Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Renault Laguna 1,6 16V

Tomáš Zajíček

Není to ještě ani měsíc, co byla v ČR představena inovovaná Laguna. Jak se "dílo" podařilo naznačuje test verze RXE se základním motorem 1.6 16V.

Testovaná Laguna s výbavou RXE (druhá odspodu) má poměrně rozsáhlou výbavu, která obsahuje například: ABS, 2x airbag, imobilizér, 15ti palcová kola, elektrické ovládání skel předních dveří, nárazníky v barvě karosérie, centrální zámek s DO, elektricky ovládané a vyhřívané vnější zrcátka v barvě karoserie, reflexivní přední sklo, mlhovky, podélně stavitelný volant potažený kůží a výškově stavitelné sedadlo řidiče. Navíc testovaný vůz obsahoval manuální klimatizaci (+ 41.000,-) a metalízu (+12.900,-). Celková cena testovaného vozu je 623.800 Kč, což odpovídá cenám konkurence.

Inovovaná Laguna dostala do vínku nové zážehové motory s čtyřventilovou technikou. Základní motor pro inovovanou lagunu je zážehový čtyřválec 1,6 16V (viz foto). Oproti předchozímu základnímu modelu 1,8 (66 kW) stoupl výkon o 13 kW, přestože objem motoru je o dvě "deci" menší. Oficiálně měřená průměrná spotřeba přitom klesla o plné dva litry z 8,8 l/100 km na 6,8 l/100 km (dle staré normy).

Přes tyto zajímavé parametry je tento motor u Laguny poměrně hlučný, a to dokonce i ve středních otáčkách. U nějakého menšího vozu by se dalo mluvit o sportovním "kovovém" zvuku, ale u Laguny to není ono. Výkon motoru odpovídá objemu 1,6 litru.

Interiér Laguny je podélně velmi prostorný, sedadla mají takřka dokonalý tvar. Nejsou ani moc tvrdé, ani moc měkké a mají dostatečné boční vedení. Co však u Laguny velmi překvapí je nedostatek místa nad hlavou na zadních sedadlech. Má průměrná postava (cca 180 cm) už na zadních sedadlech nemá šanci! Přitom na nohy je vzadu místa více než dostatek. Naopak velkou výhodou je přítomnost tříbodového bezpečnostního pásu a opěrky hlav i vzadu uprostřed.

Před spolujezdcem je poměrně prostorná schránka na drobné předměty, kterou airbag spolujezdce nijak neomezuje (viz foto). Zajímavé jsou "netradiční" opěrky hlav, které by např. při nárazu zezadu měly zmírnit sílu působící na hlavu.

Samotné řízení zpříjemňuje nový dobře tvarovaný volant s airbagem (viz foto), lehce jdoucí řadicí páka, asférické levé vnější zrcátko a také např. reflexní čelní sklo, které zachycuje velkou část slunečního záření. Přístrojová deska ze světlého plastu se však dosti odráží v předním skle. Nechápu, že právě toto není první věc, kterou se u Renaultu při inovaci neodstranili.

Jízdní vlastnosti jsou (jako u většiny dnešních aut) bezproblémové, brzdy s ABS mají dostatečnou účinnost i po zahřátí.

Inovovaná Laguna je tedy celkové zdařilým vozem, který se bude ještě dlouho dobře prodávat, ale přesto u tak zkušeného výrobce překvapí "přehlédnutí" některých nedostatků.

Tomáš Zajíček
Cena základní sestavy 0 Kč
Cena testované sestavy 623 800 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 79 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 148 / 3750 - 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.1 / 6 / 7.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 452 / 1334
Objem nádrže (l): 66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1230 / 610
Rozměr pneu: 195
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4628
b) šířka (mm): 1752
c) výška (mm): 1433
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne