Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Registr od rána funguje, je ale pomalý

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
Centrální registr vozidel od dnešního rána funguje, na mnoha místech ale přetrvávají problémy s rychlostí.

"Registr je pomalý, některé úkony se musí dodělávat ručně a lidé si tak déle počkají," řekl ČTK třeba mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára. Systém se s největšími problémy potýkal v minulém týdnu, kdy nefungovalo spojení s databází hledaných vozidel a s registrem evidenčních čísel automobilů.

Přetrvávající potíže s rychlostí hlásí také úředníci z Olomouce, Mladé Boleslavi, Pardubic, Karviné a dále například z Českých Budějovic. Naopak zrychlení systému registrů zaznamenali v Jihlavě. Dnešní zahájení provozu podle ČTK oslovených úředníků však žádné další komplikace neprovázely. V pondělí po ránu přitom zhruba hodinu systém nefungoval v Pardubicích, krátkodobé problémy se objevily i v Ostravě a v Praze.

"Registr vozidel od rána běží bez problémů," řekla ČTK mluvčí pražského magistrátu Tereza Králová. V pondělí se podle ní ve všech šesti pražských registračních pracovištích podařilo do systému zadat 1200 změn, což je číslo, které odpovídá běžnému provozu v novém registru. Ve starém systému podle vedoucího odboru dopravněsprávních agend pražského magistrátu Josefa Mihalíka se však dařilo vyřídit zhruba dvojnásobné množství žádostí.

Také v Jihlavě registr funguje. V pondělí, kdy systém podle místních úředníků fungoval poprvé bez problémů, odbavili kolem 160 klientů. "Zdá se, že se systém zrychluje a začíná se blížit původnímu stavu, kdy jsme byli schopni odbavit až 200 klientů," řekl ČTK vedoucí odboru Ján Tinka.

Funkčností registru vozidel, jeho cenou a formou zadání by se podle vicepremiérky Karolíny Peake (LIDEM) měl zabývat audit. Po ministru dopravy a svém stranickém kolegovi Pavlu Dobešovi prý bude navíc požadovat i vysvětlení některých personálních propojení registru, na něž upozorňují média. Dobeš sám poznamenal, že s případným auditem problém nemá.

Registr vozidel se s problémy potýká již od svého spuštění 9. července. Systém pro nový registr stál 37 milionů korun a pro ministerstvo dopravy ho vyvíjela firma ATS-Telcom Praha. Dalších 32,4 milionu korun má ministerstvo zaplatit za provoz registru, obnos ale může být snížen o sankce za nefunkčnost systému, který provázejí vážné problémy třetí týden od uvedení do provozu. Starý registr do konce června provozovalo ministerstvo vnitra.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
1. 8. 2012 20:14
Re: To se divim....
Z reportáží jsem také usoudil, že jde o webovou aplikaci, což je dnes ostatně trend. Nicméně nejde o problém technologie, škálovatelná je dostatečně. Pokud navíc masivně použiješ JS, tak datový průtok nemusí být o moc větší než u tlustého klienta. A XML stačí prohnat kompresí.

Já jsem třeba bez zátěžových testů pustil do produkce projekt, který měl zvládat 50 tisíc dotazů za vteřinu. Byla to rychlovka na jedno použití (sloužil týden), na testování nebyl čas. Přistoupil jsem k tomu jako v mechanickém inženýrství - navrhl jsem ho na 250 tisíc.
Avatar - Ada je zase tady
31. 7. 2012 23:13
Re: To se divim....
Doporučuji si přečíst tohle [odkaz]
Avatar - Tomogo
31. 7. 2012 22:45
To se divim....
....že je to pomalé! Nemám sice dost informací o architektuře, ale z různých informací mi vyplívá, že je to asi webová aplikace (normální webové stránky). Pokud ano, tak tleskám tomu tydýtovi, kterej to vymyslel, protože krom dat (pokud možno v datově ne zrovna šetrném XML) se musí posílat i stránky jako takové a to jistě není ideální pro normální práci a rychlost obzvlášť. Ještě předpokládám, že tam je plno AJAXu a průser je na spadnutí.
Pokud jsem se trefil, tak gratuluji pablbům, kteří si to obědnali, schválili, nechali naprogramovat a bez testů zátěže pustili do provozu - všechny bych je rovnou (obrazně řečeno) postřílel. Pokud se pletu, tak pořád stejně platí to o těch testech zátěže i o tom (obrazně řečeno) postřílení a doufám že neodstřelíte vy mě. ;-)