Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault: automat také pro Mégane II 1.5 dCi (74 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Čtyřstupňová automatická převodovka bude od podzimu k dispozici také pro nejsilnější verzi malého dieselu common-rail 1.5 dCi (74 kW) v modelech Mégane.

Čtyřstupňová automatická převodovka bude od podzimu k dispozici také pro nejsilnější verzi malého dieselu common-rail 1.5 dCi (74 kW) v modelech Mégane.

Renault rozšiřuje nabídku řady Mégane o další modely s automatickou převodovkou Proactive. Dosud měla hrstka příznivců automatů v Renaultech Mégane možnost volby mezi zážehovým motorem 1.6 16V (83 kW) nebo 2.0 16V (100 kW). V obou případech bylo třeba za automat připlatit 35 000,- Kč, pokud byste sáhli po verzi bez klimatizace, bylo by třeba zakoupit i tu (38 900,-Kč), protože koupě automatu v Méganu je podmíněna přítomností klimatizace.

Od září je ve Francii k dispozici nově nejsilnější verze maloobjemového dieselu common-rail 1.5 dCi, který má proměnnou geometrii lopatek dmychadla. Maximum výkonu 74 kW je k dispozici při 4000 ot./min, nejvyšší točivý moment 200 Nm je připraven od 1900 ot./min. Převodovka se čtyřmi stupni je řízena algoritmem na bázi fuzzy logiky, který pozná například situace, kdy řidič očekává brzdění motorem. Řídící program je připraven korigovat nevhodné zásahy řidiče také v manuálním režimu řazení. Uplatnění elektroniky dovolilo optimalizovat spolupráci motoru a převodovky se systémy aktivní bezpečnosti jako je ESP nebo ASR.

Pětidveřový Mégane 1.5 dCi (74 kW) s převodovkou Proactive o pohotovostní hmotnosti 1245 kg je schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 14,7 s, a nejvíce jede 174 km/h. Kombi (1285 kg) potřebuje ke sprintu na stovku 15,1 s a sedan (1270 kg) 14,9 s.

Kombinovaná spotřeba zůstává na příznivé hodnotě 5,8 l/100 km.

Ondřej Láník
Diskuze (10)