Renault Laguna 1,5 dCi ESM: Nyní se spotřebou 4,2 l/100 km

Renault Laguna 1,5 dCi ESM: Nyní se spotřebou 4,2 l/100 km

 
 

Renault Laguna v modernizované podobě je na českém trhu od konce loňského roku. Nyní se dočkal malé úpravy v nabídce pohonných jednotek.

Mírný facelift prodělal Renault Laguna po třech letech. Designéři zvýraznili tvary předních partií a konstruktéři zapracovali na účinnosti motorů. Ty jsou po modernizaci všechny v kombinovaném režimu o pár decilitrů úspornější a turbodiesely mají standardně filtr pevných částic.

Letošní srpen přináší jednu úpravu v nabídce pohonných jednotek pro Lagunu i Lagunu Grandtour. Ta se týká základního dvouventilového turbodieselu 1,5 dCi.

Tato pohonná jednotka si zachovala výkon 81 kW (110 k), ale díky systému ESM pro rekuperaci energie při brzdění má v kombinovaném režimu spotřebu paliva 4,2 litru nafty na 100 km. Tato hodnota je o 11 % nižší než u verze bez ESM. U té byla udávána spotřeba paliva 4,7 litru paliva na 100 km. Spolu se spotřebou paliva se snížila i hodnota emisí CO2 ze 120 na 109 g/km.

Zatímco spotřeba paliva se u Laguny s motorem 1,5 dCi 110 ESM je nyní nižší, tak cena se díky systému rekuperace zvýšila o 3.000,- Kč na 427.900,- Kč.

Jedinou volbou s automatickou převodovkou je motor 2,0 dCi. V této konfiguraci posílil ze 110 na 127 kW a točivý moment vzrostl z 340 na 360 Nm.

Renault Laguna na českém trhu

Nejlevnější provedení Expression stojí i nadále 419.900,- Kč je zároveň jedinou možností, jak získat Lagunu se zážehovým motorem (2,0 Turbo/125 kW se šestistupňovým automatem české zastoupení nenabízí). Agregát 2,0 16V o výkonu 103 kW je schopen spalovat benzin i E85.

Základní výbava obsahuje šest airbagů, ESP, přední mlhovky (světlomety jsou jako u jediné verze halogenové), zadní diodová světla, elektricky vyhřívaná a ovládaná zpětná zrcátka, tempomat, elektronickou kartu místo klíče, automatickou klimatizaci, rádio 3D Sound by Arkamys s Bluetooth handsfree a ovládáním na volantu, potaženém kůží.

Interiér je čalouněn kombinací látky a koženky.

Z estetického hlediska jsou jediným kompromisem 16palcová ocelová kola s ozdobnými kryty, už základní provedení má zrcátka, kliky dveří a ochranné lišty v barvě karoserie a chromované orámování bočních oken.

Standardem je záruka v délce trvání 3 roky nebo 150 tisíc km.

Alternativou k 2,0 16V je o 8 tisíc korun dražší 1,5 dCi (81 kW), výkonnostně odpovídající volbu představuje 2,0 dCi s 96 kW, který je o 45 tisíc dražší než zážehový dvoulitr.

Test: Renault Laguna 2,0 dCi 4Control (2/2011)

Druhým stupněm výbavy je u Laguny Black Edition, který obsahuje 17palcová kola, dvojitou koncovku výfuku, bi-xenonové natáčení světlomety, poloautomatickou parkovací brzdu, zadní parkovací senzory, vyhřívání předních sedadel (dříve za příplatek), bezklíčové startování hands-free kartou a navigaci Carminat TomTom.

Jediným rozdílem ve výbavě mezi Black Edition a provedenímBose je prémiové audio s přehrávačem CD i MP3, vstupem USP, odděleným displejem a 10 reproduktory. Další rozdíl představuje nabídka motorů. Black Edition je k dispozici s motory 2,0 dCi s výkony 96 kW, 110 kW a 127 kW (6stupňová automatická převodovka). Bose si lze objednat s výkony 127 kW nebo 131 kW.

Zájemcům o Bose se navíc otevírají další možnosti příplatkové výbavy, konkrétně: přední parkovací senzory (+10.100,- Kč), kožené čalounění sedadel (+25.000,- Kč) a multimediální systém Carminat DVD s navigací (+37.000,- Kč). Naopak odpadá možnost paketu Sport.

Za volantem Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011

Nasledující verze 4Control vychází z provedení Black Edition a již svým označením odhaluje, že je vybavena aktivním řízením zadních kol 4Control, společně s kontrolou tlaku v pneumatikách. Na českém trhu je dostupná pouze s dvojicí silnější turbodieselů s manuální převodovkou (110 a 131 kW).

Pro Black Edition a 4Control je dostupný paket Sport za 25 tisíc korun. Obsahuje dvoubarevné čalounění v kombinaci kůže/Alcantara, sportovní volant a řadicí páku, hliníkové pedály a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče.

Příplatková výbava mimo to umožňuje rozšířit Black Edition a 4Control například o 18palcová kola (+6.100,- Kč), panoramatické střešní okno (+25.200,- Kč) nebo audiosystém Premium Bose Bluetooth (+16.000,- Kč).

Nejlépe vybavená je Laguna Initiale. Také tato verze vychází z Black Edition. Přidává bez příplatku metalický lak (jinak +11.500,- Kč), zadní protisluneční clony u bočních oken (jinak +4.100,- Kč), dále přední parkovací senzory, kožené čalounění, elektricky nastavitelná obě přední sedadla a audiosystém Premium Bose Bluetooth (dříve za příplatek).

Také u Initiale je možné připlatit za DVD navigaci, střešní okno, 18palcová kola a další položky.

Renault Laguna 2011 - ceny na českém trhu (srpen 2011)
Motor2,0 16V 1401,5 dCi 110 ESM2,0 dCi 1302,0 dCi 1502,0 dCi 1802,0 dCi 175
Převodovka6M6M6M6M6M6A
Zdvihový objem [cm3]199714611995199519951995
Válce/ventily4/44/24/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]103/600081/400096/4000110/4000131/3750127/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]195/3750240/1750320/2000320/2000400/2000360/2000
Max. rychlost [km/h]210193206210222220
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,111,910,59,58,59,6
Komb. spotřeba [l/100 km]7,54,25,25,25,76,2
Cena Expression [Kč]419.900,-427.900,-464.900,----
Cena Black Edition [Kč]--519.900,-539.900,--604.900,-
Cena Bose [Kč]----579.900,-614.900,-
Cena 4Control [Kč]---579.900,-609.900,--
Cena Initiale [Kč]----639.900,-674.900,-

Uvedené ceny platí pro výchozí liftback Laguna. Kombi Laguna Grandtour je nabízena ve stejných verzích, je vždy o 30 tisíc Kč dražší.

Jake.auto.cz: Renault Laguna III – všechny testy a články

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Majitel Creditasu vydá bondy až za pět miliard Majitel Creditasu vydá bondy až za pět miliard

Byznysmen Pavel Hubáček stupňuje expanzi, jeho nové…

V oběhu už je osmdesát procent bitcoinů. Žádné další nebudou V oběhu už je osmdesát procent bitcoinů. Žádné další nebudou

Toužíte ještě vytěžit nějaké bitcoiny? Tak to si…

Středočeský výbor neschválil odstřihnutí Čapího hnízda od financování EU Středočeský výbor neschválil odstřihnutí Čapího hnízda od financování EU

Výbor regionální rady Regionálního operačního programu…

Mandátový výbor doporučuje vydat Babiše a Faltýnka ke stíhání Mandátový výbor doporučuje vydat Babiše a Faltýnka ke stíhání

Premiér Andrej Babiš a poslanec Jaroslav Faltýnek (oba…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč

Zástupce Renaultu ve střední třídě prošel drobnými…

 



 
Kia Forte oficiálně: Nový Cee'd sedan se poměřuje s Lamborghini. Vážně?

Kia Forte oficiálně: Nový Cee'd sedan se poměřuje s Lamborghini. Vážně?

Dnes 11:56

Nový kompaktní sedan z dílny Kie se chtěl inspirovat úspěšným modelem Stinger. Uvnitř však nápadně připomíná Hyundai i30.




Blesk.cz

Palác Svět v Libni chátrá: O tom, že do něj zatéká, psával už Hrabal. Jeho majitel měl přijet situaci řešit, nedorazil

Palác Svět v Libni chátrá: O tom, že do něj zatéká,…

Palác Svět na Elsnicově náměstí v Libni je dlouhé roky v žalostném stavu. Rekonstrukci sliboval majitel radnici…

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není želé, ale na Hrad nemá

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není…

Krátce po sečtení hlasů řekl exprezident Václav Klaus (76), že jeho kandidátem v 2. kole je současná hlava státu…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Bývalý šéf Baníku Šafarčík radí ministrovi. Za 55 tisíc měsíčně

Bývalý šéf Baníku Šafarčík radí ministrovi. Za 55…

Někdejší vlastník  ostravského Baníku Petr Šafarčík opět na scéně. Měsíční odměnu 55 tisíc korun bude dostávat …

 

Reflex.cz

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…

Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí! Před 49 lety se upálil Jan Palach

Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě…

Praha 16. ledna roku 1969. Kolem půl druhé odpoledne se mladý muž před budovou Národního muzea v Praze polévá…