Renault Thalia: První jízdní dojmy

Renault Thalia: První jízdní dojmy

 
 

Malý sedan, původně vyvinutý jako jedna z karosářských variant Clia pro rozvíjející se trhy, se od mateřského modelu nadobro odpoutává. Nový model staví na osvědčených základech toho předchozího, ale odbourává některé neduhy svého předchůdce.

Nová Thalia zůstává především jednoduchým autem s vysokou užitnou hodnotou. Recept, který láká k malému sedanu desítky tisíc Turků nebo Rusů, fungoval překvapivě dobře také v České a Slovenské republice, a proto budou tyto trhy opět patřit k nejzápadnějším zemím Evropy, na které se Thalia dostane.

Marketingově se Thalia odpoutává od Clia i Clia Storia, konstrukčně jde o mix osvědčených komponent levných malých vozů skupiny Renault. Základem je stále podvozek druhé generace Clia, který podle představitelů automobilky plně vyhovoval zákazníkům první Thalie a navíc jde o dávno vyvinuté a tedy levné díly.

Nejvíce výtek zákazníků směřovalo údajně k designu původních Thalií a proto sem byla zaměřena pozornost při vývoji. Zásadní změna k lepšímu by vyžadovala přepracování nosného skeletu kabiny a to si Renault z nákladových důvodů dovolit nemohl. Místo toho byly provedeny dílčí úpravy, které měly odstranit některé disproporce, a přibyly hodnotné detaily, které mají dodat majitelům Thalií více prestiže, alespoň před některými sousedy. Vpředu i vzadu přibyly chromované lišty, přídi dominují přerostlé světlomety. Obrovský zavazadelník (506 l) už není možné označit za cizí prvek v původně pětidveřovém hatchbacku. Objem se snaží Renault maskovat třetím bočním oknem, jehož plocha je jen částečně funkční. I když ze siluety se může zdát, že střední část Thalie se nezměnila, není to pravda. Už A-sloupky jsou totiž více skloněné, střecha je delší a v zadní části vozu také o několik centimetrů zvýšená. Zadní sklo začíná i končí o něco dále vzadu.

V interiéru je nová přístrojová deska s mnoha známými komponenty. V nabídce budou dvě barevná provedení, pro český trh bude vyhrazeno to tmavší. Výplně dveří i plasty jsou převážně jednoduché, ale v nabídce je jak manuálně, tak i automaticky regulovaná klimatizace, autorádio důvěrně známé majitelům Meganů nebo možnost jednoduchého připojení přenosné navigace nebo iPodu či paměťového média přes USB.

Prostor uvnitř je do značné míry dán použitým základem, ale přesto je zde ve srovnání s předchůdcem několik odlišností. Nejvýznamnější je zvětšení místa nad hlavou pro cestující ve druhé řadě, kde se bez rizika kontaktu se stropem snadno usadí i 180 cm vysocí jedinci. Sedí se nízko a za jízdy je více než na předních místech slyšet ševelení výfukové soustavy.

Samotná sedadla jsou velmi měkká, ta přední mají jistý náznak bočního vedení těla, ale nízká tuhost polštářů spolu s ne právě ergonomicky tvarovanými opěradly znamená, že se Thalii musí přizpůsobovat také posádka.

Objemný zavazadlový prostor přišel proti předchůdci o 4 l objemu, ale pětisetlitrový základ zůstává v nejužší špičce segmentu nejmenších sedanů. S variabilitou i přístupností je to - jako obvykle u sedanů - problematické. Za zadními sedadly je pevná příčka, která zvyšuje tuhost karoserie. Víko zavazadelníku zvedané předepjatými vinutými pružinami se po odjištění vymrští vzhůru s trochu menší razancí než u Loganu. Vzniklý otvor není malý (šířka až 1100 mm), ale velké předměty, co se vejdou do Modusu nebo Clia Grandtour, možná do Thalie s větším užitečným objemem nenaložíte.

Dacia Logan nebo Renault Thalia?
Proč dvě příbuzné značky nabízejí dva levné sedany, které si přinejmenším cenově konkurují? Zeptali jsme se na to přímo marketingové manažerky Renaultu Thalia.

Podle interních průzkumů Renaultu jsou cílové skupiny obou vozů jednoznačně odděleny.Thalia je pro lidi, kteří sice chtějí levný automobil, ale současně vyžadují, aby značka patřila k velkým hráčům na trhu. Model Renaultu je komfortnější, dokáže nabídnout luxusnější výbavu a více prestiže svému majiteli. Lidé, co si přicházejí pro Logan, mají na seznamu kandidátů často také větší ojeté vozy, ale jen výjimečně uvažují i o Thalii.

Ke cti Renaultu jde fakt, že pro vyspělé trhy jako je ten český, jsou v nabídce moderní a úsporné motory. Základní 1,2 16V (ve skutečnosti objem 1149 cm3) je překvapivě funkční volbou. Podle automobilky se má kombinovaná spotřeba vejít do 6 litrů, což je hodnota, které konkurenti zatím ani se tříválcovými motory nedosahují. Díváme-li se na základní čtyřválec jako na vstupní motorizaci s důrazem na nejnižší cenu, jde zřejmě o doporučitelnou volbu. Výkon 55 kW je slušný, ale důležitější je, že se mezi 3000 a 4000 ot./min hlásí motor nesměle k životu a jeho zvuk neproniká nepříjemně do interiéru ani při delší dálniční jízdě. Vůbec celé odhlučnění vozu (od motoru, aerodynamika, podběhy) patří v dané cenové a velikostní kategorii k tomu lepšímu. Houpavá jízda s nezatíženým autem a lehkým motorem nad přední nápravou vyžadovala na nerovných tureckých silnicích (místy ještě horších než jsou ty české) více pozornosti, než by se na rodinný sedan slušelo. Velká hmota za zadní nápravou (převis měří 1001 mm) se na chování auta projevuje při jízdě zatáčkami už s prázdným kufrem, co bude auto dělat s naloženými pěti sty litry zjistíme až při testu. Nutno však uznat, že v kultuře překonávání nerovností je na tom Thalia velmi dobře. Řidiči odchovaní Fabiemi Sedan se budou cítit nezvykle, snad až nejistě.

Kdo zvolí některý turbodiesel, může očekávat jisté umravnění vlastností vozu. Thalia už potom neváží 905 kg, ale i pohotovostní hmotnost 980 kg je na malé auto v roce 2008 velmi dobrá hodnota, bezesporu podporující dosahování velmi nízké laboratorní i reálné spotřeby paliva. Zajímavé jistě v tomto ohledu budou výsledky crash testů Euro NCAP. Náš odhad jsou čtyři hvězdy, což by i vzhledem ke konstrukčnímu stáří původního vozu bylo možno považovat za úspěch. Vznětové motorizace dostávají standardně místo hydraulického (standard pro benzinové motory) elektrohydraulický posilovač, se kterým je Thalia snáze a jednoznačněji řiditelná. Dojem z brzdných vlastností je díky větším kotoučům a o třídu lepším pneumatikám lepší u dieselu než u spíše průměrných dojmů z brzd lehké 1,2 16V.

Thalia příjde na český trh na začátku listopadu. Ceny zatím nejsou známy, ale vzhledem k cenové hladině ostatních malých Renaultů očekáváme, že se nemohou příliš lišit od cen předchůdce.

Nový Renault Thalia - přehled motorizací
Motor1,2 16V1,4 16V1,5 dCi (48 kW)1,5 dCi (63 kW)
Zdvihový obj. [cm3]1149139014611461
Válce/ventily4/44/44/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/550072/600048/400063/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]105/4250127/3750160/1900200/1750
Max. rychlost [km/h]167185160177
Zrychlení 0-100 km/h [s]1311,515,212,3
Komb. spotř. [l/100 km]5,974,54,3
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Thalia: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Turecko letos čeká rekordní výrobu a vývoz aut Turecko letos čeká rekordní výrobu a vývoz aut

Výroba automobilů v Turecku a jejich vývoz ze země by…

Renault Thalia zlevnil na 139.900 Kč Renault Thalia zlevnil na 139.900 Kč

Renault připravil na skladové vozy Thalia ještě…

 



 
Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Dnes 19:45

I Poláci mají svůj drsný offroad ve stylu Land Roveru Defender či Mercedesu G. Vyrábět se začal na konci osmdesátých let.




Blesk.cz

EU se rozroste o dva nové členy? Eurokomisař ukázal na Srbsko a Černou Horu

EU se rozroste o dva nové členy? Eurokomisař ukázal…

Srbsko a Černá Hora budou pravděpodobně příštími státy, které se stanou členy Evropské unie. Řekl to komisař pro…

Zahřejte se jídlem! 4 recepty na teplé mňamky, po kterých se budete olizovat

Zahřejte se jídlem! 4 recepty na teplé mňamky, po…

Nejlepší je prohřát se zevnitř a nemusí to být jen horký čaj či grot, co vás dokáže zahřát. Máme pro vás čtyři…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Hvězdný návrat! Van Persie se po 14 letech vrací do Feyenoordu

Hvězdný návrat! Van Persie se po 14 letech vrací do…

Nizozemský fotbalista Robin Van Persie se po 14 letech vrátí do Feyenoordu Rotterdam, kde zahájil profesionální…

 

Reflex.cz

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8 kryptoměn. O měnách zpívají samé dívky

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8…

Osm japonských dívek pod jménem Kasocuka Šojo je skutečným unikátem. Každá členka reprezentuje jednu z kryptoměn…

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání. Premiér ale zaskočil sněmovnu skandálním výrokem

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání.…

Policie bude pokračovat ve stíhání premiéra Andreje Babiše a prvního místopředsedy strany ANO Jaroslava Faltýnka…