12.11. 2013 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Range Rover Hybrid: První jízdní dojmy

 

Vyzkoušeli jsme první hybridní Range Rover a to jak na silnici, tak v terénu. Jak dopadl?

Hybridní budoucnost čeká i automobilku Land Rover, kde vzniklo nové, téměř čtyřsethlavé oddělení, zabývající se vývojem hybridních modelů. Prvními dvěma plody jejich práce jsou hybridní Range Rover a Range Rover Sport, ve kterých elektromotor pomáhá turbodieselovému šestiválci o objemu tři litry.

Elektromotor integrovaný do osmistupňové automatické převodovky ZF poskytuje výkon 35 kW a 170 N.m, díky čemuž se hybridní Range Rover dokáže pohybovat čistě na elektřinu. Jak jsme vyzkoušeli, teoretický dojezd 1,6 kilometru není při plném nabití lithium-iontového akumulátoru úplně nereálný, problém je spíše s maximální rychlostí pro čistě elektrický mód, která je 48 kilometrů za hodinu. Pokud chcete opravdu svědomitě využívat výhody hybridního pohonu, musíte se velmi hlídat a nespouštět oči z digitální obrazovky, na které se zobrazuje rychloměr. Jinými slovy: řidiči za vámi vaše ekologické nadšení sdílet nebudou.

 [600×453]

Baterie samotná je uložená ve speciálně navrženém, pečlivě chráněném prostoru pod podlahou uprostřed vozu a sama o sobě váží 46 kilogramů. Ptáte se, co se zde nachází u nehybridních verzí? Podle přítomných inženýrů velmi dobře chráněný...vzduch. Celkově přibrala hybridní verze 120 kilogramů, ve srovnání s předchozí generací (která byla o dobré čtyři metráky těžší) však tím pádem stále jde o dost příjemnou odtučňovací kúru. Automobilka slibuje výkon osmiválce a spotřebu nižší než u šestiválce, což se v podstatě potvrdilo. Zátah je díky 700 N.m, dostupnými mezi 1.500 a 3.000 otáčkami, opravdu silný a přesvědčivý. Kombinovaný výkon 250 kW při 4.000 min-1 také rozhodně není nízký, takže 2.394 kilogramů vážící stroj jde rozhýbat do velmi slušného tempa. Na maximální avizovanou rychlost 218 km/h jsme se nedostali, nad 180 km/h už chuť auta k zrychlování není velká. Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h však rozhodně osmiválcové parametry má, tedy pokud máte dost šťávy. Akumulátor s kapacitou 1,76 kWh je zde spíše jako podpůrná jednotka, ručička znázorňující stav nabití se neustále velmi živě hýbe.

TEST: Range Rover TDV6 – Pokračování starých pořádků

Spotřebu bohužel nebylo možno porovnat s některou z naftových verzí, proto se musíme spokojit s faktem, že testovací úsek dlouhý zhruba 150 kilometrů z jednoho velkého města do druhého (s kopcovitou částí uprostřed) absolvovala naše posádka ve svižném, nicméně zcela zákonném tempu s průměrnou spotřebou 9,2 litru nafty na 100 km. Při stokilometrové rychlosti si šestiválec o výkonu 225 kW tiše ševelí v 1.400 otáčkách a zdá se, že na dlouhých cestách po rovině by rozhodně nebylo neřešitelným problémem jezdit za méně než osm litrů.

Jízdní vlastnosti jsou stejně fantastické jako u ostatních kolegů: na velký, luxusní offroad nabídne až neuvěřitelně přesné a citlivé řízení, malé náklony v zatáčkách, skvělý grip a precizní odhlučnění motoru i podvozku. V terénu zvládne Range Rover opravdu velké věci, stačí zařadit redukci a důvěřovat skvělému systému Terrain Response 2, který si podle potřeby uzavírá zadní a střední mezinápravový diferenciál. Vězte, že auto stále zvládne mnohem víc, než si běžný majitel kdy k autu dovolí. V terénu jsme, nejspíše právě kvůli zařazené redukci, s vypnutým motorem nejezdili. Obavy o hybridní systém mít nemusíte, auto zvládne úplně stejné věci (včetně brodění až do výšky 900 mm), jako jeho konvenční sourozenci.

TEST: Range Rover SDV8 – Zase nejlepší

 [600×388]

Cenově vychází hybridní verze v nejvyšší výbavě Autobiography na velmi podobné peníze jako pětilitrový Supercharged o výkonu 375 kW, základní cenovka je díky vyšší výbavě (oproti Vogue) dokonce vyšší než u top verze Range Roveru. Je tak poměrně nasnadě, že v Česku se prodají možná jen předváděcí vozy, které dealeři dostanou k povinnému odběru. Ve státech s daňovým zvýhodněním hybridů by to však už mohlo být o dost zajímavější, byť lidé z Land Roveru neočekávají vyšší tržní podíl než několik málo procent. První vozy budou zákazníkům dodány počátkem roku 2014.

Range Rover - Ceny na českém trhu
MotorTDV6HybridSDV8Supercharged
Převodovka8A8A+el.motor8A8A
Zdvihový objem [cm3]2993299343675000
Válce/ventily6/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]190/4000250/4000250/3500375/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]600/2000700/1500-3000700/1700-3000625/2500-5500
Max. rychlost [km/h]210218218250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,96,96,95,4
Komb. spotřeba [l/100 km]7,56,48,712,8
Hmotnost [kg]2160239423602330
Cena HSE [Kč]2.355.749---
Cena Vogue[Kč]2.620.255-2.834.9093.008.786
Cena Hybrid [Kč]-3.211.703--
Cena Autobiography [Kč]2.976.9633.348.7963.192.2223.365.857

Video


Land Rover Range Rover Hybrid
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Range Rover: Modernizace přinesla novou výbavu a 550 koní Range Rover: Modernizace přinesla novou výbavu a 550 koní

Modelový rok 2017 je pro Range Rover ve znamení většího…

Range Rover pomohl při představení Virgin Galactic SpaceshipTwo Range Rover pomohl při představení Virgin Galactic SpaceshipTwo

Range Rover Autobiography posloužil jako vlečné vozidlo…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…