Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Laguna 1,5 dCi ESM: Nyní se spotřebou 4,2 l/100 km

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Renault Laguna v modernizované podobě je na českém trhu od konce loňského roku. Nyní se dočkal malé úpravy v nabídce pohonných jednotek.

Mírný facelift prodělal Renault Laguna po třech letech. Designéři zvýraznili tvary předních partií a konstruktéři zapracovali na účinnosti motorů. Ty jsou po modernizaci všechny v kombinovaném režimu o pár decilitrů úspornější a turbodiesely mají standardně filtr pevných částic.

Letošní srpen přináší jednu úpravu v nabídce pohonných jednotek pro Lagunu i Lagunu Grandtour. Ta se týká základního dvouventilového turbodieselu 1,5 dCi.

Tato pohonná jednotka si zachovala výkon 81 kW (110 k), ale díky systému ESM pro rekuperaci energie při brzdění má v kombinovaném režimu spotřebu paliva 4,2 litru nafty na 100 km. Tato hodnota je o 11 % nižší než u verze bez ESM. U té byla udávána spotřeba paliva 4,7 litru paliva na 100 km. Spolu se spotřebou paliva se snížila i hodnota emisí CO2 ze 120 na 109 g/km.

Zatímco spotřeba paliva se u Laguny s motorem 1,5 dCi 110 ESM je nyní nižší, tak cena se díky systému rekuperace zvýšila o 3.000,- Kč na 427.900,- Kč.

Jedinou volbou s automatickou převodovkou je motor 2,0 dCi. V této konfiguraci posílil ze 110 na 127 kW a točivý moment vzrostl z 340 na 360 Nm.

Renault Laguna na českém trhu

Nejlevnější provedení Expression stojí i nadále 419.900,- Kč je zároveň jedinou možností, jak získat Lagunu se zážehovým motorem (2,0 Turbo/125 kW se šestistupňovým automatem české zastoupení nenabízí). Agregát 2,0 16V o výkonu 103 kW je schopen spalovat benzin i E85.

Základní výbava obsahuje šest airbagů, ESP, přední mlhovky (světlomety jsou jako u jediné verze halogenové), zadní diodová světla, elektricky vyhřívaná a ovládaná zpětná zrcátka, tempomat, elektronickou kartu místo klíče, automatickou klimatizaci, rádio 3D Sound by Arkamys s Bluetooth handsfree a ovládáním na volantu, potaženém kůží.

Interiér je čalouněn kombinací látky a koženky.

Z estetického hlediska jsou jediným kompromisem 16palcová ocelová kola s ozdobnými kryty, už základní provedení má zrcátka, kliky dveří a ochranné lišty v barvě karoserie a chromované orámování bočních oken.

Standardem je záruka v délce trvání 3 roky nebo 150 tisíc km.

Alternativou k 2,0 16V je o 8 tisíc korun dražší 1,5 dCi (81 kW), výkonnostně odpovídající volbu představuje 2,0 dCi s 96 kW, který je o 45 tisíc dražší než zážehový dvoulitr.

Druhým stupněm výbavy je u Laguny Black Edition, který obsahuje 17palcová kola, dvojitou koncovku výfuku, bi-xenonové natáčení světlomety, poloautomatickou parkovací brzdu, zadní parkovací senzory, vyhřívání předních sedadel (dříve za příplatek), bezklíčové startování hands-free kartou a navigaci Carminat TomTom.

Jediným rozdílem ve výbavě mezi Black Edition a provedenímBose je prémiové audio s přehrávačem CD i MP3, vstupem USP, odděleným displejem a 10 reproduktory. Další rozdíl představuje nabídka motorů. Black Edition je k dispozici s motory 2,0 dCi s výkony 96 kW, 110 kW a 127 kW (6stupňová automatická převodovka). Bose si lze objednat s výkony 127 kW nebo 131 kW.

Zájemcům o Bose se navíc otevírají další možnosti příplatkové výbavy, konkrétně: přední parkovací senzory (+10.100,- Kč), kožené čalounění sedadel (+25.000,- Kč) a multimediální systém Carminat DVD s navigací (+37.000,- Kč). Naopak odpadá možnost paketu Sport.

Nasledující verze 4Control vychází z provedení Black Edition a již svým označením odhaluje, že je vybavena aktivním řízením zadních kol 4Control, společně s kontrolou tlaku v pneumatikách. Na českém trhu je dostupná pouze s dvojicí silnější turbodieselů s manuální převodovkou (110 a 131 kW).

Pro Black Edition a 4Control je dostupný paket Sport za 25 tisíc korun. Obsahuje dvoubarevné čalounění v kombinaci kůže/Alcantara, sportovní volant a řadicí páku, hliníkové pedály a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče.

Příplatková výbava mimo to umožňuje rozšířit Black Edition a 4Control například o 18palcová kola (+6.100,- Kč), panoramatické střešní okno (+25.200,- Kč) nebo audiosystém Premium Bose Bluetooth (+16.000,- Kč).

Nejlépe vybavená je Laguna Initiale. Také tato verze vychází z Black Edition. Přidává bez příplatku metalický lak (jinak +11.500,- Kč), zadní protisluneční clony u bočních oken (jinak +4.100,- Kč), dále přední parkovací senzory, kožené čalounění, elektricky nastavitelná obě přední sedadla a audiosystém Premium Bose Bluetooth (dříve za příplatek).

Také u Initiale je možné připlatit za DVD navigaci, střešní okno, 18palcová kola a další položky.

Renault Laguna 2011 - ceny na českém trhu (srpen 2011)
Motor2,0 16V 1401,5 dCi 110 ESM2,0 dCi 1302,0 dCi 1502,0 dCi 1802,0 dCi 175
Převodovka6M6M6M6M6M6A
Zdvihový objem [cm3]199714611995199519951995
Válce/ventily4/44/24/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]103/600081/400096/4000110/4000131/3750127/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]195/3750240/1750320/2000320/2000400/2000360/2000
Max. rychlost [km/h]210193206210222220
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,111,910,59,58,59,6
Komb. spotřeba [l/100 km]7,54,25,25,25,76,2
Cena Expression [Kč]419.900,-427.900,-464.900,----
Cena Black Edition [Kč]--519.900,-539.900,--604.900,-
Cena Bose [Kč]----579.900,-614.900,-
Cena 4Control [Kč]---579.900,-609.900,--
Cena Initiale [Kč]----639.900,-674.900,-

Uvedené ceny platí pro výchozí liftback Laguna. Kombi Laguna Grandtour je nabízena ve stejných verzích, je vždy o 30 tisíc Kč dražší.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - Emel
6. 8. 2011 09:33
Re: Rekuperacia
Uvidíme, co s Lagunou udělá 1.6dCi...
5. 8. 2011 22:03
Re: Rekuperacia
Az na to, ze 1.5 dCi nie je vybaveny systemom start/stop. Ten ma zatial iba novy 1.6 dCi :-)
Avatar - Blue Sun
5. 8. 2011 14:48
Re: Rekuperacia
To především pokud je motor studený. U zahřátého sice taky, ale daleko méně. A zase na druhou stranu, dokud je motor studený, start-stop systém se obvykle neaktivuje.
5. 8. 2011 13:05
Re: Rekuperacia
nejsem sice technik, ale nepřispívá svým způsobem neustálé vypínání a startování motoru k jeho většímu opotřebení?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Rekuperacia
Ano, to je přesně ten princip. Dál tomu pomáhá samočinné vypínání motoru, který během měření spotřeby neběží ve fázích, kdy auto stojí. K restartu se pak použije právě díky "rekuperaci" efektivněji dobitá elektřina
Více k tomu najdete zde [odkaz]