Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rekordní jízda Volkswagenu Passat TDI napříč USA

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Volkswagen se snaží přesvědčit své severoamerické zákazníky o výhodách vznětového motoru nejrůznějšími způsoby. Jedním z nich je i zápis do Guinnessovy knihy rekordů.

Volkswagen pokračuje v rozšiřování nabídky svých modelů vybavených vznětovými motory na severoamerickém trhu. Zákazníky se snaží nalákat především na ekonomický provoz a jedním z důkazů o nízké spotřebě paliva těchto vozů je i nový rekord dosažený sedanem Passat TDI Clean Diesel.

Na rekordní jízdu vyrazila dvoučlenná posádka, kterou tvořil motoristický novinář Wayne Gerdes a konstruktér Bob Winger, v pátek 7. června 2013 v poledne z ústředí severoamerického zastoupení Volkswagenu v Herndonu ve Virginii. Po ujetí 8.122 mil (13.071 km a projetí 48 státy se v pondělí 24. června vrátili na stejné místo.

Během této okružní jízdy spálil jejich standardní Passat TDI Clean Diesel s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 103 kW a šestistupňovou manuální převodovkou celkem 104,94 galonů (397,4 l) nafty.

Výsledkem celé akce je spotřeba 3,01 l nafty na 100 km a zápis Passatu TDI Clean Diesel do Guinnessovy knihy rekordů jako nejúspornějšího sériového automobilu s nehybridním pohonem ve Spojených státech. Sedan německé značky dosavadní rekord překonal o 0,45 l paliva na 100 km a hodnotu rekordu pro hybridní automobily pokořil o 3,64 l na 100 km.

Podle obou členů posádky nestojí za dosažením rekordu žádné speciální techniky řízení, ale především snaha o co nejplynulejší jízdu bez prudké akcelerace a brzdění. Ke snížení spotřeby paliva až o 30 % může podle nich přispět i striktní dodržování povolených rychlostních limitů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
26. 6. 2013 20:58
Re: ????
To je čistý nezmysel :no: Vymeň si s kamošom auto jazdi v jeho za svojím,najlepšie v kabriolete a budeš vidieť a cítiť ako to naozaj je,ked tomu tvojmu vylepšenému naftáku naloží ;-\
26. 6. 2013 20:50
Re: ????
Solídny predajca vysvetlí pozitíva a negatíva dieslu a benzínu.Pri diesle odporúčajú trasy nad 25km.Každý by mal vedieť koľko a aké trasy jazdí a podľa toho sa rozhodnúť.
26. 6. 2013 20:42
Re: ????
Ja som pátral na autobazár.eu a našiel som dve oktávky s peknými nájazdmi.r.v.02/2010 s motorom 1,6 tdi s nájazdom 259 436km už tam nie je-predaná pravdepodobne.R.v.05/2010 s motorom 2,0tdi s nájazdom 399 000km-vraj vozila manažment po europe.Takže v pohode ;-) Ale kúpiť si dnešný moderný diesel s filtrom pevných častíc a jazdiť 10km do práce a späť je čistý nezmysel :no:
26. 6. 2013 10:09
Re: ????
Nejsem zarytí fanda Dieselů, ale mám též diesel (naštěstí ne koncern) po chipu a s vykuchaným DPF filtrem a z výfuku se vůbec nekouří. :-)
26. 6. 2013 10:07
Re: ????
Hlavně by měl VW zveřejnit dnešní kvalitu jejich dieselových motorů s CR, který již konkurence používala řadu let. :-)
Hlavně by mě zajímala výdrž tohoto motoru.