Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Megane 2006: ceny na českém trhu

Ondřej Láník
Diskuze (35)
Dovozce automobilů značek Renault a Dacia má za sebou úspěšný rok 2005. Celkový podíl skupiny na českém trhu dosáhl v minulém roce 8,9 %, když prodala 14770 nových vozů. Z toho bylo 2612 se značkou Dacia.

Dovozce automobilů značek Renault a Dacia má za sebou úspěšný rok 2005. Celkový podíl skupiny na českém trhu dosáhl v minulém roce 8,9 %, když prodala 14770 nových vozů. Z toho bylo 2612 se značkou Dacia. Rok 2006 zahájí nejúspěšnější dovážená značka faceliftem populární řady Megane, ale to nebude zdaleka jediná novinka v roce s šestkou na konci.

Na včerejší tiskové konferenci byly představeny záměry nejúspěšnějšího českého dovozce pro letošní rok. Po únorové premiéře a zahájení prodeje inovovaného Megane je v jarních měsících očekáván příchod nového sportovního Clia RS a také inovované řady Espace.

Podzim přinese facelifty Clia Storia a Thalie, inovací se dočká také velmi úspěšná řada užitkových modelů Traffic a Master. Důležitou novinkou bude také vznětové provedení Dacie Logan a na konec roku ohlášené kombi odvozené z Loganu.

V nejbližších dnech bude zahájen prodej Renaultu Megane Phase II. Viditelné změny se týkají zejména přídě, která byla přepracována ve stylu větší Laguny a nového Clia. Megane se velmi slušně prodával i poslední rok před faceliftem a interní průzkumy výrobce potvrzovaly, že významným argumentem zákazníků pro koupi vozu byl právě design. To je také příčina pouze dílčích změn.

Úpravy se týkají celé modelové řady Mégane . Přední část osvěžil přemodelovaný nárazník s větším vstupem vzduchu a mlhovkami posunutými do stran, větší přední světlomety a nová mřížka chladiče.

Vzadu nalezneme upravené světlomety, a to jak u hatchbacku, tak u sedanu, kupé-kabrioletu a u kombi. V interiéru výrobce slibuje širší výběr barev, tvary palubní desky však zůstávají nezměněny. Výbavu obohatí dešťový a světelný senzor, zdokonalená automatická klimatizace a druhá generace navigačního systému Carminat. Důležitou proměnou prošla motorová paleta. V první řadě všechny nabízené jednotky splňují emisní normu Euro IV.

Pod kapotu méganu se nastěhoval vznětový čtyřválec 2.0 dCi, který poskytuje maximální výkon 110 kW při 4000 ot./min. a točivý moment 340 Nm při 2000 ot./min. Je spojen s novou šestistupňovou manuální převodovkou a umožňuje vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,7 sekund, kombinovaná spotřeba přitom činí pouze 5,4 litru. Jednotce 1.9 dCi Renault věnoval filtr pevných částic a zvýšil výkon na 95 kW.

Ten může být přenášen na kola přední nápravy skrze šestistupňovou manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovku. Nejslabší vznětový agregát 1.5 dCi poskytuje stále výkon 78 kW, ale točivý moment vzrostl o 20% na 240 Nm při 2000 otáčkách. I tato jednotka bude spojena s šestistupňovou manuální převodovkou. Co se týče zážehových motorů, lze vybírat mezi 1.4 16 (73 kW), 1.6 16V (81 kW), 2.0 16V (99 kW), 2.0 T 16V (121 kW) a 2.0 T 16V (165 kW).

Ceny nejlevnějších verzí jsou následovné: třídveřový hatchback 1.4 16V (72 kW) Authentique příjde na 425.000,-Kč, pětidveřová verze je o 20.000,-Kč dražší, sedan se stejným motorem, ale s rozvorem o 6 centimetrů delším příjde na 465.000,-Kč, za stejnou cenu se prodává kombi Grandtour, se stejným prodlouženým rozvorem. Nejlevnější Coupé-Cabrio příjde s motorem 1.6 16V (80 kW) na 670.000,-Kč.

Součástí standardní výbavy nejlevnějších hatchbacků je šest airbagů, ABS, EBV, brzdový asistent, palubní počítač, centrální zamykání nebo karta Renault Keyless Drive. Připlácí se za klimatizaci (+38.900,-Kč), v případě vyšších výbav, které mají mechanickou klimatizaci standardně je možno objednat automatickou klimatizaci za čtrnáctitisícový příplatek. Za rádiopřehrávače zaplatíte 12 (kazeta), 16 (CD) nebo 18 (CD+MP3) tisíc korun. Příplatek za ESP činí 20 tisíc korun, bi-xenonové světlomety příjdou na 30 tisíc korun.

Ondřej Láník
Diskuze (35)