7.11. 2014 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Redakční výběr: Deset nejlepších ostrých hatchbacků

Redakční výběr: Deset nejlepších ostrých hatchbacků

Dali jsme hlavy dohromady a vybrali desítku ostrých hatchbacků, které nás zaujaly nejvíce. Všechny vozy z výběru navíc každý člen redakce následně ohodnotil.

Jaký ostrý hatchback máme vlastně nejraději a proč? To jsme se rozhodli v redakci Auto.cz zjistit. Každý z redaktorů vybral svou desítku ze všech dostupných hothatchů na trhu a ty, které byly voleny nejčastěji, se nakonec staly finalisty. Výslednou desítku všichni redaktoři obodovali procenty a průměr těchto procent vám nakonec přinášíme u každého z vozů jako naše hodnocení. Největší rozptyl jsme zaznamenali u malého ostrého Fordu, někteří z redaktorů mu dali 50%, jiní 95. Plného stoprocentního hodnocení se dočkal jen jeden hatchback z Francie, a to pouze od jediného redaktora. Naopak vozidlo, které by dříve v podobném výběru chybět nemohlo, tedy Clio RS, se tentokrát do desítky neprobojovalo.

Pojďte se tedy podívat, co jsme vybrali.

Abarth 500 Esseesse

Není mnoho racionálních důvodů, proč chtít Abarth 500 Esseesse. Auto je to drahé, špatně se v něm sedí, má jen pětistupňovou převodovku, necitlivé řízení a kvůli nevypínatelné stabilizaci se nepobavíte ani klouzáním na limitu. Jenže nic z toho vlastně není podstatné, protože malý Abarth má věc, jež se z moderních aut pomalu vytrácí – charisma, jedinečnou osobnost. Je to miniaturní bavič, který ve výsledku dokáže zahrát poměrně velké divadlo. Podvozek má až překvapivě hodně přilnavosti, řazení přesnosti a motor zase síly. Pokud si navíc připlatíte za výfuk Monza, dostanete stroj, ve kterém když rychle přeřadíte ve středních otáčkách, ozve se rána jako při výstřelu z brokovnice. Život s Abarthem je prostě tak nějak veselejší.

Naše hodnocení: 53%

 [600×328]

Audi S1 Sportback

Experiment Audi vedl k až překvapivě povedenému stroji. Nejmenší zástupce modelů S od ingolastadtské automobilky dostal výkonný dvoulitr s 231 koni a pohon všech kol pomocí mezinápravové spojky haldex. Díky tomu vzniknul velmi rychlý postrach supersportů, který umí jet až 250 km/h a na stovce je za 5,8 sekund. Navíc se díky malým rozměrům jedná o krásně hravý stroj, který je zábavnější, než by člověk od Audi čekal. Samozřejmě, že cena 770.000 Kč není na takto malý vůz zrovna nízká, vzhledem k unikátnosti vozu (jediná čtyřkolka na této platformě) ale ani vyloženě přemrštěná. Ne všechny redaktory si tento stroj získal, do naší desítky se však probojoval i na úkor většího bratra S3, jež je svým chováním až příliš podobný Golfu R.

Naše hodnocení: 57%

 [600×259]

Kia Cee´d GT

První korejský pokus o ostrý hatchback je laděn spíše pro každodenní použití, všichni redaktoři jej však hodnotili poměrně vlídně a vyrovnaně. Zejména když přihlédli k ceně pouhých 540.000 Kč. To ale není jediným plusem Ceedu GT. Zaujal nás hlavně do zábavy laděný podvozek, kdy není problém opakovaně v zatáčkách vyvolávat kontrolovanou přetáčivost auta. Přitom se jedná o velmi vlídného společníka na každodenní cesty a rychlost vozu taky nechybí – zvládá podobné tempo jako jakýkoliv dřívější hot hatch s obdobným výkonem, přitom je ale zaměření Cee´du vlažnější. Pro ty, co chtějí sportovat jen trochu, se jedná o zajímavou možnost. Velké věci však nečekejte.

Naše hodnocení: 61%

 [600×314]

Suzuki Swift Sport

Jediným atmosférickým vozem z našeho výběru je Suzuki Swift Sport s šestnáctistovkou o výkonu 136 koní. Kdyby se ještě vyrábělo neskutečně zábavné Twingo RS Cup, sáhli bychom raději po něm, Swift Sport však v našich očích rovněž výrazněji nezaostává. Jedná se o stroj, který těží zejména z nízké hmotnosti a obratného podvozku. Atmosférický motor může být pro mnohé také důvodem ke koupi, nám u něj však chyběla větší šťáva a zajímavější zvuk. Vzhledem k příznivé ceně od 380.000 Kč se ale podobné věci dají odpustit, stejně jako menší praktičnost, která však u tohoto typu vozu nehraje velkou roli. Ždímat Swift Sport na zatáčkovité trati je ale radost, proto zde nemohl chybět.

Naše hodnocení: 70%

 [600×350]

BMW M135i

Jediná zadokolka mezi ostrými hatchbacky se na vrchol nedostala. Sází sice na patřičně silný přeplňovaný šestiválec s krásným zvukem, byli však i redaktoři, které vůz zklamal. Na BMW M135i je působivá možnost vytvořit z něj jen pomocí specifikace charakterově rozdílná auta. Manuál se zadním pohonem osloví staromilce a driftery – v tomto případě se jedná o krásně čitelný stroj na zábavu. My jsme si vyzkoušeli také mistrovský automat s osmi stupni a dobře pracující pohon všech kol. Na sněhu není mnoho vozů, které by fungovaly lépe, na suchu či mokru zase potěší účinnost a stabilita auta. Je však potřeba počítat s tím, že cena vozu začíná na 1.131.000 Kč, čímž je nejdražší z výběru.

Naše hodnocení: 74 %

 [600×344]

Seat Leon Cupra

Jeden z nejčastěji zmiňovaných ostrých hatchbacků tohoto roku, Seat Leon Cupra, si od redakce Auto.cz neodnesl nejlepší možné hodnocení, vytýkán mu byl zejména nedostatek trakce spolu s příliš měkkým uložením náprav a mírnou sterilitou na limitu. Zároveň je však ostrý Seat třeba pochválit za výtečný poměr cena/výkon, stabilitu při ostré jízdě, chytrý samosvorný diferenciál či motor s bleskurychlými reakcemi a sílou malého reaktoru. Za částku od 682.000 Kč (vyšší, než dříve) jen těžko seženete vůz, který by působil rychlejším dojmem. V nabídce je jak dobrá manuální, tak výtečná automatická převodovka DSG.

Naše hodnocení: 82%

 [600×381]

Volkswagen Golf R

Balistická střela mezi hatchbacky a jeden z nejchválenějších vozů tohoto roku, tím je Golf R. Má ještě o dvacet koní navíc oproti Leonu Cupra, stejně nadšený agregát a k tomu pohon všech kol Haldex páté generace. Svůj výkon však vůz úspěšně maskuje, alespoň co se týče vzhledu a zvuku. Se základní cenou okolo 900.000 Kč je to poměrně drahý „sleeper“, jak se nenápadným rychlíkům přezdívá, ale zase dostanete stroj, který okresku pohltí s efektivností, kterou dříve nabídlo tak maximálně Mitsubishi Evo. Zároveň se ale stále jedná o ten každodenně skvěle použitelný, kvalitní a praktický Golf, který všichni známe.

 [600×354]

Naše hodnocení: 85%

Ford Fiesta ST

Malý Ford ve verzi ST je trefou do černého, pokud hledáte zábavu za rozumnou cenu. Více nadšení, bezprostřednosti a citu za 440.000 Kč jednoduše neseženete. Podvozek je sice tvrdší a interiér nemusí sednout každému, byť podle nás je celkem kvalitní, to vše ale zastiňuje výtečné řízení, možnost auto vyslat do každé zatáčky obdivuhodnou rychlostí (pochopitelně po třech kolech) a celkově přesnost malého Fordu. Zároveň je docela prostorný s rozumným zavazadelníkem. Motor o výkonu 180 koní má silný zátah ve středních otáčkách a nadšené reakce, díky čemuž se vyrovná i silnějším konkurentům. Hodnocení redaktorů tak Fiestu ST vyslalo až na stupně vítězů.

Naše hodnoceni: 88%

 [600×313]

VW Golf GTI Performance

Může se to zdát překvapivé, ale z hodnocení všech členů redakce vyšel Golf GTI Performance lépe, než silnější a dražší Golf R i silnější a levnější Leon Cupra. S motorem o výkonu 230 koní se nám zdál Golf GTI silný tak akorát, aby neměl trakční problémy jako Leon, přičemž má stejný samosvorný diferenciál mezi předními koly. Ve srovnání s Leonem má Golf také lepší interiér. Těžko se obhajuje, proč slabší auto porazí to silnější, nám se však zdál Golf o kousek dotaženější než Cupra snad v každém ohledu a oproti modelu R ještě příjemnější na řízení s větším zapojením řidiče do děje.

Naše hodnocení: 91 %

 [600×396]

Renault Mégane RS Cup

Může se zdát, že dobré hodnocení dáváme Méganu RS jen tak ze setrvačnosti, ale podle nás se stále jedná o špičku mezi ostrými hatchbacky, na čemž se shodla celá redakce, byť ne každý jej dal na své osobní první místo. V prvé řadě je třeba říci, že se nejedná o dokonalý stroj. Na interiéru již jde vidět věk, motor o úspoře paliva mnoho neslyšel a do verze po faceliftu si nemůžete objednat xenony. Navíc motor Leonu, tedy úhlavního konkurenta, má menší prodlevu turbodmychadla a ještě více síly. Jenže Mégane si dokáže zas a znovu obmotat řidiče kolem prstu jedinečným charakterem, způsobem, jak zatáčí, hravostí s vypnutou stabilizací i celkovou ovladatelností. Motor má hromovou barvu zvuku a letí nadšeně k otáčkám, zatímco řidič se stává nedílnou součástí auta, propojuje se s Méganem v jeden celek a za chvíli jej auto úplně pohltí. Pokud navíc nechcete tvrdou ostřejší verzi Cup, je v nabídce i výrazně pohodlnější standardní varianta, která v zatáčkách tolik neztrácí, byť nemá samosvorný diferenciál.

Naše hodnocení: 94%

 [600×311]

V příštím roce by mohly pořadím zamíchat minimálně tři novinky, Honda Civic Type-R, Mazda 3 MPS a Ford Focus RS. Zatím však naše desítka nejlepších vypadá takto. Který z vozů byste brali vy a jaké auto vám ve výběru chybí?

Anketa

Který hothatch byste si vybrali?
Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
 

Přidat názorDiskuse: Redakční výběr: Deset nejlepších ostrých…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…