Renault Modus: premiéra mikroScénicu

Renault Modus: premiéra mikroScénicu

 
 

Druhou velkou premiérou madridského autosalonu dnes překvapil Renault. Kouzlo Modusu, asi není v jeho vnějších tvarech, ale v promyšleném interiéru, který je společným jmenovatelem všech jednoprostorových Renaultů.

Druhou velkou premiérou madridského autosalonu nás dnes překvapil Renault. Na svět se dostal další člen rodiny MPV, což je třída, která by se dala označit za doménu francouské značky. Vše začalo před lety modelem Espace, pak přišlo jednoprostorvé Twingo a střední Scénic. Modus se představil nejprve jako studie, nyní vyjíždí velmi podobná sériová verze. Na trh se Modus dostane na podzim letošního roku.

Přednost před birminghamským autosalonem dostal Madrid (autosalon se koná od 20.5.2004 do 30.5.2004), asi taky proto, že španělský trh je pro Renault velmi důležitý a Britové přitom o novinku přesto asi napřijdou (autosalon se koná od 27.5.2004 do 6.6.2004).

Kouzlo Modusu, asi není v jeho vnějších tvarech, ale v promyšleném interiéru, který je společným jmenovatelem všech jednoprostorových Renaultů. 3792 mm dlouhý automobil s rozvorem 2482 mm má základ v modelu Clio. Tomu odpovídá také velikost základního zavazadlového prostoru (198-274 litrů, podle polohy zadního sedadla), který lze zvětšit až na 621 litrů sklopením sedadel. I v relativně malém automobilu je možno převážet až 1,7 m dlouhé předměty, díky sklopnému sedadlu spolujezdce. Zajimavě je řešená výklopná záď, jejíž spodní část je také samostatně výklopná.

Zadní sedadlo je nejen dělené v poměru 2:1, ale taky posuvné v rozmezí 17 cm. Pro pocit ještě většího kontaktu s okolím si můžete vybrat jednu ze dvou panoramatických střech. Levnější manuálně ovládaná střecha dovoluje dokonce úplné vyjmutí střešních dílů, které je možno uložit za zadní sedadla. Elektrická varianta je obdobou podobné střechy u Méganu, tedy zadní skleněný díl napevno, přední se vysunuje (max. 500 mm).

Nový malý automobil vyjíždí na platformě B vyvinuté koncernem Renault-Nissan a je tak alternativou pro Twingo, Clio a možná i nejlevnější verze Méganu. Renault bude nabízet i pro malý Modus bohatou komfortní a bezpečnostní výbavu. V sérii by se mělo na evropských trzích objevit ABS s brzdovým asistentem a šest airbagů. V příplatkových položkách nechybí ESP, ASR, MSR a v této třídě poprvé zavedené adaptivní xenonové světlomety.

Modus bude nabízen s pěti motory. Přepracován byl motor 1.2 16V (55 kW), který je sice charakterizován původními hodnotami nejvyššího výkonu (55 kW při 5500 ot/min) a točivého momentu (105 Nm při 4250 ot/min), ale podle Renaultu budou jeho reakce živější než dříve. Mimo jiné byly sníženy volnoběžné otáčky ze 750 ot./min na 650 ot./min, což přinese asi 2-3% úsporu paliva v městském provozu. Kombinovaná spotřeba Modusu s tímto motorem činí 6 l/100 km.

Další pohonné jednotky jsou převzaty z Clia a Renaultu Mégane: 1.4 16V (72 kW) a 1.6 16V (82 kW) s variabilním časováním ventilů.

Vznětová produkce Modusu využívá motory 1.5 dCi (48 a 60 kW), za rok příjde i nejsilnější verze (80 kW).

Podle nás jde o velmi zajímavý automobil a zřejmě jeden z kandidátů na další titul Auto roku. O jeho úspěchu na českém trhu rozhodne (jako vždy) cena.

Podrobné představení studie Renault Modus naleznete v magazínu.

Diskuze:
Co si myslíte o současném postavení značky Renault na českém trhu?

Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky MPV Renault

 

Tapety








Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Renault Modus bude nahrazen crossoverem ve stylu Nissanu Juke Renault Modus bude nahrazen crossoverem ve stylu Nissanu Juke

Renault Modus se nástupce v podobě malého MPV nedočká.…

Neúspěšné modely: Renault Modus (2004-dosud) Neúspěšné modely: Renault Modus (2004-dosud)

O tom aké ťažké je vyrábať malé MPV sa presvedčil aj…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Naštvaný Karel Gott: Početná ochranka k němu nepustila fanoušky!

Naštvaný Karel Gott: Početná ochranka k němu…

V obležení drsných mužů se ocitl Karel Gott (77)! Při poslední charitativní akci českého slavíka hlídala početná…

FIFA 17 recenze: Fotbalová hra s duší a příběhem

FIFA 17 recenze: Fotbalová hra s duší a příběhem

Sportovní hry procházejí s novými ročníky každoroční aktualizací a evolucí. Na konzolích nové generace tomu tak…

 

iSport.cz

Trenér Interu De Boer: Zápas na Spartě je důležitý, změna jí může pomoct

Trenér Interu De Boer: Zápas na Spartě je důležitý,…

Chceme vyhrát celou Evropskou ligu, proto je pro nás zápas na Spartě velmi důležitý. S tímto vzkazem přijel do…

VIDEO: Mladíci Sparty přejeli v LM Podgoricu 4:0, podívejte se na góly

VIDEO: Mladíci Sparty přejeli v LM Podgoricu 4:0,…

Koncert! Mladí fotbalisté Sparty do 19 let vstoupili ve středu do UEFA Youth League jasným triumfem nad…

 

Reflex.cz

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení muslimské burky a nikábu

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení…

Česká média v úterý zveřejnila zajímavou zprávu, že švýcarská Národní rada (dolní komora parlamentu) schválila…