Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Půjčka pro Renault: 400 milionů eur!

Vitek
Diskuze (21)
Evropská investiční banka (EIB) půjčí automobilce Renault 400 milionů eur, čili v přepočtu přibližně 10,4 miliardy korun, na vývoj nové generace „zelených“ vozů šetrných k životnímu prostředí. Peníze poputují do vývoje lehčích konstrukčních materiálů.

Izraelská společnost Better Place, která je jedním z partnerů Renaultu při rozvoji elektrických automobilů, ukončila činnost. Better Place se s Renaultem spojila v roce 2008 a jejich cílem bylo vytvořit síť stanic, kde by bylo možné elektromobily dobíjet a zároveň vyměnit akumulátor za nový, dobitý.

Better Place a Renault si od možnosti rychlé výměny vybitých baterií za nabité slibovaly, že se díky tomu více rozšíří obliba elektromobilů. Zájem o tyto vozy se však nezvýšil - místo plánovaných 100.000 automobilů se jich zatím podařilo v Izraeli prodat jenom přibližně 900, dalších asi 400 se jich prodalo v Dánsku. Tyto dvě země byly vybrány jako pilotní, tedy aby se v nich účinnost projektu vyzkoušela.

Zástupci Renaultu uvedli, že likvidace společnosti Better Place plány automobilky v oblasti elektromobilů nenaruší. Renault chce společně s partnerským Nissanem do elektromobilů do roku 2015 investovat zhruba čtyři miliardy eur, což v přepočtu činí více než 100 miliard korun.

Vitek
Diskuze (21)
30. 5. 2013 00:14
Lehčí konstrukční materiály
Konečně začínají chápat, že u elektromobilu je nejdůležitější nízká hmotnost. Každé kilo navíc znamená nutnost instalace více baterií, silnějších a těžších motorů. Z toho automaticky plyne snížení dojezdu a zvýšení ceny. Bohužel, v Číně už to pochopili dávno a na tomto principu svoje elektromobily staví a prodávají je bez dotací - za komerční ceny. Protože jsou lehké, laminátové, tak potřebují jen málo baterek a slabý elektromotor. Uvezou ale stejný počet lidí jako bachraté dvoutunové tanky z Evropy a USA. Přitom je to do měst a malých rychlostí zcela dostatečná konstrukce.
Podle této filozofie bylo stavěné taky EV-1, které bylo lehké a s tak neuvěřitelným dojezdem, že je museli komplet všechny zničit. Žádný nedovolili zachovat ve funkčním stavu, i těm v muzeích vykuchali komplet pohon...
29. 5. 2013 09:13
Re: ...
Což ovšem pro Francii (75% jádro, 12% vodní, 2.8% větrné ...) poněkud neplatí.
28. 5. 2013 21:14
Re: No dobře, ale
Je to banka. Když někdo půjčku nechce, nikdo mu ji nutit nebude. :-)
28. 5. 2013 21:11
Re: ...
Toho se zase tolik nebojím. Auto autem zůstane a elektrické motory používáme v celé řadě aplikací. Elektřina v dopravě není nic nového. Jde tedy hlavně o baterie a infrastrukturu. Ano, budou mít život lehčí v tom, že nebudou muset vyvíjet spalovací motory a složité převodovky, ale u aut mají pořád co dohánět. Auto není jen o motoru. Čímž nechci říct, že nás dohnat a předehnat nemohou. Jen to nebude díky elektromobilům.
28. 5. 2013 21:04
Re: ...
Auto bude mít zaplombovaný elektroměr. :-)