Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor

Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor

 
 

Renault Scénic byl představen v říjnu minulého roku a krátce na to se stal zaslouženě vítězem prestižní mezinárodní soutěže o Vůz roku 1997 (). Jde vlastně o automobil typu van a u Renaultu šikovně doplňuje Twingo a Espace.

Renault Scénic byl představen v říjnu minulého roku a krátce na to se stal zaslouženě vítězem prestižní mezinárodní soutěže o Vůz roku 1997 (). Jde vlastně o automobil typu van a u Renaultu šikovně doplňuje Twingo a Espace.

Scénic je postaven na podvozku sedanu Classic. S řadou Mégane má společných přibližně 40% dílů, což jistě výrazně snižuje výrobní náklady. Svými vnějšími rozměry se víceméně podobá ostatním z řady Mégane, kromě výšky, která je o plných 180 mm větší. A právě tento fakt výrazně přispívá k pocitu mimořádné prostornosti tohoto vozu. Posez na místě řidiče je vyvýšený o přibližně 20 cm, volant je mírně pozvednut nahoru (viz. foto). Tyto změny oproti normálnímu osobnímu vozu jsou zajímavé hlavně z důvodu většího výhledu v hustém městském provozu a menší únavy na dlouhých trasách díky vzpřímenému posezu řidiče.

Na zadních sedadlech mají i větší osoby dostatek místa jak pro nohy, tak pro hlavu (viz foto). Navíc u Scénicu je každé sedadlo zvlášť posuvné v rozmezí cca 200 mm, takže je možno např. prostřední sedadlo posunout dopředu a tím uvolnit místo pro ramena, pokud se tři pasažéři vzadu tísní. Prostřední sedadlo je bohužel 50 mm zúženo. Pokud jedou ve voze čtyři pasažéři je možno prostřední sedadlo vyjmout a krajní sedadla posunout o 11 cm do středu. Tímto vznikne opravdový prostorový ráj a vzadu může sedět i Michael Jordan. Je nutno dodat, že ani bezpečnost na zadních sedadlech není ochuzena a všechna sedadla jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy. Jako u každého správného vanu, lze tato sedadla vyjmout (váha 14 kg) a vytvořit tímto obrovský zavazadlový prostor s plochou podlahou s objemem 1800 litrů! Navíc podlaha obsahuje několik malých skrýší, do kterých je možno ukládat drobnosti, které by se jinak válely v zav. prostoru. (viz foto) Další zajímavostí u Scénicu je police v zavazadlovém prostoru, která je jednak přestavitelná do dvou poloh a navíc je zpevněna, takže unese až 50 kg. Celý interiér je skutečně zpracován příkladně s řadou drobných, ale funkčních detailů.

Jízda v Scénicu je příjemná, s vyšším posezem. Ovládání vozu je lehké díky posilovači řízení i dobře padnoucí řadicí páce, která se ovládá také vcelku lehce. Občasné problémy byly s řazením pětky. Po nedávné aféře s převráceným Áčkem od Mercedesu nám však přece jen při rychlém průjezdu zatáčkou větší naklánění Scénicu trochu vadilo. Při tzv. losím testu při kterém se Áčko převrátilo, se však Scénic udržel na všech čtyřech kolech.

Motor s objemem 1,6 litru s klasickým dvouventilovým rozvodem slušně táhne z nízkých otáček, ale kolem pěti tisíc otáček už trochu ztrácí elán. Hluk motoru je izolován na úrovni běžné pro tuto třídu. To znamená, že do cca 4000 otáček je klid, ale nad čtyřmi tisíci je dobré se pohybovat snad jen při předjíždění. Jinak se dá říci, že pro Scénic je tento motor ideální svým poměrem mezi cenou a výkonem.

Jaký tedy Scénic opravdu je? Je to velmi povedený automobil se špičkově promyšleným a prostorným interiérem s velkou variabilitou. Jeho jedinou nevýhodou tedy zůstává o něco vyšší pořizovací cena oproti běžnému Renaultu Mégane Classic.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 509 900 Kč Cena v testované výbavě: 509 900 Kč

Štítky Renault MPV Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 137 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 1800
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1294 / 575
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4134
b) šířka (mm): 1719
c) výška (mm): 1615
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 6
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Evropské Automobily roku: Renault Mégane Scénic (1997) Evropské Automobily roku: Renault Mégane Scénic (1997)

První Scénic stál na začátku boomu menších evropských…

Renault Scénic (1997-2003) - Pán prostoru Renault Scénic (1997-2003) - Pán prostoru

Francouzský Renault proslul jako inovátor automobilových…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

PraPraha: Kde se usídlili první »Pražané«? To budete koukat

PraPraha: Kde se usídlili první »Pražané«? To budete koukat

Každý ví, že historické centrum Prahy se rozkládá v kotlině mezi Pražským hradem a Vyšehradem. Jenže tomu tak…

Izraelský exprezident Šimon Peres zemřel. Bylo mu 93 let

Izraelský exprezident Šimon Peres zemřel. Bylo mu 93 let

Ve věku 93 let dnes zemřel bývalý izraelský prezident Šimon Peres. Informovala o tom izraelská tisková agentura…

 

iSport.cz

Co vše stihl Ronaldo v Dortmundu? Gól, udobření se Zidanem i oplácení

Co vše stihl Ronaldo v Dortmundu? Gól, udobření se…

Byl hlavní postavou hvězdného duelu už ve chvíli, kdy ani nezačal. Ale byl jí i během něj. Útočník Realu Madrid…

Hrát proti tátovi? Krásný pocit! Galvas si souboj s otcem užil

Hrát proti tátovi? Krásný pocit! Galvas si souboj s…

Je první, komu se něco takového povedlo. Sedmnáctiletý olomoucký obránce Jakub Galvas si zahrál ostrý…

 

Reflex.cz

Seriál Narcos život mého otce překroutil a udělal z něj senzaci, říká syn drogového bosse Pabla Escobara

Seriál Narcos život mého otce překroutil a udělal z…

Syn legendárního kolumbijského obchodníka s kokainem Pabla Escobara dal brazilskému deníku Estado rozhovor,…

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…