Renault Laguna 1,6 16V

Renault Laguna 1,6 16V

 
 

Není to ještě ani měsíc, co byla v ČR představena inovovaná Laguna. Jak se "dílo" podařilo naznačuje test verze RXE se základním motorem 1.6 16V. Testovaná Laguna s výbavou RXE (druhá odspodu) má poměrně rozsáhlou výbavu, která obsahuje např.: ABS, 2x...

Není to ještě ani měsíc, co byla v ČR představena inovovaná Laguna. Jak se "dílo" podařilo naznačuje test verze RXE se základním motorem 1.6 16V.

Testovaná Laguna s výbavou RXE (druhá odspodu) má poměrně rozsáhlou výbavu, která obsahuje např.: ABS, 2x airbag, imobilizér, 15ti palcová kola, el. ovládání skel předních dveří, nárazníky v barvě karosérie, centrální zámek s DO, el. ovládané a vyhřívané vnější zrcátka v barvě karoserie, reflexivní přední sklo, mlhovky, podélně stavitelný volant potažený kůží a výškově stavitelné sedadlo řidiče. Navíc testovaný vůz obsahoval manuální klimatizaci (+ 41.000,- Kč) a metalízu (+12.900,- Kč). Celková cena testovaného vozu je 623.800,- Kč, což odpovídá cenám konkurence.

Inovovaná Laguna dostala do vínku nové zážehové motory s čtyřventilovou technikou. Základní motor pro inovovanou lagunu je zážehový čtyřválec 1,6 16V (viz foto). Oproti předchozímu základnímu modelu 1,8/66 kW stoupl výkon o 13 kW, přestože objem motoru je o dvě "deci" menší. Oficiálně měřená průměrná spotřeba přitom klesla o plné dva litry z 8,8 l/100 km na 6,8 l/100 km (dle staré normy).

Přes tyto zajímavé parametry je tento motor u Laguny poměrně hlučný, a to dokonce i ve středních otáčkách. U nějakého menšího vozu by se dalo mluvit o sportovním "kovovém" zvuku, ale u Laguny to není ono. Výkon motoru odpovídá objemu 1,6 litru.

Interiér Laguny je podélně velmi prostorný, sedadla mají takřka dokonalý tvar. Nejsou ani moc tvrdé, ani moc měkké a mají dostatečné boční vedení. Co však u Laguny velmi překvapí je nedostatek místa nad hlavou na zadních sedadlech. Má průměrná postava (cca 180 cm) už na zadních sedadlech nemá šanci! Přitom na nohy je vzadu místa více než dostatek. Naopak velkou výhodou je přítomnost tříbodového bezpečnostního pásu a opěrky hlav i vzadu uprostřed.

Před spolujezdcem je poměrně prostorná schránka na drobné předměty, kterou airbag spolujezdce nijak neomezuje (viz foto). Zajímavé jsou "netradiční" opěrky hlav, které by např. při nárazu zezadu měly zmírnit sílu působící na hlavu (viz foto).

Samotné řízení zpříjemňuje nový dobře tvarovaný volant s airbagem (viz foto), lehce jdoucí řadicí páka, asférické levé vnější zrcátko a také např. reflexní čelní sklo, které zachycuje velkou část slunečního záření. Přístrojová deska ze světlého plastu se však dosti odráží v předním skle. Nechápu, že právě toto není první věc, kterou se u Renaultu při inovaci neodstranili.

Jízdní vlastnosti jsou (jako u většiny dnešních aut) bezproblémové, brzdy s ABS mají dostatečnou účinnost i po zahřátí.

Inovovaná Laguna je tedy celkové zdařilým vozem, který se bude ještě dlouho dobře prodávat, ale přesto u tak zkušeného výrobce překvapí "přehlédnutí" některých nedostatků.

Spolupracujeme s TipCars.com

Výbava testovaného vozu:ABS, 2x airbag, imobilizér, 15ti palcová kola, el. ovládání skel předních dveří, nárazníky v barvě karosérie, centrální zámek s DO, el. ovládané a vyhřívané vnější zrcátka v barvě karoserie, reflexivní přední sklo, mlhovky, podélně stavitelný volant potažený kůží a výškově stavitelné sedadlo řidiče. Navíc testovaný vůz obsahoval manuální klimatizaci (+ 41.000,- Kč) a metalízu (+12.900,- Kč)

Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie

Nízká cena ropy nutí ropné firmy k nasazování nových…

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let

Británie směřuje k nejdelšímu propadu životní úrovně od…

Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 79 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 148 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.1 / 6 / 7.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 452 / 1334
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1230 / 610
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4628
b) šířka (mm): 1752
c) výška (mm): 1433
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 4
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,10
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Renault Laguna (1994-2001) – Proč mne nikdo nemá rád? Renault Laguna (1994-2001) – Proč mne nikdo nemá rád?

Předchůdce Laguny, jeden z posledních Renaultů,…

Další honička zfetovaného řidiče v centru Prahy. Zákaz řízení měl do roku 2030! Další honička zfetovaného řidiče v centru Prahy. Zákaz řízení měl do roku 2030!

Policejní hlídka v centru Prahy pronásledovala odcizený…

 



 
Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Dnes 08:00

Ani druhá generace Insignie nezapomíná na dobrodruhy. Má zvýšený podvozek, nelakované plasty a nepostrádá ani chytrý pohon všech kol.




Blesk.cz

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli 850 čtenářům

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli…

Hloupá otázka je jen ta, kterou nepoložíte. To se stalo mottem projektu Blesku, jehož cílem bylo poradit…

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Tomáš Klus (31) má nyní starostí nad hlavu. Nejenže mají s manželkou Tamarou (29) na starosti hned tři malé…

 

iSport.cz

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to udělá, přiznal Šilhavý

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to…

V prvním poločase občas, zakroutil hlavou, hodil rukama, ale nakonec je zvednul šťastně k nebi. Trenér Jaroslav…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo zbytečných kampaní najít chlapce

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo…

Ženy tak dlouho bojovaly za svou rovnoprávnost, až jí dosáhly. A v momentě, kdy dosáhly uznání, že jsou stejně…

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…