Renault chce posílit své postavení v Indii
Francouzská automobilka Renault aktuálně se svým indickým partnerem, automobilkou Mahindra&Mahindra, řeší další podobu společného podniku, který vyrábí pro indický trh automobily Logan. Prodeje tohoto modelu v Indii po úspěšném začátku od roku 2008 klesly. Největším problémem je cena, kterou zvyšuje 20% spotřební daň. Provozní ředitel společného podniku Sudhir Rao má údajně připravenou restrukturalizaci společného podnikání, která bude ku prospěchu obou firem. O jaké řešení se jedná, však neprozradil. Výsledek by měl být znám nejpozději za měsíc a půl.
Renault současně s rozhovory o restrukturalizaci oznámil i to, že chce v Indii vybudovat vlastní prodejní síť. V polovině příštího roku by mělo zahájit svou činnost 15 prodejních míst, během dalších 2,5 let by pak měl jejich počet vzrůst až na 150. Vozy Logan, které se vyrábí ve společném podniku Renaultu a Mahindry, se nyní prodávají prostřednictvím prodejní sítě indické automobilky čítající 110 prodejců.
Francouzská automobilka kromě toho pokračuje ve výstavbě továrny v Chennai v jižní Indii, která by měla mít konečnou výrobní kapacitu 400 tisíc vozů, a na indický trh plánuje během následujících 2 let uvést hned několik nových modelů, přičemž během dalších 2 let chce nabídku zkompletovat o vozy ze zbývajících segmentů. K výrobě budou zatím využity výrobní kapacity Nissanu v Chennai, které by měly být k dispozici od května tohoto roku. Kromě této aktivity obě automobilky pracují s indickou společností Bajaj Auto na novém ultralevném modelu, který by se měl začít prodávat v roce 2012. Indický trh by se měl během následujících 10 let ztrojnásobit.