Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Maxity Euro 5: Vyšší výkon a nižší spotřeba

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Renault Maxity se s přechodem na normu Euro 5 pro lehká užitková vozidla dočkal i nových výkonů pohonných jednotek.

Renault Maxity je ve výrobě od roku 2007. V současnosti nastupuje v novém provedení splňujícím normu Euro 5 pro lehká užitková vozidla (do 3,5 t).

Hlavní zlepšení představuje zvýšení výkonu motoru DXi 2,5 litru. Stejně jako doposud bude Maxity nabízen se dvěma motory. Ty jsou vybaveny systém vysokotlakého vstřikování paliva common rail a zákazníci mohou volit ze tří stupňů výkonu.

Základní motorizací je u Maxity Euro 5 motor DXi 2,5 litru s výkonem 88 kW (120 k) při 3600 min-1 a točivým momentem 250 Nm při 1600 min-1. Následuje stejný motor s výkonem 103 kW (140 k) při 3600 min-1 a točivým momentem 270 Nm při 1800 min-1. Vrcholnou motorizací je DXi 3,0 litru s výkonem 110 kW (150 k) při 3400 min-1 a točivým momentem 350 Nm při 1600 min-1.

Motor DXi 2,5 litru má nabízet velmi dobrý kompromis mezi plochým průběhem točivého momentu a nízkou hmotností. Podle automobilky klesla spotřeba oproti předchozímu provedení o 4 %. Intervaly pro výměnu oleje byly prodlouženy ze 30.000 na 40.000 km, což má zákazníkům přinést úspory v provozních nákladech.

Motor DXi 3,0 litru, má být homologován pro emisní normu Euro V a díky sériovému vybavení filtrem pevných částic s automatickou nebo ruční regenerací splňuje i normu EEV. Díky tomu bude mít Renault Maxity bezproblémový přístup do městských zón s nejpřísnějšími emisními limity.

Homologace na normu Euro 5 se týká lehkých užitkových vozidel, jejichž vlastní hmotnost (včetně hmotnosti karoserie) nepřesahuje hodnotu 2740kg. Homologace na normu Euro V se týká lehkých užitkových vozidel, jejichž vlastní hmotnost (včetně hmotnosti karoserie) musí být vyšší než 2510kg.

U Renaultu Maxity je verze DXi 2,5 litru o výkonu 88 kW homologována na normu Euro 5. Verze DXi 3,0 litru o výkonu 110 KW je homologována na normu Euro V.

Samosvorný diferenciál, doposud dostupný za příplatek u motoru DXi 2,5 litru, je nyní za účelem vylepšení tažného výkonu vozu v náročných podmínkách k dispozici i u motoru DXi 3,0 litru.

Mírně pozměněn byl poměr převodu diferenciálu, přičemž zvláště u motoru DXi 2,5 (verze o výkonu 103 kW) je nyní k dispozici delší převodový poměr, díky kterému bylo dosaženo snížení spotřeby paliva až o 8 %.

V nabídce jsou následující čtyři převodové poměry - 3,900 pro verzi o výkonu 103 kW, 4,111 pro verze o výkonu 88, 103 a 110 kW, 4,375 pro verzi o výkonu 110 kW a na přání 4,625 pro verzi o výkonu 88 kW.

Převodový poměr 4,625, nabízený pro verzi o výkonu 88 kW a o hmotnosti 3,5 t, je adaptován pro plnění úkolů při svozu komunálního odpadu, v loděnicích i v horských oblastech. Umožňuje častá zastavení a opětovné rozjezdy či jízdu při nízké rychlosti, aniž by přitom docházelo k nadměrnému opotřebení spojky. U této motorizace byl průměr spojky za účelem prodloužení její životnosti zvětšen ze 240 mm na 250 mm.

Za účelem usnadnění údržby vozu Renault Maxity je součástí sériové výbavy ukazatel potřeby výměny oleje OCS (Oil Change System). Tento nástroj je v závislosti na verzi vestavěn do přístrojové desky nebo do multifunkčního displeje a po každém spuštění motoru informuje řidiče o počtu kilometrů zbývajících do příští výměny oleje. Oznámení o poklesu hladiny oleje v motoru je nastaveno dle počtu ujetých kilometrů.

Renault Maxity se v rámci představení provedení Euro 5 dočkal i úpravy designu. Na přídi je nyní nový nárazník s většími vstupy vzduchu.

Z hlediska designu byl vzhled vozu Renault Maxity vylepšen prostřednictvím lépe ventilovaného a agresivněji vyhlížejícího nárazníku vzbuzujícího dojem pravého malého kamionu.

Díky novým akustickým panelům umístěným v zadní části kabiny, na tunelu motoru a podél dveří má být zvýšeno pohodlí řidiče. Dveře jsou rovněž opatřeny novým izolačním panelem, který zesiluje zvukovou izolaci a vyrovnává tlak v kabině za účelem snadnějšího zavírání dveří.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)