Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kangoo prošel faceliftem. Ten první!

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Renault Kangoo první generace ještě žije. Francouzská automobilka nějaký čas nabízela obě řady současně i v Evropě. Nyní dožívá hlavně v Jižní Americe.

Renault Kangoo se začal vyrábět už před dlouhými sedmnácti lety a Francouzi se při jeho představení odkazovali na klasický model 4. Nebyli daleko od pravdy, filozofie obou vozů byla velmi podobná. Během svého dlouhého života byl k mání ve spoustě verzí, jak osobních, tak užitkových, dokonce i s pohonem všech kol. Spíše „dodávkové“ zaměření nedokázal zapřít nikdy a nesnaží se o to ani teď. V Latinské Americe totiž aktuálně prošel modernizací.

Argentinské i brazilské předpisy od nového roku vyžadují u nových aut standardní přítomnost ABS a dvojice airbagů na palubě a Kangoo se jim muselo přizpůsobit. V souvislosti s technickými změnami si pak také zašlo do „kosmetického salonu“. Maska má středovou černou plastovou lištu, výraznější mřížka se protáhla směrem dolů do nárazníku. Přizpůsobit skoro dvě dekády staré auto aktuálním modelům je složité, nicméně mu nelze upřít sympatický „kukuč“. Interiér jakoby z oka vypadl prapůvodní verzi z roku 1997. Plasty jsou černé, dokonce i schránka před spolujezdcem je v dodávkovém provedení nezakrytá. Chybí jen horní středová kaplička s přístroji.

Oproti předchozímu jihoamerickému modelu se změnily „budíky“ před řidičem včetně palubního počítače, volant, čalounění a audio. Pochopitelně v závislosti na výbavě, v základu nenajdete posilovač řízení, ani centrální zamykání, natožpak hudební přehrávač. Mezi další příplatky patří klimatizace, elektrické ovládání oken a metalíza.

V Brazílii je k mání pouze jediná pohonná jednotka: šestnáctiventilový čtyřválec 1.6i Hi-Flex s výkonem 70 kW při provozu na benzin, pokud spaluje ethanol, nabízí o 2 kW více a o točivý moment se stará pětistupňová manuální převodovka. Ani osobní Kangoo si Brazilci koupit nemůžou, jen dvoumístnou dodávku se zaplechovanými bočnicemi. To v Argentině jsou na výběr užitkové verze, i ty pro dopravu pasažérů. Benzinový motor 1.6i 16V dává stejně jako v Brazílii 70 kW, palivo z cukrové třtiny se zde však nenosí. Místo této možnosti se prodává turbodiesel 1.5 dCi/48 kW. Ale jen v případě dodávek.

První Kangoo vyrábí pro Latinskou Ameriku továrna v argentinském Santa Isabel, kromě toho se rodí i v marocké Casablance u společnosti Somaca a nezmizelo ještě ani z Číny, vychází z něj kupříkladu Foton View M.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2014 14:09
Re: Neskoro, ale predsa
to iste sa da povedat aj o pezote partner, citroene berlingo alebo fiate doblo ;-)

tieto uzitkace su vsetky priestorne jednoduche a prakticke... je to ich poslanie a priorita :yes:
24. 3. 2014 22:37
Re: Neskoro, ale predsa
Však on nehovorí, že by tu mal byť, iba že by sa zrejme tiež ešte predával. A keby sa predával, možno by tu nebol Dokker...
24. 3. 2014 22:28
Re: Neskoro, ale predsa
Určite áno, jednoduché a nenáročné auto, pritom prekvapivo objemné a výkonné.
24. 3. 2014 22:28
Re: Neskoro, ale predsa
Na co by byl v Evropě, když je tu Dacia a jejich Dokker?
24. 3. 2014 21:05
Re: Neskoro, ale predsa
I po těch letech vypadá obstojně. Myslim že za rozumnou cenu by se prodával v evropě ještě ted.