému. „Nyní čekáme na partnery, kteří nám pomohou s fází výroby,“ uvedla mluvčí PSA.

Z dřívějších vyjádření představitelů PSA nicméně vyplývá, že mezi ostatními výrobci o Hybrid Air není příliš velký zájem. S hledáním partnera pomáhá dodavatel dílů Bosch. Hybrid Air se má PSA finančně vyplatit, pokud automobilka ročně prodá alespoň 500.000 vozů s tímto systémem. Náklady na hybridní systém jsou vysoké, protože využívá mnoho nových komponent, které se v dané formě v sérii zatím neobjevují, např. hydraulické motory, upravenou planetovou převodovku nebo nádrž na vzduch.

K tématu: Systém Hybrid Air je moc drahý, PSA hledá technického partnera

Ukončení vývoje Hybrid Airu naznačoval odchod šéfa tohoto projektu Karima Mokaddema z PSA a snížení počtu inženýrů vyvíjejících tento systém. Odchod Mokaddema byl však podle mluvčí automobilky dopředu plánován, snížení počtu vývojářů má pak souviset s hledáním výrobního partnera.

Systém Hybrid Air byl prezentován pomocí několika konceptů. Zatím posledním byly Peugeot 208 Hybrid Air 2L a Citroën C4 Cactus Airflow 2L představené na loňském pařížském autosalonu. Systém má být použit především v malých modelech, u kterých má snížit spotřebu paliva až k hranici dvou litrů na 100 kilometrů.

K tématu: Hybrid Air – Místo baterek stlačený vzduch

Spolupracujeme s TipCars.com
Avast za tři čtvrtletí zvýšil provozní zisk o devět procent na 7,5 miliardy korun Avast za tři čtvrtletí zvýšil provozní zisk o devět procent na 7,5 miliardy korun

Antivirová firma Avast zvýšila za tři čtvrtletí letošního…

Obchodní řetězec Globus spouští e-shop. Zatím jen v Praze Obchodní řetězec Globus spouští e-shop. Zatím jen v Praze

Hypermarkety Globus jsou druhým velkým obchodníkem, který…

Recenze: Starověké Řecko očima Asasínů Recenze: Starověké Řecko očima Asasínů

Úchvatně vypadající starověké Řecko hráče Assassin’s…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Citroën Peugeot Hybrid Nové modely PSA

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

 





 
Seat zahajuje výrobu Tarraca. Mrkněte, jak se španělský kodiak vyrábí v Německu

Seat zahajuje výrobu Tarraca. Mrkněte, jak se španělský kodiak vyrábí v Německu

Dnes 14:50

Španělská automobilka opět využívá továrny dalšího člena VW Group. Nové Tarraco začíná vyrábět v domovském závodě mateřského Volkswagenu.




Blesk.cz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků, které mu zlomily vaz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků,…

V druhé polovině září se rozhodovalo o podjatosti soudkyně Renáty Gilové a jejího senátu v případu Petra…

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí: Koloběžky ohrožují Pražany!

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí:…

Neslyšně profrčí kolem vás po chodníku, stačí krok a může dojít k neštěstí. Nemluvě o leknutí, když se vyřítí…

 

iSport.cz

Kozák o konci u reprezentace: Flám hráčů? Plivanec do tváře!

Kozák o konci u reprezentace: Flám hráčů? Plivanec do tváře!

Pohár trpělivosti Jána Kozáka přetekl. Po flámu, kterého se sedm slovenských reprezentantů zúčastnilo po prohře…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Radovan Krejčíř: Jak je výhodné být gangsterem...

Radovan Krejčíř: Jak je výhodné být gangsterem...

Když se celosvětově uznávaný mezinárodní zločinec ohlédne za svou celoživotní kariérou, najednou musí…

Slovíčko „z**d“ můžeme oficiálně používat. Zeman ho očistil od vulgarity, stejně jako slovo „k**da“

Slovíčko „z**d“ můžeme oficiálně používat. Zeman ho…

Dnešek je velký den pro všechny milovníky užívání ostřejších výrazů. Český ústav pro jazyk oficiálně potvrdil,…