Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault jedná o potenciálních partnerstvích

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
Francouzská automobilka Renault jedná s potenciálními partnery, včetně německého koncernu Daimler, o spolupráci při snižování nákladů a zvyšování objemu prodeje. Oznámila to minulý týden firma.

Renault se tak snaží zlepšit svou finanční situaci poté, co byl podobně jako konkurenti těžce zasažen světovou hospodářskou krizí.

Provozní ředitel Renaultu Patrick Pelata předpověděl, že evropský automobilový trh v příštím roce klesne o zhruba deset procent. Upozornil však na možné oživení poptávky v Rusku ve druhé polovině příštího roku. Rusko bylo před příchodem krize na cestě k vystřídání Německa na pozici největšího trhu s automobily v Evropě. Ruská poptávka po autech se však letos v důsledku krize propadla o polovinu. Ruská vláda proto nyní plánuje zavedení systému šrotovného.

Renault již řadu let úspěšně spolupracuje s japonskou automobilkou Nissan Motor, v níž kontroluje 44procentní podíl. Prioritou Renaultu je podle Pelaty nalézt úspory prostřednictvím této aliance a pomoci největší ruské automobilce AvtoVAZ, ve které firma vlastní čtvrtinový podíl.

Renault nicméně hledá rovněž další partnerství, která by měla zahrnovat například sdílení nákladů na vývoj automobilů, motorů a převodovek. Rozhovory s Daimlerem jsou podle Pelaty "vážné", ale nejsou rozvinutější než jednání s jinými firmami a neexistuje záruka, že bude dosaženo dohody. "Hovoříme se spoustou lidí," uvedl Pelata. "Nemohu říct, že s Daimlerem mluvíme více než s ostatními," dodal.

Společnost Daimler je známá především produkcí luxusních automobilů Mercedes-Benz. Vyrábí ale také malé automobily Smart, limuzíny Maybach a nákladní vozy i autobusy. V produkci nákladních automobilů je světovou jedničkou.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
Avatar - woody-alien
23. 12. 2009 22:41
Re: Katar to jistí
Hovory s Ádou jsou dobrý tak leda jako tréning rétoriky, a k tomu zas tady najdeš vhodnější sparingpartnery (např. GTI). Ale pokoušet se argumentovat tak duševně rozpolcené osobě (Renault je *, Dacii neboli skládačku z renaultích dílů lze akceptovat..., jedinej správnej motor je nafťák a nejhorší jsou trpaslíci a kelímky od piva na přístrojovce), tak proti tomu je boj s větrnými mlýny jasně vyhraná záležitost. >:D

Hezký Vánoce
23. 12. 2009 17:33
Re: Katar to jistí
Tak už mluvíš blbosti, ale opravdu :no: .
Srovnáváš 110 let starou značku s mnoha zářezy na poli automobilismu s čínou, která umí jenom kopírovat a ješte blbě?
Když ti renault tak vadí tak si ho nevšímej, jemu jsou tvoje análitické názory úplně putna.Ten tu bude i když se ti to nebude líbit :-) .

Tak se s tím smiř, uleví se ti :yes:
Avatar - Ada je zase tady
23. 12. 2009 15:01
Re: Katar to jistí
Ano ano, francouzsti zakaznici uprednostnuji vozy znacky rendlik, protoze sami jsou take takovi a neporadek, nekvalita a slendrian jim jsou vlastni. Otazkou ovsem je, zdali prave proto nebudou uz za rok, ci za dva radeji kupovat cinske vozy...
23. 12. 2009 12:23
Re: Katar to jistí
Dokud budou francouzi francouzi, tak si zkrachovat renault nikdy nenchají :-! .Zkrachuje možná tak ve tvoji hlavě...
Avatar - Ada je zase tady
22. 12. 2009 23:46
Re: Katar to jistí
Ano. Vystupuje z davu. Za chvili uz v davu nebude. Nebude totiz vubec a do Dacie se budou montovat motory TDI.