Renault Maxity Euro 5: Vyšší výkon a nižší spotřeba

Renault Maxity Euro 5: Vyšší výkon a nižší spotřeba

 
 

Renault Maxity se s přechodem na normu Euro 5 pro lehká užitková vozidla dočkal i nových výkonů pohonných jednotek.

Renault Maxity je ve výrobě od roku 2007. V současnosti nastupuje v novém provedení splňujícím normu Euro 5 pro lehká užitková vozidla (do 3,5 t).

Hlavní zlepšení představuje zvýšení výkonu motoru DXi 2,5 litru. Stejně jako doposud bude Maxity nabízen se dvěma motory. Ty jsou vybaveny systém vysokotlakého vstřikování paliva common rail a zákazníci mohou volit ze tří stupňů výkonu.

Základní motorizací je u Maxity Euro 5 motor DXi 2,5 litru s výkonem 88 kW (120 k) při 3600 min-1 a točivým momentem 250 Nm při 1600 min-1. Následuje stejný motor s výkonem 103 kW (140 k) při 3600 min-1 a točivým momentem 270 Nm při 1800 min-1. Vrcholnou motorizací je DXi 3,0 litru s výkonem 110 kW (150 k) při 3400 min-1 a točivým momentem 350 Nm při 1600 min-1.

Motor DXi 2,5 litru má nabízet velmi dobrý kompromis mezi plochým průběhem točivého momentu a nízkou hmotností. Podle automobilky klesla spotřeba oproti předchozímu provedení o 4 %. Intervaly pro výměnu oleje byly prodlouženy ze 30.000 na 40.000 km, což má zákazníkům přinést úspory v provozních nákladech.

Motor DXi 3,0 litru, má být homologován pro emisní normu Euro V a díky sériovému vybavení filtrem pevných částic s automatickou nebo ruční regenerací splňuje i normu EEV. Díky tomu bude mít Renault Maxity bezproblémový přístup do městských zón s nejpřísnějšími emisními limity.

Homologace na normu Euro 5 se týká lehkých užitkových vozidel, jejichž vlastní hmotnost (včetně hmotnosti karoserie) nepřesahuje hodnotu 2740kg. Homologace na normu Euro V se týká lehkých užitkových vozidel, jejichž vlastní hmotnost (včetně hmotnosti karoserie) musí být vyšší než 2510kg.

U Renaultu Maxity je verze DXi 2,5 litru o výkonu 88 kW homologována na normu Euro 5. Verze DXi 3,0 litru o výkonu 110 KW je homologována na normu Euro V.

Samosvorný diferenciál, doposud dostupný za příplatek u motoru DXi 2,5 litru, je nyní za účelem vylepšení tažného výkonu vozu v náročných podmínkách k dispozici i u motoru DXi 3,0 litru.

Mírně pozměněn byl poměr převodu diferenciálu, přičemž zvláště u motoru DXi 2,5 (verze o výkonu 103 kW) je nyní k dispozici delší převodový poměr, díky kterému bylo dosaženo snížení spotřeby paliva až o 8 %.

V nabídce jsou následující čtyři převodové poměry - 3,900 pro verzi o výkonu 103 kW, 4,111 pro verze o výkonu 88, 103 a 110 kW, 4,375 pro verzi o výkonu 110 kW a na přání 4,625 pro verzi o výkonu 88 kW.

Převodový poměr 4,625, nabízený pro verzi o výkonu 88 kW a o hmotnosti 3,5 t, je adaptován pro plnění úkolů při svozu komunálního odpadu, v loděnicích i v horských oblastech. Umožňuje častá zastavení a opětovné rozjezdy či jízdu při nízké rychlosti, aniž by přitom docházelo k nadměrnému opotřebení spojky. U této motorizace byl průměr spojky za účelem prodloužení její životnosti zvětšen ze 240 mm na 250 mm.

Za účelem usnadnění údržby vozu Renault Maxity je součástí sériové výbavy ukazatel potřeby výměny oleje OCS (Oil Change System). Tento nástroj je v závislosti na verzi vestavěn do přístrojové desky nebo do multifunkčního displeje a po každém spuštění motoru informuje řidiče o počtu kilometrů zbývajících do příští výměny oleje. Oznámení o poklesu hladiny oleje v motoru je nastaveno dle počtu ujetých kilometrů.

Renault Maxity se v rámci představení provedení Euro 5 dočkal i úpravy designu. Na přídi je nyní nový nárazník s většími vstupy vzduchu.

Z hlediska designu byl vzhled vozu Renault Maxity vylepšen prostřednictvím lépe ventilovaného a agresivněji vyhlížejícího nárazníku vzbuzujícího dojem pravého malého kamionu.

Díky novým akustickým panelům umístěným v zadní části kabiny, na tunelu motoru a podél dveří má být zvýšeno pohodlí řidiče. Dveře jsou rovněž opatřeny novým izolačním panelem, který zesiluje zvukovou izolaci a vyrovnává tlak v kabině za účelem snadnějšího zavírání dveří.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…