reklama


Renault Modus: premiéra mikroScénicu

Renault Modus: premiéra mikroScénicu

 
 

Druhou velkou premiérou madridského autosalonu dnes překvapil Renault. Kouzlo Modusu, asi není v jeho vnějších tvarech, ale v promyšleném interiéru, který je společným jmenovatelem všech jednoprostorových Renaultů.

Druhou velkou premiérou madridského autosalonu nás dnes překvapil Renault. Na svět se dostal další člen rodiny MPV, což je třída, která by se dala označit za doménu francouské značky. Vše začalo před lety modelem Espace, pak přišlo jednoprostorvé Twingo a střední Scénic. Modus se představil nejprve jako studie, nyní vyjíždí velmi podobná sériová verze. Na trh se Modus dostane na podzim letošního roku.

Přednost před birminghamským autosalonem dostal Madrid (autosalon se koná od 20.5.2004 do 30.5.2004), asi taky proto, že španělský trh je pro Renault velmi důležitý a Britové přitom o novinku přesto asi napřijdou (autosalon se koná od 27.5.2004 do 6.6.2004).

Kouzlo Modusu, asi není v jeho vnějších tvarech, ale v promyšleném interiéru, který je společným jmenovatelem všech jednoprostorových Renaultů. 3792 mm dlouhý automobil s rozvorem 2482 mm má základ v modelu Clio. Tomu odpovídá také velikost základního zavazadlového prostoru (198-274 litrů, podle polohy zadního sedadla), který lze zvětšit až na 621 litrů sklopením sedadel. I v relativně malém automobilu je možno převážet až 1,7 m dlouhé předměty, díky sklopnému sedadlu spolujezdce. Zajimavě je řešená výklopná záď, jejíž spodní část je také samostatně výklopná.

Zadní sedadlo je nejen dělené v poměru 2:1, ale taky posuvné v rozmezí 17 cm. Pro pocit ještě většího kontaktu s okolím si můžete vybrat jednu ze dvou panoramatických střech. Levnější manuálně ovládaná střecha dovoluje dokonce úplné vyjmutí střešních dílů, které je možno uložit za zadní sedadla. Elektrická varianta je obdobou podobné střechy u Méganu, tedy zadní skleněný díl napevno, přední se vysunuje (max. 500 mm).

Nový malý automobil vyjíždí na platformě B vyvinuté koncernem Renault-Nissan a je tak alternativou pro Twingo, Clio a možná i nejlevnější verze Méganu. Renault bude nabízet i pro malý Modus bohatou komfortní a bezpečnostní výbavu. V sérii by se mělo na evropských trzích objevit ABS s brzdovým asistentem a šest airbagů. V příplatkových položkách nechybí ESP, ASR, MSR a v této třídě poprvé zavedené adaptivní xenonové světlomety.

Modus bude nabízen s pěti motory. Přepracován byl motor 1.2 16V (55 kW), který je sice charakterizován původními hodnotami nejvyššího výkonu (55 kW při 5500 ot/min) a točivého momentu (105 Nm při 4250 ot/min), ale podle Renaultu budou jeho reakce živější než dříve. Mimo jiné byly sníženy volnoběžné otáčky ze 750 ot./min na 650 ot./min, což přinese asi 2-3% úsporu paliva v městském provozu. Kombinovaná spotřeba Modusu s tímto motorem činí 6 l/100 km.

Další pohonné jednotky jsou převzaty z Clia a Renaultu Mégane: 1.4 16V (72 kW) a 1.6 16V (82 kW) s variabilním časováním ventilů.

Vznětová produkce Modusu využívá motory 1.5 dCi (48 a 60 kW), za rok příjde i nejsilnější verze (80 kW).

Podle nás jde o velmi zajímavý automobil a zřejmě jeden z kandidátů na další titul Auto roku. O jeho úspěchu na českém trhu rozhodne (jako vždy) cena.

Podrobné představení studie Renault Modus naleznete v magazínu.

Diskuze:
Co si myslíte o současném postavení značky Renault na českém trhu?

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu

Podle prvních odhadů Italové v referendu jasně odmítli…

Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Renault Modus bude nahrazen crossoverem ve stylu Nissanu Juke Renault Modus bude nahrazen crossoverem ve stylu Nissanu Juke

Renault Modus se nástupce v podobě malého MPV nedočká.…

Neúspěšné modely: Renault Modus (2004-dosud) Neúspěšné modely: Renault Modus (2004-dosud)

O tom aké ťažké je vyrábať malé MPV sa presvedčil aj…

 



 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Včera

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily Krkonoše i Orlické hory

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily…

Mrazivé a slunečné počasí přilákalo do lyžařských areálů v Krkonoších o víkendu kolem 7000 lidí. Lanovky a vleky…

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý přijde o tlačítko Home

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý…

U nového iPhonu 7 se Apple odhodlal k odebrání tradičního audiokonektoru a podobně odvážný krok by měl přijít i…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

CHAT: Ptejte se florbalového brankáře českého týmu Tomáše Kafky

CHAT: Ptejte se florbalového brankáře českého týmu…

Výborný vstup! Dvakrát vyhráli, soupeřům nasázeli 17 gólů. Čeští florbalisté zvládli úvod šampionátu na…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama