Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault představuje další nový motor. Turbodiesel 2.0 Blue dCi už pořídíte i na českém trhu

David Bureš
Diskuze (11)
Nový naftový dvoulitr je ve velkém velkoprostorovém modelu dostupný ve dvou výkonových verzích, se 118 kW a 147 kW.

Nové emisní normy znamenají u Renaultu rozsáhlou rošádu v nabídce motorů. Benzinovou dvanáctistovku nahradil čtyřválec 1.3 TCe, na poli turbodieselů byl inovován osvědčený motor 1.5 dCi, zatímco šestnáctistovku nahradil agregát 1.7 dCi. Nyní Renault přichází s dalším novým turbodieselem, 2.0 Blue dCi.

Dvoulitr debutuje v modelu Espace, v němž je dostupný ve dvou výkonových variantách. Slabší poskytuje 118 kW a 360 N.m, nahrazuje tak dosavadní, stejně výkonovou šestnáctistovku. Ta silnější je novinkou, s výkonem 147 kW a 400 N.m. V obou případech je motor spárován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Jestliže dříve se spekulovalo o tom, že chystaný motor bude vycházet z dvoulitru (M9R) známého třeba z trojkové Laguny, z informací serveru Rnews.cz vyplývá, že tomu tak není. Obě jednotky mají jiný objem – 1995 cm3 vs. 1997 cm3, přičemž o chlup vyššího objemu se povedlo dosáhnout zcela jiným vrtáním a zdvihem. Ten u dosavadního 2.0 dCi činil 84 x 90 mm, zatímco u nového 2.0 dCi je 85 x 88 mm. Podle Rnews.cz tak novinka vychází z 2.3 dCi, známého z užitkových Renaultů, s nímž sdílí vrtání.

Motor je standardně spárován se systémem start-stop, nechybí ani rekuperace brzdné energie. Očekávatelnou novinkou je pak nasazení vstřikování kapaliny AdBlue.

Espace se slabším 2.0 Blue dCi koupíte ve stupni Zen, a to za 964.900 korun. Za tuto částku přitom dostanete šest airbagů, tempomat, sledování mrtvého úhlu, 18palcová kola, diodové světlomety, čalounění kombinující látku s koženkou, navigaci nebo parkovací senzory sledující okolí vozidla.

Silnější turbodiesel je zase dostupný v luxusním stupni Initiale Paris, a to za 1.153.900 korun. Výbavu navíc rozšíří rozpoznávání dopravních značek, elektricky ovládané víko kufru, natáčení zadních kol, adaptivní tlumiče, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla s masážní funkcí, kožené čalounění, 19palcová kola a mnohé další prvky.

Na českém trhu je motor 2.0 Blue dCi zatím výhradně dostupný pro model Espace, do budoucna se ale počítá s rozšířením jeho nabídky. Očekává se též jeho nasazení v Koleosu a Talismanu. Druhý jmenovaný se u nás zatím dočkal jen nového čtyřválce 1.7 dCi, ve verzi se 110 kW a 340 N.m.

Renault Espace – české ceny a technická data nabízených motorů
Motor1.8 TCe2.0 Blue dCi2.0 Blue dCi
Zdvihový objem [cm3]179819971997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW]166118147
Točivý moment [N.m/min]300/-360/1500400/1750
Převodovka7DS6DS6DS
Max. rychlost [km/h]224200215
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,910,59,1
Komb. spotřeba [l/100 km]7,45,15,3
Cena Zen [Kč]944.900964.900-
Cena Initiale Paris [Kč]1.084.900-1.153.900

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - del42sa
28. 9. 2018 09:58
motor 2.0dci
konečně aspoň trochu solidní "top" motor (schválně píšu s úvozovkami), jaký si ta velká auta od Renaultu zasloužila. Konkurence je sice výkonově už zase někde jinde, ale lepší než ta 1,6l coby "top" motorizace u auta přesahující cenu milion korun.... :yes:
Avatar - xxc
27. 9. 2018 22:27
Re: Bylo...
147kW v Grand Scenicu by to bol fukot, a to doslova >:D
Avatar - xxc
27. 9. 2018 22:24
Re: Bylo...
No dobre, aj tak moja poznamka nevylucuje, ze ta stara laguna ma zamatovy zvuk :-) Este raz po lopate, v Scenicu 1.5 dci huci viac po nastartovani, ako v C4 Picasse 1.6 hdi. Su to porovnatelne triedy a davam za pravdu recenzentom, ktori uvadzaju drsny zvuk dieslovych motorov po nastartovani. Je to skor zaujimavost, ako nejaky problem.
Avatar - speedfred
27. 9. 2018 21:26
Re: Bylo...
má asi nietopierie uši
27. 9. 2018 21:17
Re: Bylo...
Prečítaj si ešte raz Ronaultov príspevok. Vtipné je to, že si asi jediný, čo také niečo cíti a počuje. Alebo si vymýšľaš.