5.11. 2014 Jan Mička Jan Mička

Range Rover a Range Rover Sport 2015: Úspornější a schopnější

 

Range Rover a Range Rover Sport přicházejí pro nový modelový rok s výraznými změnami. Týkají se především motorů a elektronických systémů.

Mezi hlavní změny modelů Range Rover a Range Rover Sport patří instalace systému All-Terrain Progress Control, který doplňuje dobře známý Terrain Response. V podstatě se jedná o nový asistent pro sjíždění kopců, který však dovoluje nastavit rychlost jak u jedoucího, tak i stojícího auta bez nutnosti použití jakéhokoliv pedálu. Asistence funguje při jízdě vpřed i vzad, nastavit si přitom můžete rychlost v rozmezí 1,8 až 30 km/h.

V prvé řadě jde o bezpečnost při jízdě v těžkém terénu, myslelo se však i na komfort a minimální nároky na schopnosti řidiče. V souvislosti s tím se u obou modelů objevuje také dobře známý head-up displej, které promítá například aktuální rychlost jízdy, zařazený převodový stupeň, navigaci či rychlostní omezení (čtení dopravních značek) do zorného pole řidiče.

Video

Výrobce však myslel také ekonomiku provozu, s čímž souvisí přepracování vznětového šestiválce TDV6. Ten byl původně vybaven dvojicí turbodmychadel, nyní si však bude muset vystačit pouze s jedním. Nízké spotřebě dále dopomáhá systém nízkotlaké cirkulace výfukových plynů (LPEGR). Dvoustupňové olejové čerpadlo a přepracovaná konstrukce vstřikovacích trysek. Parametry motoru zůstaly stejné – 188 kW a 600 N.m – spotřeba se však u Range Roveru snížila o 8,5 % a u Range Roveru Sport o 5,7 %. Oba vozy by měly kombinovaně jezdit za 6,9 l/100 km.

Změny, byť menšího charakteru, se nevyhnuly ani silnějšímu Range Roveru Sport SDV6. Sekvenční přeplňování zůstalo zachováno, přesto došlo ke zvýšení výkonu na 225 kW a točivý moment vyrostl o nezanedbatelných 100 N.m. Opatření pro snížení spotřeby paliva jsou shodná se slabším turbodieselem, což v konečném součtu dává průměrný odběr 7,0 l/100 km (-7 %).

V neposlední řadě se nezapomnělo ani na kompresorový zážehový šestiválec, který sice stále nabízí výkon 250 kW, dostal však nový termostat, laserem vrtané vstřikovače, nové vedené rozvodového řetězu či dvoustupňové olejové čerpadlo. Úspora paliva zde představuje pouze 1,9 %, výsledkem však je průměrný odběr 10,7 l/100 km u Range Roveru a 10,5 l/100 km u Range Roveru Sport.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




Range Rover: Modernizace přinesla novou výbavu a 550 koní Range Rover: Modernizace přinesla novou výbavu a 550 koní

Modelový rok 2017 je pro Range Rover ve znamení většího…

Range Rover pomohl při představení Virgin Galactic SpaceshipTwo Range Rover pomohl při představení Virgin Galactic SpaceshipTwo

Range Rover Autobiography posloužil jako vlečné vozidlo…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…