11.2. 2013 Svět motorů

Renault Grand Scénic 1.6 dCi – Test po 35.000 km

 

„Himl, hergot, sakrament!“ – nadávky můžeme nechat textu slavné písně Karla Hašlera. Na redakční renault, který také napochodoval pětatřicet, jich netřeba. I když…

Musí tohle auto do servisu? ptáme se před garanční prohlídkou po 30 000 kilometrech. Vždyť Grand Scénic 1.6 dCi/96 kW, který slouží u našeho regimentu dlouhodobý test, nepotkala byť jen prasklá žárovka.

Nevrže, nedrnčí

Počítadlo kilometrů ukazuje počátkem února pětatřicet tisíc a fialový vůz je ve formě, kterou jsme od Francouzů snad ani nečekali.

Nic nevrže, nedrnčí, neklepe a zdá se, že je auto schopné dojet až do cíle své vojny ve Světě motorů v takto čerstvém stavu. Což rozhodně není pravidlem, jak jste se mohli dočíst v souhrnech dlouhodobých testů předchozích aut nejen francouzských značek.

Ne že by s ním nebyly trable. Ale všechny, co s vozem zažíváme, měl dané do vínku od narození. Ať se jedná o svéhlavé topení nebo sklon nesklon světlometů, jimž se věnujeme v samostatných článcích.

Jezdíme pod 6,1 litru

Vedle přepravních možností chválíme silný, pružný a úsporný motor, u něhož jsme si už tak nějak zvykli na citelnou prodlevu turba v nízkých otáčkách, projevující se hlavně ve městě. Jinak auto jezdí báječně. Zajímavé „papírové“ hodnoty 96 kW a 320 N.m se řádně projevují v praxi, navíc podpořené přesným řazením šestistupňové převodovky.

Průměrnou spotřebu testu jsme stáhli už pod 6,1 litru a daří se nám to navzdory častým jízdám se zátěží. Tahle pro peněženku příjemná vlastnost motoru pramení z technologie dvouokruhové recirkulace spalin. Jak jsme vysvětlili dříve, díky ní není nutné škrtit sání ani obohacovat směs pro redukci oxidů dusíku.

Škrtit se v testu nemusíme ani my, a tak jako Hašlerovci zpíváme: „Pětatřicátníček, hošík jako květ, na nějž je i ke konci testu radost pohledět.“

Cena a výbava - Zdražil a přidal záruku

Počínaje únorem podražil model Renault Grand Scénic o 20 000 Kč, startuje tak na částce 384 900 Kč s benzinovým motorem 1,6 l/81 kW a výbavou Expression. To je o 15 000 Kč víc než menší sourozenec – krátký scénic. Výhodou delšího grandu je možnost (ale ne nutnost) sedmi míst k sezení. Dvě sedadla navíc stojí 15 000 Kč. My máme pětimístnou variantu. Prodloužená verze tak značí hlavně větší zavazadelník: scénic má 522 litrů, grand 752. Náš motor 1.6 dCi poprvé koupíte s druhým stupněm výbavy Dynamique za 523 900 Kč. Z ceníku nyní zmizela specifikace Bose, po zdražení by zřejmě stála 558 900 Kč. Naše auto má ve standardu šest airbagů, ESP, tempomat, dvouzónovou klimatizaci, sedmnáctipalcová litá kola, do zatáčky samonatáčecí bixenony, parkovací i dešťové senzory, handsfree kartu na odemykání auta a dle názvu třeba i rádio s CD/MP3/USB v systému Audio Bose s devíti reproduktory. Tuto audiosoustavu lze objednat samostatně za 16 000 Kč k výbavě Privilége (s naším motorem 570 900 Kč) – ta už má ale třeba ve standardu navigaci, za niž se jinak platí 15 500 Kč. Příjemným bonusem letošních změn je fakt, že od ledna 2013 importér na všechny modely poskytuje pětiletou záruku s omezením na 100 000 km. Připlácí se jen tehdy, pokud chcete garanci na 150 000 km (5290 Kč) či 200 000 km (11 390 Kč).

Prohlídka po 30 000 km - Servis za 6830 Kč

Předepsaná garanční prohlídka po třiceti tisících kilometrů znamenala pro náš scénic především pravidelné úkony v čele s nalitím nového oleje. Pracovníci servisu v Ďáblicích na voze také vyměnili vzduchový filtr nebo přívod k ostřikovačům. Ty na náš vkus stříkaly málo a příliš nízko.

Na kolik přišel servis
Olej 5W-30 2134 Kč
Olejovy filtr 286 Kč
Filtr topeni 639 Kč
Filtračni vložka 446 Kč
Potrubi ostřikovačů 314 Kč
Naplň ostřikovačů 59 Kč
Chladici kapalina 20 Kč
Těsněni 8 Kč
Přezuti pneu 584 Kč
Udržba vozidla 539 Kč
Dalši prace 662 Kč
DPH 1139 Kč
Celkem placeno 6830 Kč

Autor: David Šprincl, Svět motorů

Spolupracujeme s TipCars.com
Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura

Čeští investoři se připravují na éru volného kurzu…

Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy

Česká republika hodlá investovat 70 milionů dolarů (1,74…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce

Samovýrobci jsou ti, kteří elektrickou energii vyrábějí…

Malé podniky dostanou místo dotací úvěr zdarma Malé podniky dostanou místo dotací úvěr zdarma

Česko poprvé použije evropské peníze na úvěry. Devět…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Grand Scénic 1.6 dCi – Test po 35.000 km







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Renault Grand Scénic: I sedmimístné MPV se přiblížilo crossoverům Renault Grand Scénic: I sedmimístné MPV se přiblížilo crossoverům

Nový Grand Scénic je proti předchůdci delší, širší i…

Finále dlouhodobého testu: Renault Grand Scénic 1.6 dCi Finále dlouhodobého testu: Renault Grand Scénic 1.6 dCi

Pobyl s námi v redakci přesně rok, urazil 43 210…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední chvíle. Jedno vyšetření za druhým!

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední…

Od středeční noci ležela v bezvědomí. Zpěvačka Věra Špinarová (65), na niž její fanoušci nepřetržitě mysleli,…

 

iSport.cz

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s Mountfieldem i na příští sezonu

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s…

V Hradci Králové v těchto dnech slaví historický postup do extraligového semifinále, euforie je neutuchající.  A…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…

Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony,…

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs za sebou. Na nejvíc peněz si přišli biatlonisté.