Renault Mégane II 1.5 dCi - Auto roku (tentokrát s minispotřebou)

Renault Mégane II 1.5 dCi - Auto roku (tentokrát s minispotřebou)

 
 

O druhém vydání Renaultu Mégane jsme na našem serveru psali již několikrát a proto si dovolíme vás odkázat na dříve uveřejněné články, ve kterých najdete podrobný technický popis i naše dosavadní zkušenosti s Mégane II.

V rubrice Představujeme jsou články věnované Renaultu Mégane II, otevřenému Mégane II Coupé Cabriolet a zapomenout bychom neměli na druhou generaci příbuzného minivanu Renault Scénic. Testovali jsme již dva 5 dveřové hatchbacky: Mégane II 1.6 16V a diesel Mégane II 1.9 dCi. Naše dvě dosavadní zkušenosti s Autem roku 2003 jsme rozšířili během deštivého týdne počátkem července. Testem prošel Renault Mégane II 1.5 dCi Expression ve výbavě Pack.

Ještě než se podíváme blíže na zajímavou pohonnou jednotku, zastavme se u výbavy. Renault postavil nabídku dodávaných modelů kombinacích čtyř provedení a tří stupňů výbav. Pod pojmem „provedení“ se skrývají odlišné materiály v interiéru i exteriéru vozu související převážně s designem. Náš Mégane byl v provedení Expression, které se liší od základního Authentique zpětnými zrcátky a klikami dveří lakovanými v barvě vozu, odlišnými vzory materiálů použitých na čalounění interiéru, komfortními opěrkami hlav a velkými kapsami na zadní straně předních sedadel. To vše zvyšuje základní cenu o 10.000,- Kč. Stupně výbavy Renault rozdělil do tří úrovní označených Pack, Confort a Luxe. Malý diesel je zatím k dispozici jen se základní výbavou Pack (viz přehled na konci článku). Základní cenu 485.000,- Kč zvýšily příplatkové položky (klimatizace, rádio, metalíza, disky kol z lehkých slitin) až na 567.900,- Kč, přesto lze označit volbu výbavy francouzského výrobce za rozumnou, protože série obsahuje mnoho bezpečnostních i komfortních prvků.

Jízdní vlastnosti, které se blíží ideálu rodinného vozu kolem půl miliónu, jsme chválili již v předchozích testech. Podobně jsme ani napotřetí nebyli spokojeni se slabším prostorem na zadních sedadlech. Náš třetí Mégane nás však nemile překvapil horším dílenským zpracováním interiéru. Střední plastový díl volantu se při otáčení třel o sloupek volantu, což mu sice nebránilo v pohybu, ale pohyb vydával dobře slyšitelný zvuk. Samotné řízení s proměnlivým účinkem posilovače zaslouží jen chválu, stejně tak jako výborně uchopitelný volant a kotoučové brzdy na všech kolech s velmi razantním nástupem. Při přejezdu větších nerovností se ozývalo praskání z čalounění dveří na pravé straně.

Jak už nadpis testu napovídá, dostal se k nám Mégane II s malým moderním dieselem, který slibuje dobré jízdní výkony při minimální spotřebě paliva.

Malý diesel z řady moderních motorů s přímým vstřikováním common-rail je papírovým konkurentem tříválců 1,4 TDI Volkswagenu. Agregát 1.5 dCi, který se vyrábí ve dvou výkonových variantách (48 a 60 kW) se v té silnější verzi dostal i do Méganu II. Dále jej najdeme také v menším Cliu, v Renaultu Kangoo nebo i v Nissanech Micra (více v testu zde) a Almera. Díky čtyřem válcům je chod motoru o objemu 1461 cm3 při všech režimech klidnější, než u tříválců TDI, které se dodávají v poslední době i do Fabií. Největší točivý moment je posazen do oblasti 2000 otáček za minutu, ale plynulý zátah motoru lze zaznamenat od 1200 ot/min do 3000 ot/min. „Nakopnutí“ při zátahu turba se nekoná. Motor točí nejvýše 4500 ot./min, ale to poznáte až když sešlápnete pedál akcelerátoru na podlahu a ručička tachometru se zastaví - červené pole na otáčkoměru totiž schází. V technickém popisu této motorové varianty stojí za pozornost několik čísel. Automobil je 1195 kg těžký (tedy o 30 kg více než benzínová 1.4 a o 20 kg těžší než benzínová 1.6 16V, ale o 75 kg lehčí než diesel 1.9 dCi). Auto má standardní 60 litrovou palivovou nádrž vozů řady Mégane II.

Přirozeně jsme byli velmi zvědaví na spotřebu paliva při běžné jízdě a každodenním používání. Průměrná kombinovaná spotřeba 4,6 l/100 km má umožnit teoretický dojezd 1300 km (!), tedy například trasa Brno-Paříž na jedno tankování. A jaká je praxe? Šedesátikilowattová jednapětka je nejpomalejším Méganem v nabídce. Jeho zrychlení na 100 km/h za 14,3 s je částečně způsobeno těžkými převody; ve městě se můžete s Renaultem přesto pohybovat velmi svižně a to se spotřebou pod 7 litrů. Na dálnici není problém udržovat konstantně cestovní rychlost 150 km/h, pak se spotřeba vyšplhá také k sedmilitrové metě. Výrobcem udávaná spotřeba byla pro nás výzvou a díky deštivému počasí jednoho červencového víkendu jsme se rozhodli prověřit v praxi, co Mégane dokáže. Na trase 470 km dlouhé trati Praha-Plzeň-Karlovy Vary-Boží Dar-Chomutov-Praha, která byla asi čtvrtinou tvořena silnicemi dálničního typu a pětinou své délky procházela obcemi, jsme dosáhli průměru 4,7 l/100 km a rychlostního průměru 69 km/h. Celodenní jízdu by s podobným průměrem měla absolvovat většina řidičů. Jeli jsme předpisově, ale bez vyřazování, se zatížením asi polovinou užitečné hmotnosti. S touto spotřebou byste dojeli například z Ostravy do Aše a zpět bez nutnosti tankovat během cesty. Na dálnici při rychlosti 130 km/h chtěl Renault 5,5 l/100 km, na silnicích při ustálené rychlosti 90 km/h ukazoval palubní počítač spotřebu 3,9 l/100 km. Za celý test (necelá tisícovka kilometrů, včetně 300 km po městě) jsme dosáhli spotřeby 6,1 l/100 km.

Mégane II opět ukázal, že titul Auto roku mu patří právem. V interiéru se však také projevily některé „mouchy“, jež kazí celkový dojem a zbytečně ubírají body nejen v našem hodnocení, ale i ve srovnání s perfektně zpracovaným interiérem malých vozů našeho domácího výrobce, jehož kvalita zpracování se stává etalonem. Pohonná jednotka splnila očekávání: nízká spotřeba a klidný chod motoru - to jsou hlavní silné stránky Méganu s malým dieselem. Jestli se chystáte koupit nový automobil doporučujeme v každém případě alespoň krátké svezení se všemi konkurenty. Právě zde totiž Renault získává mnoho bodů, podobně jako v prvotřídní bezpečnostní výbavě, přispívající k vysoké úrovni pasivní bezpečnosti potvrzené nezávislými testy Euro NCAP.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 485 000 Kč Cena v testované výbavě: 567 900 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, brzdový asistent, aktivace výstražných světel při prudkém brzdění, čelní airbagy, boční airbagy, okenní airbagy (vpředu i vzadu), uchycení dětských sedaček ISOFIX (2x vzadu+na sedadle spolujezdce), karta Renault "Keyless Drive", centrální zamykání, elektrický posilovač řízení s variabilním účinkem v závislosti na rychlosti vozidla, ukazatel vnější teploty, elektricky ovládaná přední boční okna, dělená zadní sedadla, palubní počítač

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+12.000,-), klimatizace (+38.900,-), autorádio s CD přehrávačem (+16.000,-), disky kol z lehké slitiny 16“ (+16.000,-)

První taxi bez řidiče na světě může vyjet v americkém Phoenixu První taxi bez řidiče na světě může vyjet v americkém Phoenixu

Autonomní taxi sveze své první zákazníky ještě letos.…

Babiš může získat ústavní většinu, říká komentátor Bohumil Pečinka Babiš může získat ústavní většinu, říká komentátor Bohumil Pečinka

Říjnové senátní volby jako klíčový moment pro tuzemskou…

Napětí na Blízkém východě žene cenu ropy vzhůru Napětí na Blízkém východě žene cenu ropy vzhůru

Ceny ropy zahájily týden růstem, ke kterému přispělo…

Dřevo jako budoucnost mrakodrapů. Podívejte se, co postaví v Tokiu a Londýně Dřevo jako budoucnost mrakodrapů. Podívejte se, co postaví v Tokiu a Londýně

Tradiční stavební materiály se ke slovu dostávají stále…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 60 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 185 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4 / 4.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1190
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1195 / 550
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4209
b) šířka (mm): 1777
c) výška (mm): 1457
d) rozvor (mm): 2625
e) rozchod vpředu (mm): 1510
f) rozchod vzadu (mm): 1506
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,31
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Takto by mohla vypadat Škoda Fabia RS. Nápad však má vážnou trhlinu Takto by mohla vypadat Škoda Fabia RS. Nápad však má vážnou trhlinu

Grafik X-Tomi vyvěsil na internet svou představu o Škodě…

Unikly fotky nového Peugeotu 508. Vzadu bude mít tygří drápy Unikly fotky nového Peugeotu 508. Vzadu bude mít tygří drápy

Francouzská automobilka se v posledních letech…

 



Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003) Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003)

Renault šokoval na podzim 2002 extravagantním novým…

Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin

Druhá generace Renaultu Mégane při svém příchodu…

 



 
Kanaďané mají nové policejní Tesly. Lidem se taková investice nelíbí

Kanaďané mají nové policejní Tesly. Lidem se taková investice nelíbí

Včera

Elektromobily se stávají součástí policejních flotil po celém světě. Ne všude ale nákup poměrně drahého zboží vítají s nadšením.




Blesk.cz

Letecká katastrofa s 65 mrtvými: Ministr zmínil „naprostou záhadu“

Letecká katastrofa s 65 mrtvými: Ministr zmínil…

Letadlo se 65 lidmi na palubě havarovalo v neděli nad ránem v Íránu, nehodu vnitrostátní linky ale i v pondělí…

Drtí vás rýma a nachlazení? 4 zázračné rady našich babiček na uzdravení

Drtí vás rýma a nachlazení? 4 zázračné rady našich…

Oči pálí, plný nos a největším kamarádem je vám kapesník? Nejvyšší čas dát rýmě sbohem. Poradíme, osvědčené babské rady.

 

iSport.cz

Proč Ledecká před novináři nesundala brýle? Vysvětlila to a rozesmála je

Proč Ledecká před novináři nesundala brýle?…

PŘÍMO Z KOREJE | Její šokující vítězství v super-G bylo staré jen několik desítek minut a Ester Ledecká, která…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

KOMPLETNÍ TELEVIZNÍ PROGRAM | Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartovaly v pátek 9. února 2018…

 

Reflex.cz

Šílené video: Adriana Krnáčová a Eliška Kaplicky-Fuchsová jedou MHD a mudrují, jak zachrání Prahu

Šílené video: Adriana Krnáčová a Eliška…

Praha kolabuje. Na to, aby se zastavilo celé město, stačí v nadsázce dva pomalu jedoucí taxíky. Jen tak spadla…

Porody pod vlivem zombie drogy. Sen amerických feministek, který se změnil v noční můru

Porody pod vlivem zombie drogy. Sen amerických…

„Možná se dítě narodí už zítra,“ říkala si Charlotte Carmodyová. V příštím okamžiku si uvědomila, že se cítí…