12.11. 2013 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Range Rover Hybrid: První jízdní dojmy

 

Vyzkoušeli jsme první hybridní Range Rover a to jak na silnici, tak v terénu. Jak dopadl?

Hybridní budoucnost čeká i automobilku Land Rover, kde vzniklo nové, téměř čtyřsethlavé oddělení, zabývající se vývojem hybridních modelů. Prvními dvěma plody jejich práce jsou hybridní Range Rover a Range Rover Sport, ve kterých elektromotor pomáhá turbodieselovému šestiválci o objemu tři litry.

Elektromotor integrovaný do osmistupňové automatické převodovky ZF poskytuje výkon 35 kW a 170 N.m, díky čemuž se hybridní Range Rover dokáže pohybovat čistě na elektřinu. Jak jsme vyzkoušeli, teoretický dojezd 1,6 kilometru není při plném nabití lithium-iontového akumulátoru úplně nereálný, problém je spíše s maximální rychlostí pro čistě elektrický mód, která je 48 kilometrů za hodinu. Pokud chcete opravdu svědomitě využívat výhody hybridního pohonu, musíte se velmi hlídat a nespouštět oči z digitální obrazovky, na které se zobrazuje rychloměr. Jinými slovy: řidiči za vámi vaše ekologické nadšení sdílet nebudou.

 [600×453]

Baterie samotná je uložená ve speciálně navrženém, pečlivě chráněném prostoru pod podlahou uprostřed vozu a sama o sobě váží 46 kilogramů. Ptáte se, co se zde nachází u nehybridních verzí? Podle přítomných inženýrů velmi dobře chráněný...vzduch. Celkově přibrala hybridní verze 120 kilogramů, ve srovnání s předchozí generací (která byla o dobré čtyři metráky těžší) však tím pádem stále jde o dost příjemnou odtučňovací kúru. Automobilka slibuje výkon osmiválce a spotřebu nižší než u šestiválce, což se v podstatě potvrdilo. Zátah je díky 700 N.m, dostupnými mezi 1.500 a 3.000 otáčkami, opravdu silný a přesvědčivý. Kombinovaný výkon 250 kW při 4.000 min-1 také rozhodně není nízký, takže 2.394 kilogramů vážící stroj jde rozhýbat do velmi slušného tempa. Na maximální avizovanou rychlost 218 km/h jsme se nedostali, nad 180 km/h už chuť auta k zrychlování není velká. Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h však rozhodně osmiválcové parametry má, tedy pokud máte dost šťávy. Akumulátor s kapacitou 1,76 kWh je zde spíše jako podpůrná jednotka, ručička znázorňující stav nabití se neustále velmi živě hýbe.

TEST: Range Rover TDV6 – Pokračování starých pořádků

Spotřebu bohužel nebylo možno porovnat s některou z naftových verzí, proto se musíme spokojit s faktem, že testovací úsek dlouhý zhruba 150 kilometrů z jednoho velkého města do druhého (s kopcovitou částí uprostřed) absolvovala naše posádka ve svižném, nicméně zcela zákonném tempu s průměrnou spotřebou 9,2 litru nafty na 100 km. Při stokilometrové rychlosti si šestiválec o výkonu 225 kW tiše ševelí v 1.400 otáčkách a zdá se, že na dlouhých cestách po rovině by rozhodně nebylo neřešitelným problémem jezdit za méně než osm litrů.

Jízdní vlastnosti jsou stejně fantastické jako u ostatních kolegů: na velký, luxusní offroad nabídne až neuvěřitelně přesné a citlivé řízení, malé náklony v zatáčkách, skvělý grip a precizní odhlučnění motoru i podvozku. V terénu zvládne Range Rover opravdu velké věci, stačí zařadit redukci a důvěřovat skvělému systému Terrain Response 2, který si podle potřeby uzavírá zadní a střední mezinápravový diferenciál. Vězte, že auto stále zvládne mnohem víc, než si běžný majitel kdy k autu dovolí. V terénu jsme, nejspíše právě kvůli zařazené redukci, s vypnutým motorem nejezdili. Obavy o hybridní systém mít nemusíte, auto zvládne úplně stejné věci (včetně brodění až do výšky 900 mm), jako jeho konvenční sourozenci.

TEST: Range Rover SDV8 – Zase nejlepší

 [600×388]

Cenově vychází hybridní verze v nejvyšší výbavě Autobiography na velmi podobné peníze jako pětilitrový Supercharged o výkonu 375 kW, základní cenovka je díky vyšší výbavě (oproti Vogue) dokonce vyšší než u top verze Range Roveru. Je tak poměrně nasnadě, že v Česku se prodají možná jen předváděcí vozy, které dealeři dostanou k povinnému odběru. Ve státech s daňovým zvýhodněním hybridů by to však už mohlo být o dost zajímavější, byť lidé z Land Roveru neočekávají vyšší tržní podíl než několik málo procent. První vozy budou zákazníkům dodány počátkem roku 2014.

Range Rover - Ceny na českém trhu
MotorTDV6HybridSDV8Supercharged
Převodovka8A8A+el.motor8A8A
Zdvihový objem [cm3]2993299343675000
Válce/ventily6/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]190/4000250/4000250/3500375/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]600/2000700/1500-3000700/1700-3000625/2500-5500
Max. rychlost [km/h]210218218250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,96,96,95,4
Komb. spotřeba [l/100 km]7,56,48,712,8
Hmotnost [kg]2160239423602330
Cena HSE [Kč]2.355.749---
Cena Vogue[Kč]2.620.255-2.834.9093.008.786
Cena Hybrid [Kč]-3.211.703--
Cena Autobiography [Kč]2.976.9633.348.7963.192.2223.365.857

Video


Land Rover Range Rover Hybrid
 
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa

Na trh soukromých kosmických letů vstoupil nový hráč.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 






 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Včera

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Konec nudy v Brně! Vědecký park VIDA! zabaví děti i dospělé

Konec nudy v Brně! Vědecký park VIDA! zabaví děti i dospělé

Odpálit vodíkovou raketu, zmrazit vlastní stín nebo rozpoutat tornádo, to vše můžete zažít v zábavním vědeckém…

V Čechách hrozí ledovka, varují řidiče i chodce meteorologové. Na Jizerce bylo –17 °C

V Čechách hrozí ledovka, varují řidiče i chodce…

Na západě a jihozápadě Čech bude v pondělí pozdě odpoledne a večer sněžení místy přecházet v mrznoucí srážky s…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…