Renault Kangoo 1,6 16V – Prostor především

Renault Kangoo 1,6 16V – Prostor především

 
 

Renault Kangoo nové generace je o poznání větší, prostornější a modernější. Podle logiky by měl být také o pořádný kus lepší. Je to ale pravda?

Nová generace Renaultu Kangoo je tu, navíc mediálně podporovaná známou animovanou rodinkou ze Springfieldu. Změny v exteriéru jsou jen decentní, zato v interiéru je Kangoo o světelný rok dál než předchozí generace. Otázka zní: Najdou v novém Kangoo zalíbení kromě kreslených postaviček také rodiny z masa a kostí.

Prostor pro Homera i Marge? Místa je dost pro všechny!

Renault Kangoo v nové generaci narostl do všech směrů, největší změnu zaznamenala délka vozu, která byla zvětšena o 178 mm, výrazně se zvětšila také šířka vozu a to o plných 157 milimetrů (!). Kabina pro cestující nabízí ohromnou porci prostoru ve všech směrech, interiér je velmi vzdušný a i nadprůměrně urostlí jedinci neměli sebemenší problém uvelebit se nejen vepředu ale také vzadu. Místo pro nohy, hlavu nebo lokty, toho všeho přiváží Renault Kangoo nové generace opravdu mnoho, nezapomnělo se ale ani na zavazadla. Prostor pro jejich uložení totiž také narostl, i když nijak markantně, ono to ale ostatně nebylo ani příliš nutné.

obrázek [555 x 396]
 

Do zavazadlového prostoru pravidelného tvaru lze nyní naložit 660 dm3 nákladu, což je o 10 decimetrů krychlových více než u minulé generace. Pokud se jej rozhodnete naplnit až po střechu, vězte, že můžete počítat s prostorem o velikosti 1,3 metru kubického. Je to stále málo? Pak stačí sklopit zadní sedadla a rázem je tu plných 2668 dm3. Zde se naplno projevuje výhoda vlastnictví „civilní dodávky“, však také Kangoo své užitkové vlohy naplno využívá u pracovní verze Kangoo Express. I u osobního provedení ale potěší možnost (za příplatek 5.000,- Kč) sklopení sedadla spolujezdce, což umožní převoz koberců či jiného dlouhého nákladu o celkové délce až 2,5 metru. Nákladová hrana je umístěna příjemně nízko, nachází se ve výšce jen 57 cm nad vozovkou. Celková využitelnost vnitřního prostoru je jednoznačně ohromnou devizou Renaultu Kangoo.

Jízda

Cílem konstruktérů bylo přiblížit chování vozu i celkový pocit z jízdy blíže k osobnímu automobilu a to se také povedlo. Na palubě nyní panuje mnohem větší akustická pohoda, zhruba do rychlosti 110 kilometrů za hodinu je veškerý hluk výborně utlumen a slyšet je tak v podstatě jen motor. Nad touto rychlostí se ale o slovo začíná hlásit neúplatná aerodynamika a hluk rychle narůstá. Při rychlosti 130 kilometrů za hodinu je již silně znát, že se motor s odporem vzduchu hodně pere a kromě aerodynamického hluku narůstá také spotřeba. Ta se při této rychlosti pohybuje na hranici 11 litrů benzinu na 100 kilometrů. V Kangoo se tak ekonomická dálniční rychlost pohybuje mezi 110 a 120 km/h, kde si benzinová šestnáctistovka řekla o mnohem přijatelnějších 8 litrů paliva na 100 km. Ve městě počítejte spíše s devíti až desetilitrovou spotřebou pohonných hmot.

I když se konstruktéři snažili vylepšit jízdní vlastnosti co nejvíce, fyziku ošálit nelze a tak jsme během testu zaznamenávali v ostřejších zatáčkách poměrně velké boční náklony jakož i zvětšenou náchylnost na boční vítr. Jsou ale logické důsledky použití vysoké karoserie (velký vnitřní prostor si zde vybírá svou daň) a vysloveně komfortního naladění podvozku, převzatého spolu s platformou ze Scéniku. Chválíme dobře dimenzované brzdy s razantním nástupem brzdného účinku, které se budou zejména při jízdě s plně naloženým vozem určitě hodit. Pozice za volantem je vzpřímená a velmi se podobá té z dodávek (volant nelze nastavit podélně), díky vysokému posazu má ale řidič velmi dobrý přehled o okolním provozu, čemuž přispívají i rozměrná zpětná zrcátka. Pozor ale ve stísněných prostorách, celková šířka vozu včetně velkých zpětných zrcátek činí 2,133 metru!

obrázek [555 x 366]
 

Jak již bylo zmíněno, v testovaném voze se o pohon staral benzinový atmosférický čtyřválec o objemu 1,6 litru. Jedná se o jediný benzinový agregát v nabídce, zbylé motorizace jsou dieselové jednotky 1,5 dCi ve třech různých výkonových variantách. Po našich zkušenostech se spotřebou při vyšších rychlostech a celkovým charakterem vozu bychom se při nákupu přiklonili spíše k dieselovým pohonným jednotkám. Srovnatelnou dynamiku ale nabízí jen vrcholné provedení motoru dCi, které je o 55 tisíc dražší než benzinová alternativa.

Také maximální užitečné zatížení až 675 kilogramů spíše nahrává vznětovým motorům, služby toho benzinového budou totiž při větším zatížení vykoupeny razantnějším nárůstem spotřeby. Převodovka je u všech verzí s výjimkou té nejsilnější dieselové pětistupňová, řadicí páka našla své místo na středovém panelu, čili je pohodlně po ruce. Řazení samotné je lehké a poměrně přesné, bohužel o řízení se dá říci pouze to první. K řidiči se přes plastový volant příliš mnoho informací nedostane, což je na jednu stranu škoda, na druhou stranu zákazníci si Kangoo opravdu nekupují pro sportovní zážitek z jízdy, a tak lze tuto výtku přejít lehkým mávnutím ruky.

Uvnitř o pořádný kus lepší

Po usednutí do nového Kangoo nás uvnitř přivítal moderní a kvalitně zpracovaný interiér plný odkládacích prostor. Nečekejte záplavu měkčených plastů či kůže, materiály jsou ale na úrovni doby a na pohled vypadají dobře. Při troše snahy lze v interiéru stále rozpoznat třídní původ, Renault ale v novém Kangoo odvedl kvalitní práci. Palubní deska působí masivně, což spolu s velkou vzdáleností předních cestujících od velkého, výrazně zakřiveného předního skla dodává pocit bezpečí, který potvrzuje čtyřhvězdičkový výsledek v testu Euro NCAP.

obrázek [555 x 268]
 

Sedadla nenabízejí nikterak výrazné boční vedení, jsou spíše měkká, což je ale v naprostém souladu s komfortně naladěným podvozkem. Výtka by mohla směřovat k těm zadním, která nabízejí pouze 42 centimetrů dlouhý sedák. To je možná dostatečná hodnota pro kratší výlety, při delších cestách by ale určitě komfortněji působily sedáky delší. Součástí druhého a zároveň vrcholného stupně výbavy Expression je i manuální klimatizace, která má s vytopením velkého prostoru uvnitř vozu plné ruce práce a tak je, zejména v mrazivých dnech, k vyhřátí automobilu třeba o něco delší čas než jsme zvyklí z klasických osobních vozů.

Kangoo zdědilo celou řadu prvků, které zpříjemňují život majitelům ostatních Renaultů. Jedním z nich je například ovládání rádia vpravo pod volantem, na které si sice vždycky musíme nějaký čas zvykat, posléze se ale stává příjemným pomocníkem na cestách.

Resumé aneb Kangoo ano či ne?

Renault Kangoo přestal být „dodávkou s namontovanými sedadly“ a přijal úlohu plnohodnotného rodinného vozu, který stále nabízí ohromnou dávku vnitřního prostoru za zajímavou cenu.

Na rozdíl od minulé generace nemusíte dělat tolik kompromisů, i když některým se stále nevyhnete. Kangoo nikdy nebude jezdit jako sedan nižší střední třídy, do něho ale zase nikdy nenaložíte tolik věcí. Při výběru vozidla zajímá většinu lidí také bezpečnost a tak vězte, že nové Kangoo udělalo oproti předchozí verzi velký krok kupředu zejména na poli ochrany dětských pasažérů, kde při nárazových testech dosáhlo na velmi nadprůměrný výsledek.

I výsledek našeho spotřebitelského testu je pro Renault lichotivý. Na novém Kangoo se nám líbí, že si nehraje na žádného rodinného sportovce ale s klidnou, usměvavou tváří nabízí komfortní svezení pro celou rodinu a její zavazadla.

První cena vozu374.900,-Kč (Kangoo 1,5 dCi 50 kW, Authentique)
První cena vozu s testovanou motorizací419.900,-Kč (Kangoo 1,6 16V 78 kW, Expression)
Základní cena testovaného vozu419.900,-Kč (Kangoo 1,6 16V 78 kW, Expression)
Cena testovaného vozu vč. příplatků448.900,-Kč (Kangoo 1,6 16V 78 kW, Expression)

Plusy

  • ohromný vnitřní prostor
  • objemný a snadno přístupný zavazadelník
  • komfortní odpružení
  • odkládací prostory
  • dobrý poměr prostor/cena

Mínusy

  • nepřesné řízení
  • aerodynamický hluk při vyšších rychlostech
  • velké boční náklony
  • spotřeba benzinového motoru
  • krátký sedák na zadních sedadlech
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Kangoo 1,6 16V

Cena v základní výbavě: 419 900 Kč Cena v testované výbavě: 448 900 Kč

Základní výbava:Ocelová kola 15“ Egée, mlhovky, vnější zpětná zrcátka a nárazníky v barvě karosérie, látkové čalounění Naiade, kompletní plastové obložení vpředu, koberce vpředu i vzadu, čalounění dveří, ABS s asistenčním systémem brzd, airbag řidiče a deaktivovatelný airbag spolujezdce, systém ISOFIX na zadních bočních sedadlech, výškově nastavitelné opěrky hlavy vpředu a vzadu, kotoučové brzdy na všech kolech, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, boční posuvné dveře, seřizování sklonu z místa řidiče, loketní opěrka, odkládací prostor nad hlavou řidiče, osvětlení nákladového prostoru, upevňovací oka v podlaze, kompletní plastové obložení zav. prostoru i zadních dveří, elektrický variabilní posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná přední okna, manuální klimatizace, centrální zamykání, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka (asferická na straně řidiče), autorádio 4x 15 W s přehr. CD a MP3 s ovládáním pod volantem

Výbava testovaného vozu:metalíza (+10.000,- Kč), inovativní střešní lišty (+8.000,- Kč), tempomat s omezovačem rychlosti (+9.000,- Kč), dvoukřídlé zadní dveře s vyhříváním skla a stěračem (+2.000,- Kč)

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor Renault Kangoo 1,6 16V
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 78 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 1448 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.6 / 6.3 / 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 660 / 2668
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1398 / 675
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4213
b) šířka (mm): 1829
c) výška (mm): 1898
d) rozvor (mm): 2697
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1140
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Kangoo 1,6 16V
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 5
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 5
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,88
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Renault Kangoo Z.E. nabídne o více než 50 % delší dojezd Renault Kangoo Z.E. nabídne o více než 50 % delší dojezd

Francouzská automobilka Renault oficiálně potvrdila…

Renault Clio, Kangoo a Mercedes Citan mají problémy s brzdami Renault Clio, Kangoo a Mercedes Citan mají problémy s brzdami

Renault svolává do servisů malá Clia a dodávky Kangoo…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…