Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Laguna po faceliftu: Základ stále za 419.900,- Kč

Diskuze (35)
Ani facelift nezměnil nic na příznivé cenové politice Renaultu Laguna. Základ pořídíte za 419.900,- Kč, nejslabší turbodiesel je jen o 5 tisíc dražší!

Renault Laguna prošel po třech letech na trhu umírněným faceliftem. Designéři zvýraznili tvary především na přídi, konstruktéři zapracovali na účinnosti motorů, které jsou nyní všechny v kombinovaném režimu o pár decilitrů úspornější (navíc samozřejmě vyhovují normě Euro 5 a turbodiesely mají standardně filtr pevných částic) a prodejní oddělení provedlo několik změn v ceníku.

Jedinou volbou s automatickou převodovkou je motor 2,0 dCi. V této konfiguraci posílil ze 110 na 127 kW a točivý moment vzrostl z 340 na 360 Nm. Mimochodem, agregát se stejnými parametry se dodává také pro nový Latitude.

Nejlevnější provedení Expression stojí i nadále 419.900,- Kč je zároveň jedinou možností, jak získat Lagunu se zážehovým motorem (2,0 Turbo/125 kW se šestistupňovým automatem české zastoupení nenabízí). Agregát 2,0 16V o výkonu 103 kW je schopen spalovat benzin i E85.

Základní výbava obsahuje šest airbagů, ESP, přední mlhovky (světlomety jsou jako u jediné verze halogenové), zadní diodová světla, elektricky vyhřívaná a ovládaná zpětná zrcátka, tempomat, elektronickou kartu místo klíče, automatickou klimatizaci, rádio 3D Sound by Arkamys s Bluetooth handsfree a ovládáním na volantu, potaženém kůží.

Interiér je čalouněn kombinací látky a koženky.

Z estetického hlediska jsou jediným kompromisem 16palcová ocelová kola s ozdobnými kryty, už základní provedení má zrcátka, kliky dveří a ochranné lišty v barvě karoserie a chromované orámování bočních oken.

Standardem je záruka v délce trvání 3 roky nebo 150 tisíc km.

Alternativou k 2,0 16V je o 5 tisíc korun dražší 1,5 dCi (81 kW), výkonnostně odpovídající volbu představuje 2,0 dCi s 96 kW, který je o 45 tisíc dražší než zážehový dvoulitr.

Z nabídky mizí verze Dynamique a místo ní je druhým stupínkem u Laguny Black Edition s rozšířenou paletou motorů a dostupnějšími cenami. Prostřední dvoulitr 2,0 dCi o výkonu 110 kW zlevnil s touto výbavou o 40 tisíc na 539.900,- Kč, verze 96 kW a 127 kW s automatem jsou ve verzi Black Edition novinkou.

Zákazníci se mohou těšit na 17palcová kola (dříve 18palcová), dvojitou koncovku výfuku, bi-xenonové natáčení světlomety, poloautomatickou parkovací brzdu, zadní parkovací senzory, vyhřívání předních sedadel (dříve za příplatek), bezklíčové startování hands-free kartou a navigaci Carminat TomTom.

Dosavadní verze GT se přejmenovala výmluvně na 4Control – proti Black Edition přidává právě aktivní řízení zadních kol 4Control, společně s kontrolou tlaku v pneumatikách. Na českém trhu je dostupná pouze s dvojicí silnější turbodieselů s manuální převodovkou (110 a 131 kW), verze se 110 kW je o 40 tisíc korun levnější než dosud.

Pro obě posledně jmenované verze je dostupný paket Sport za 25 tisíc korun (dříve 20 tisíc). Obsahuje dvoubarevné čalounění v kombinaci kůže/Alcantara, sportovní volant a řadicí páku, hliníkové pedály a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče.

Příplatková výbava mimo to umožňuje rozšířit Black Edition a 4Control například o 18palcová kola (+6.100,- Kč), panoramatické střešní okno (+25.200,- Kč) nebo audiosystém Premium Bose Bluetooth (+16.000,- Kč).

Právě prémiové audio je jediným rozdílem mezi Black Edition a provedením Bose, zde je reálný příplatek 10 tisíc korun. Zájemcům se navíc otevírají další možnosti příplatkové výbavy, konkrétně: přední parkovací senzory (+10.100,- Kč), kožené čalounění sedadel (+25.000,- Kč) a multimediální systém Carminat DVD s navigací (+37.000,- Kč). Naopak odpadá možnost paketu Sport.

Nejlépe vybavená je Laguna Initiale, po faceliftu s nezměněnou cenou. Také tato verze vychází z Black Edition. Přidává bez příplatku metalický lak (jinak +11.500,- Kč), zadní protisluneční clony u bočních oken (jinak +4.100,- Kč), dále přední parkovací senzory, kožené čalounění, elektricky nastavitelná obě přední sedadla a audiosystém Premium Bose Bluetooth (dříve za příplatek).

Také u Initiale je možné připlatit za DVD navigaci, střešní okno, 18palcová kola a další položky.

Renault Laguna 2011 - ceny na českém trhu (prosinec 2010)
Motor2,0 16V 1401,5 dCi 1102,0 dCi 1302,0 dCi 1502,0 dCi 1802,0 dCi 175
Převodovka6M6M6M6M6M6A
Zdvihový objem [cm3]199714611995199519951995
Válce/ventily4/44/24/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]103/600081/400096/4000110/4000131/3750127/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]195/3750240/1750320/2000340/2000400/2000360/2000
Max. rychlost [km/h]210192206210222220
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,111,910,69,58,59,6
Komb. spotřeba [l/100 km]7,54,75,25,25,76,2
Cena Expression [Kč]419.900,-424.900,-464.900,----
Cena Black Edition [Kč]--519.900,-539.900,--604.900,-
Cena Bose [Kč]----579.900,-614.900,-
Cena 4Control [Kč]---579.900,-609.900,--
Cena Initiale [Kč]----639.900,-674.900,-

Uvedené ceny platí pro výchozí liftback Laguna. Kombi Laguna Grandtour je nabízena ve stejných verzích, je vždy o 30 tisíc Kč dražší.

Diskuze (35)
Avatar - Emel
4. 12. 2010 13:32
Re: Změny k lepšímu
Jízdní vlastnosti a komfort jsou důležité parametry ve všech třídách... pro BMW 3 není komfort priorita, tam je spíš zajímavá ta informace o "dotahování se jízdními vlastnostmi".

Samozřejmě se stále bavíme třeba o základních naftách u BMW v konfrontaci se špičkovými naftami u Renaultu, jinde se ty modely neprotínají... a i tam má BMW zásadní výhodu správné poháněné nápravy, kterou 4Control může vykompenzovat co do zajížděných časů, ale ne co do zážitku z jízdy.
Avatar - Blue Sun
3. 12. 2010 16:26
Re: no já zírám
Ajo, já reagoval na tu diskusi o srovnání benzínu s malou dCi...
Avatar - white label
3. 12. 2010 13:56
Re: Změny k lepšímu
Srovnání se střední prémií je trochu mimo, to je něco, jako vzdvihovat třeba Mondeo jen proto, že je v něm více místa, než ve 3er. U prémie je primárně o komfortu až vyšší střední, nebo si někdo myslí, že je třeba (mnou ziňovaná) 3er primárně především o komfortu?
Avatar - white label
3. 12. 2010 13:45
Re: Změny k lepšímu
Tak jinak: Je normální, že jedna z domácích značek bývá celkově nejprodávanější.... není to jen o vědění.
Lepší?
Avatar - Emel
3. 12. 2010 13:45
Re: Změny k lepšímu
Taky nevím, proč by měl kupec trojkového BMW přemýšlet zrovna o Laguně... možná tak ještě základní A4 v předokolce a dvoulitrové naftě se může s Lagunou částečně překrývat. Ale pro nás plebs, co prémii nejezdíme, je to zajímavá informace.