Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je vzácný, málo jetý Renault 5 Turbo 2: Za kolik se nakonec vydraží?

Tomáš Dusil
Diskuze (0)
Na aukčním serveru eBay probíhá dražba velmi vzácného Renault 5 Turbo 2. Tedy civilní verze rallyeové „bestie“ s motorem uloženým před zadní nápravou. Co nabízí auto v nálezovém stavu, které údajně 15 let stálo? A jaká je aktuálně nejvyšší nabídka?

Původní Renault 5 lze považovat za přelomový vůz mezi malými auty. Jako první přinesl například plastové integrované nárazníky a vůbec celé pojetí skutečně odpovídalo moderním malým autům. Jenže tady je řeč o verzi Turbo. S ním má původní R5 společný akorát základ karoserie. Jinak je auto zcela jiné, přizpůsobené podmínkám závodního nasazení. Výroba R5 Turbo byla zahájena v roce 1980, a sice ve Francii a v Belgii. V domovině výroba skončila o čtyři roky později, v zemi Beneluxu se však tato auta vyráběla až do roku 1986.

U exempláře v dražbě udává jeho majitel rok výroby 1987. V textu ale upřesňuje, že vůz mohl být vyroben dříve a že se spíše jedná o datum uvedení do provozu, které jak známo nemusí souhlasit s rokem produkce. V každém případě ale jde o auto vyrobené v Belgii, navíc jedno z posledních, které opustilo brány tamější fabriky. Vozidlo má levostranné řízení a do dnešních dnů údajně najelo pouhých 15.364 km.

Nabízené R5 je údajně bez větší koroze a v minulosti bylo registrováno v jiné zemi než ve Velké Británii. Původně se vůz nabízel jako nepojízdný. Později ale majitel doplnil, že se mu podařilo motor natočit. Podle prodávajícího vyžaduje vůz pouze lehkou renovaci. Zajímavé je, že má pořád originální pneumatiky Michelin TRX. Dle slov majitele se jedná o velmi perspektivní projekt.

Auto se draží, přičemž vyvolávací cena byla směšných 500 liber (15.000 korun). V současné době po 49 nabídkách od 27 dražitelů je aktuální cena vozu 32.300 liber (asi 960.000 korun). Prodávající ale na začátku nabízel také možnost vůz hned koupit za 45.000 liber (cca 1.200.000 korun). Do konce aukce zbývá jeden den a pár hodin. Tak uvidíme, za kolik se auto nakonec prodá.

Tomáš Dusil
Diskuze (0)