Renault Logan: Lidový sedan pro zemi kávy
Brazilský Logan je prakticky až na detaily naprosto shodný s tureckým Symbolem, který se představil loni na začátku listopadu. Jen provedení předního nárazníku se malinko liší. Jihoamerická pobočka francouzského výrobce pochopitelně na prvních fotografiích neservíruje žádné holátko, ale naopak nejluxusnější verzi s chromem kolem předních mlhovek. Obě jsou propojeny lištou ze stejného kovu. Příď tedy není tak mohutná s výrazným žebrováním jako u Dacie. Nutno dodat, že jí nechybí určitá dávka elegance, samozřejmě v rámci možností.
Exemplář na firemních snímcích má zajímavý hnědý lak, sloupek však zůstal černý, stejně jako u Symbolu. Aktualizována byla i nabídka litých kol, v tomto případě jsou pětipaprsková. V zadních světlech pak najdeme úplně jinou grafiku, než mají starší turečtí i rumunští sourozenci. Podobu modernější přístrojové desky dosud neznáme, věřme ale, že se od nám již dobře známých dacií příliš odlišovat nebude. Přístroje tedy dostaly například chromované obroučky. Druhý Logan je stejně jako první generace globálním autem.
Součástí brazilských výbav jsou navigace s s dotykovým displejem, tempomat, automatická klimatizace a černě lakované prvky karoserie, sloupek už byl koneckonců zmíněn. Motory budou v nabídce tři. Základ tvoří čtyřválec 1,0 l, druhým stupněm je šestnáctistovka s dvouventilovou technikou a třetí volbou motor o totožném objemu, ale se čtveřicí ventilů na válec. Výkonové parametry dosud nejsou známy. Počítejme však ve všech případech s dvoupalivovými verzemi na benzin a v Brazílii tolik populární bioethanol z cukrové třtiny. Renault tento systém označuje Hi-Flex.
Renault Logan se začne v zemi kávy prodávat v listopadu. Samozřejmostí je lokální produkce. První generace se rodila v továrně v Sao José dos Pinhais a u druhé tomu s největší pravděpodobností nebude jinak. Kombi zde však nikdy nevznikalo, Brazilci je tolik nemilují jako Evropané.