Renault Twingo dCi 85: Silnější „čtyřlitrový“ turbodiesel pro nejmenší Renault
Nová motorizace dosahuje výkonu 62 kW při 3750 ot./min a maxima točivého momentu 200 Nm při 1750 ot./min. To jsou vzhledem k malé velikosti Twinga vynikající hodnoty. Proti dosud jedinému dieselu v nabídce 1,5 dCi 65 to znamená nárůst o 15 kW a 40 Nm. Díky nízké kombinované spotřebě 4,0 l/100 km – mimochodem nižší než u slabšího dCi – patří nová verze Twinga ve Francii do druhé nejvýhodnější sazby daně, stejně jako dalších zemích, kde je zdanění odvozeno od emisí CO2.
V nabídce tak nyní jsou benzinové motory 1,2 (44 kW), 1,2 16V (55), ve verzi Twingo GT 1,2 TCe (74 kW) a pro Twingo Renault Sport motor 1,6 16V (98 kW), turbodiesely zastupují dvě varianty motoru 1,5 dCi o výkonu 47 a 62 kW. Důvodem pro rozšíření palety vznětových motorů je jejich velká obliba na západoevropských trzích – plných 49 % Renaultů segmentu A a B prodaných letos v Evropě mělo vznětový motor. Nový turbodiesel se bude nabízet i ve verzi GT.
Celkem si letos v Evropě Twingo pořídilo už přes 100 tisíc zákazníků. Ve Francii je ve svém segmentu nejprodávanějším modelem a na mnoha trzích patří mezi trojici nejprodávanějších miniaut.
Český dovozce se při uvedení Twinga na trh rozhodl nezařazovat dCi do nabídky, vzhledem k malému zájmu o diesely v kategorii mini. Tak to zřejmě zůstane i po představení silnější verze.
Renault Twingo - přehled motorů | ||||||
Motor | 1,2 | 1,2 16V | 1,2 TCE | 1,6 16V RS | 1,5 dCi | 1,5 dCi |
Zdvihový objem [cm3] | 1149 | 1149 | 1149 | 1598 | 1461 | 1461 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/2 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 43/5250 | 55/5500 | 74/5500 | 98/6750 | 47/3750 | 62/3750 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 93/2500 | 107/4250 | 145/3000 | 160/4000 | 160/1900 | 200/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 150 | 169 (173) | 185 | 201 | 164 | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 15 | 12 (13,6) | 9,8 | 8,7 | 14,9 | 11,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,6 | 5,7 | 5,9 | 7,0 | 4,3 | 4,0 |
Údaje v závorkách platí pro převodovku Quickshift.