Renault Kangoo prošel faceliftem. Ten první!
Renault Kangoo se začal vyrábět už před dlouhými sedmnácti lety a Francouzi se při jeho představení odkazovali na klasický model 4. Nebyli daleko od pravdy, filozofie obou vozů byla velmi podobná. Během svého dlouhého života byl k mání ve spoustě verzí, jak osobních, tak užitkových, dokonce i s pohonem všech kol. Spíše „dodávkové“ zaměření nedokázal zapřít nikdy a nesnaží se o to ani teď. V Latinské Americe totiž aktuálně prošel modernizací.
Argentinské i brazilské předpisy od nového roku vyžadují u nových aut standardní přítomnost ABS a dvojice airbagů na palubě a Kangoo se jim muselo přizpůsobit. V souvislosti s technickými změnami si pak také zašlo do „kosmetického salonu“. Maska má středovou černou plastovou lištu, výraznější mřížka se protáhla směrem dolů do nárazníku. Přizpůsobit skoro dvě dekády staré auto aktuálním modelům je složité, nicméně mu nelze upřít sympatický „kukuč“. Interiér jakoby z oka vypadl prapůvodní verzi z roku 1997. Plasty jsou černé, dokonce i schránka před spolujezdcem je v dodávkovém provedení nezakrytá. Chybí jen horní středová kaplička s přístroji.
Oproti předchozímu jihoamerickému modelu se změnily „budíky“ před řidičem včetně palubního počítače, volant, čalounění a audio. Pochopitelně v závislosti na výbavě, v základu nenajdete posilovač řízení, ani centrální zamykání, natožpak hudební přehrávač. Mezi další příplatky patří klimatizace, elektrické ovládání oken a metalíza.
V Brazílii je k mání pouze jediná pohonná jednotka: šestnáctiventilový čtyřválec 1.6i Hi-Flex s výkonem 70 kW při provozu na benzin, pokud spaluje ethanol, nabízí o 2 kW více a o točivý moment se stará pětistupňová manuální převodovka. Ani osobní Kangoo si Brazilci koupit nemůžou, jen dvoumístnou dodávku se zaplechovanými bočnicemi. To v Argentině jsou na výběr užitkové verze, i ty pro dopravu pasažérů. Benzinový motor 1.6i 16V dává stejně jako v Brazílii 70 kW, palivo z cukrové třtiny se zde však nenosí. Místo této možnosti se prodává turbodiesel 1.5 dCi/48 kW. Ale jen v případě dodávek.
První Kangoo vyrábí pro Latinskou Ameriku továrna v argentinském Santa Isabel, kromě toho se rodí i v marocké Casablance u společnosti Somaca a nezmizelo ještě ani z Číny, vychází z něj kupříkladu Foton View M.