12.11. 2013 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Range Rover Hybrid: První jízdní dojmy

 

Vyzkoušeli jsme první hybridní Range Rover a to jak na silnici, tak v terénu. Jak dopadl?

Hybridní budoucnost čeká i automobilku Land Rover, kde vzniklo nové, téměř čtyřsethlavé oddělení, zabývající se vývojem hybridních modelů. Prvními dvěma plody jejich práce jsou hybridní Range Rover a Range Rover Sport, ve kterých elektromotor pomáhá turbodieselovému šestiválci o objemu tři litry.

Elektromotor integrovaný do osmistupňové automatické převodovky ZF poskytuje výkon 35 kW a 170 N.m, díky čemuž se hybridní Range Rover dokáže pohybovat čistě na elektřinu. Jak jsme vyzkoušeli, teoretický dojezd 1,6 kilometru není při plném nabití lithium-iontového akumulátoru úplně nereálný, problém je spíše s maximální rychlostí pro čistě elektrický mód, která je 48 kilometrů za hodinu. Pokud chcete opravdu svědomitě využívat výhody hybridního pohonu, musíte se velmi hlídat a nespouštět oči z digitální obrazovky, na které se zobrazuje rychloměr. Jinými slovy: řidiči za vámi vaše ekologické nadšení sdílet nebudou.

 [600×453]

Baterie samotná je uložená ve speciálně navrženém, pečlivě chráněném prostoru pod podlahou uprostřed vozu a sama o sobě váží 46 kilogramů. Ptáte se, co se zde nachází u nehybridních verzí? Podle přítomných inženýrů velmi dobře chráněný...vzduch. Celkově přibrala hybridní verze 120 kilogramů, ve srovnání s předchozí generací (která byla o dobré čtyři metráky těžší) však tím pádem stále jde o dost příjemnou odtučňovací kúru. Automobilka slibuje výkon osmiválce a spotřebu nižší než u šestiválce, což se v podstatě potvrdilo. Zátah je díky 700 N.m, dostupnými mezi 1.500 a 3.000 otáčkami, opravdu silný a přesvědčivý. Kombinovaný výkon 250 kW při 4.000 min-1 také rozhodně není nízký, takže 2.394 kilogramů vážící stroj jde rozhýbat do velmi slušného tempa. Na maximální avizovanou rychlost 218 km/h jsme se nedostali, nad 180 km/h už chuť auta k zrychlování není velká. Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h však rozhodně osmiválcové parametry má, tedy pokud máte dost šťávy. Akumulátor s kapacitou 1,76 kWh je zde spíše jako podpůrná jednotka, ručička znázorňující stav nabití se neustále velmi živě hýbe.

TEST: Range Rover TDV6 – Pokračování starých pořádků

Spotřebu bohužel nebylo možno porovnat s některou z naftových verzí, proto se musíme spokojit s faktem, že testovací úsek dlouhý zhruba 150 kilometrů z jednoho velkého města do druhého (s kopcovitou částí uprostřed) absolvovala naše posádka ve svižném, nicméně zcela zákonném tempu s průměrnou spotřebou 9,2 litru nafty na 100 km. Při stokilometrové rychlosti si šestiválec o výkonu 225 kW tiše ševelí v 1.400 otáčkách a zdá se, že na dlouhých cestách po rovině by rozhodně nebylo neřešitelným problémem jezdit za méně než osm litrů.

Jízdní vlastnosti jsou stejně fantastické jako u ostatních kolegů: na velký, luxusní offroad nabídne až neuvěřitelně přesné a citlivé řízení, malé náklony v zatáčkách, skvělý grip a precizní odhlučnění motoru i podvozku. V terénu zvládne Range Rover opravdu velké věci, stačí zařadit redukci a důvěřovat skvělému systému Terrain Response 2, který si podle potřeby uzavírá zadní a střední mezinápravový diferenciál. Vězte, že auto stále zvládne mnohem víc, než si běžný majitel kdy k autu dovolí. V terénu jsme, nejspíše právě kvůli zařazené redukci, s vypnutým motorem nejezdili. Obavy o hybridní systém mít nemusíte, auto zvládne úplně stejné věci (včetně brodění až do výšky 900 mm), jako jeho konvenční sourozenci.

TEST: Range Rover SDV8 – Zase nejlepší

 [600×388]

Cenově vychází hybridní verze v nejvyšší výbavě Autobiography na velmi podobné peníze jako pětilitrový Supercharged o výkonu 375 kW, základní cenovka je díky vyšší výbavě (oproti Vogue) dokonce vyšší než u top verze Range Roveru. Je tak poměrně nasnadě, že v Česku se prodají možná jen předváděcí vozy, které dealeři dostanou k povinnému odběru. Ve státech s daňovým zvýhodněním hybridů by to však už mohlo být o dost zajímavější, byť lidé z Land Roveru neočekávají vyšší tržní podíl než několik málo procent. První vozy budou zákazníkům dodány počátkem roku 2014.

Range Rover - Ceny na českém trhu
MotorTDV6HybridSDV8Supercharged
Převodovka8A8A+el.motor8A8A
Zdvihový objem [cm3]2993299343675000
Válce/ventily6/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]190/4000250/4000250/3500375/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]600/2000700/1500-3000700/1700-3000625/2500-5500
Max. rychlost [km/h]210218218250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,96,96,95,4
Komb. spotřeba [l/100 km]7,56,48,712,8
Hmotnost [kg]2160239423602330
Cena HSE [Kč]2.355.749---
Cena Vogue[Kč]2.620.255-2.834.9093.008.786
Cena Hybrid [Kč]-3.211.703--
Cena Autobiography [Kč]2.976.9633.348.7963.192.2223.365.857

Video


Land Rover Range Rover Hybrid
 
Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 






 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Jermanová „zařízla“ koalici: Středočeské ANO vypovědělo smlouvu Starostům a ODS

Jermanová „zařízla“ koalici: Středočeské ANO…

Hnutí ANO vypovědělo ve Středočeském kraji koaliční smlouvu svým partnerům. Pakt ANO, STAN, ODS a Nezávislých…

 

iSport.cz

Je zdravý a vládne! Stamkos se vrátil po 11 měsících a je nejlepší v NHL

Je zdravý a vládne! Stamkos se vrátil po 11 měsících…

Před uplynulým ročníkem byli hokejisté Tampy Bay považování za favorita na Stanley Cup. Místo toho klub po dvou…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…