Autosalon Ženeva: Renault Scénic – První dojmy

Autosalon Ženeva: Renault Scénic – První dojmy

 
 

Francouzská automobilka s diamantem ve znaku přivezla do města u Ženevského jezera také novou generaci minivanu Scénic.

Průkopník třídy kompaktních MPV se představuje již ve třetí generaci, podruhé pak v základní variantě a v prodloužené verzi Grand, která nabízí pětimístnou a sedmimístnou konfiguraci. Krátký Scénic měří na délku 4,34 m, Grand je o 22 cm delší. Základní hodnota objemu zavazadelníku je 522 litrů u krátké varianty. Dlouhé verze disponují 752, resp. 702 l, první údaj značí pětimístnou konfiguraci, druhý sedmimístnou, ale s obsazením pouze pěti sedadel. Třetí řadu sedadel je pak možné sklopit do podlahy zavazadelníku, prostřední je vyjímatelná a sedadlo spolujezdce sklopné, pak lze uvnitř převážet až 2.000 l nákladu. Celkový objem všech odkládacích schránek činí 92 litrů. Zajímavostí jsou také tři dvanáctivoltové zásuvky – jedna vpředu na středové konzole, další pro cestující ve druhé řadě a třetí v zavazadelníku.

Podvozková platforma samozřejmě vychází z třetí generace Méganu, vpředu najdeme klasické vzpěry McPherson, vzadu jednoduchá vlečená ramena. Novinkou pod kapotou je benzinový motor řady TCe 130, z objemu pouhých 1,4 litru tedy poskytuje díky přeplňování výkon 96 kW. Kombinovaná spotřeba by měla dosáhnout hodnoty 7,1 l/100 km. Nový Scénic bude k dispozici také s atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 81 kW (110 k). Ta spaluje nejen benzin, ale od letošního léta bude možné do nádrží tankovat také bioetanol a od konce roku i LPG. Nejvýkonnější dvoulitrový agregát se 103 kW (140 k) bude spřažen výhradně s bezstupňovou převodovkou CVT.

Nabídku vznětových motorů reprezentují zejména malé pohonné jednotky o objemu 1,5 litru ve verzích dCi 85 (jen pro krátký Scénic), dCi 105 a dCi 110 DPF. Nejvýkonnější varianta je vybavena, jak už název napovídá, filtrem pevných částic. K mání bude i 1,9litrový motor dCi 130 s DPF nebo bez, vrchol palety dieselových motorů tvoří dvoulitry dCi 150 a 160, první výhradně se šestistupňovým automatem, druhý naopak s přímým řazením se stejným počtem stupňů. Není bez zajímavosti, že interval výměny oleje u všech motorů spalujících naftu výrobce nastavil na 30.000 km.

Špičkové výbavy nabídnou poprvé TFT displej, který zobrazuje údaje o rychlosti vozu, nastavení tempomatu, signalizuje nezavřené dveře, tlak v pneumatikách a slouží také k zobrazení údajů z parkovací kamery. K ovládání celého systému slouží tlačítko, které je umístěné mezi volantem a tímto displejem. K dispozici je také plně integrovaný navigační systém Carminat Tom Tom s podporou SD karet, případně dražší Carminat Bluetooth DVD, ten má pochopitelně bezdrátové rozhraní a měnič na šest disků, podporuje také přehrávání hudebních formátů MP3 a WMA. Samozřejmostí je i USB konektor pro připojení externího zdroje hudby ve voze najdeme i vstup pro iPod, automobily jsou vybaveny audiem Arkanys s prostorovým 3D zvukem. Komfort na palubězvyšuje i dvouzónová klimatizace s třemi možnostmi nastavení (Soft, Auto a Fast),

Důraz byl dán také na prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Automobily jsou vybaveny například systémem monitorování tlaku v pneumatikách, automatickým zapínáním stěračů, nechybí ani signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů, samonatáčecí bi-xenonové světlomety, tempomat s omezovačem rychlosti, ABS, brzdový asistent a stabilizační systém. Nad pasivní bezpečností bdí systém ochrany cestujících SPR3 z nové generace Laguny, ten má také stále relativně nová řada Mégane včetně v Ženevě představeného kombi. Standardem jsou i bezpečnostní úchyty dětských sedaček Isofix pro všechna tři sedadla ve druhé řadě.

Nový Scénic se vyrábí v továrně Douai ve Francii. 95 % součástí vozu je plně recyklovatelných, již při samotné výrobě je pak použito 14 % recyklovaných plastů. Francouzská automobilka doufá, že nový Scénic naváže na úspěchy předchozích dvou generací, kterých za necelých třináct let vyjelo do světa celkem 3,2 milionu kusů.

Renault Scénic – První ženevské dojmy

Možná paradoxně vypadá delší Scénic (označovaný jako Grand Scénic) v reálu naprosto přirozeně, zatímco záď jeho kratšího kolegy je jakoby lehce násilím předčasně seseknutá.

V interiéru nás Renault hýčká dostatkem odkládacích prostor vpředu i vzadu, posuvnou středovou loketní opěrkou či nadprůměrnou prostorností. Vzpřímená pozice za volantem je velmi podobná té u konkurenční Toyoty Verso, tedy pro danou třídu naprosto standardní.

Informace o vozidle se řidiči zobrazuji na dvě barevné obrazovky uprostřed - levá podlouhlá ukazuje například rychlost, otáčky či stav palivoměru, zatímco ta pravá je určena navigačnímu systému TOM TOM. Všechny vystavené verze se touto navigací mohly pochlubit, takže nevíme, jak by palubní deska vypadala bez ní – zatím se pravděpodobně počítá s tím, že tato navigace bude (alespoň při uvedení na trh) součástí sériové výbavy. Ovládání tempomatu a omezovače rychlosti se přesunulo hned vlevo vedle řadicí páky, vpravo od ní je pak ovládač elektronické parkovací brzdy.

Tři zadní dělená sedadla jsou posuvná v podélném směru zhruba o dvacet centimetrů a i v poloze zcela vzadu je před třetí řadou sedadel místo alespoň pro útlé dětské nožky. Velmi příjemným překvapením jsou velké a dostatečně vertikálně nastavitelné opěrky hlavy i ve druhé řadě sedadel. Ty disponují nastavitelným bočním vedením hlavy, což je věc, kterou jsme zvyklí vídat převážně jen u prémiových vozů. Manipulace se třetí řadou sedadel je jednoduchá a i přes její přítomnost je zavazadlový prostor velmi rozměrný. Má navíc pravidelný tvar, je vysoký a nakládací hrana se nachází sympatických 59 cm nad zemí.

Spolupracujeme s TipCars.com
Seznam loni zvýšil čistý zisk o devět procent na 1,1 miliardy korun Seznam loni zvýšil čistý zisk o devět procent na 1,1 miliardy korun

Největší tuzemská internetová firma Seznam.cz loni…

Majoritní podíl ve výrobě letounů CSeries firmy Bombardier získal evropský Airbus Majoritní podíl ve výrobě letounů CSeries firmy Bombardier získal evropský Airbus

Evropský výrobce letadel Airbus získal kontrolní podíl v…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Autosalon Ženeva: Renault Scénic – První dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Ojetý Renault Scénic III: Velké zlepšení! V rámci možností… Ojetý Renault Scénic III: Velké zlepšení! V rámci možností…

Scénic je od roku 1997 příspěvkem značky Renault ve třídě…

Renault Scénic 2013 stojí od 379.900 Kč Renault Scénic 2013 stojí od 379.900 Kč

Renault zveřejnil ceny modernizované řady kompaktních MPV…

 



 
Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Dnes 08:00

S rotačním motorem dle patentu Felixe Wankela je nejvíce spojována japonská Mazda. Jenže přednosti tohoto agregátu okouzlily i tvůrce v jiných odvětvích strojírenství a dopravy.




Blesk.cz

Krajtí tuk, výtažky z želvy nebo antilopy. Češi vozí z dovolených mnohé „bizáry“

Krajtí tuk, výtažky z želvy nebo antilopy. Češi vozí…

Letiště Václava Havla eviduje během hlavního období letošních dovolených u moře nárůst dovozu nelegálních…

Autorka Příběhu služebnice v Česku: Atwoodová převezme Cenu Franze Kafky

Autorka Příběhu služebnice v Česku: Atwoodová…

Cenu Franze Kafky v úterý v Praze převezme kanadská spisovatelka Margaret Atwoodová. Porota jediné mezinárodní…

 

iSport.cz

Bývalý kouč sjel Chilany: Vidal myslí jen na alkohol, Alexis je samotář

Bývalý kouč sjel Chilany: Vidal myslí jen na…

Ještě loni vyhráli turnaj Copa América pro nejlepší tým Jiží Ameriky, letos si můžou lámat hlavy nad tím, jak se…

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

 

Reflex.cz

Goodbye Prague: Slavný skladatel Ennio Morricone se velkolepě rozloučil s pražským publikem

Goodbye Prague: Slavný skladatel Ennio Morricone se…

Slavný italský filmový hudební skladatel Ennio Morricone dnes popáté za doprovodu Českého národního symfonického…

Výprava do nitra Nové Guiney: Za lidojedy do korun stromů

Výprava do nitra Nové Guiney: Za lidojedy do korun stromů

Dusno, bláto až po pás, prodírání se pralesem zalitým vodou a těžké mraky, které vypouštějí provazy deště. Tak…