Renault Thalia: První jízdní dojmy

Renault Thalia: První jízdní dojmy

 
 

Malý sedan, původně vyvinutý jako jedna z karosářských variant Clia pro rozvíjející se trhy, se od mateřského modelu nadobro odpoutává. Nový model staví na osvědčených základech toho předchozího, ale odbourává některé neduhy svého předchůdce.

Nová Thalia zůstává především jednoduchým autem s vysokou užitnou hodnotou. Recept, který láká k malému sedanu desítky tisíc Turků nebo Rusů, fungoval překvapivě dobře také v České a Slovenské republice, a proto budou tyto trhy opět patřit k nejzápadnějším zemím Evropy, na které se Thalia dostane.

Marketingově se Thalia odpoutává od Clia i Clia Storia, konstrukčně jde o mix osvědčených komponent levných malých vozů skupiny Renault. Základem je stále podvozek druhé generace Clia, který podle představitelů automobilky plně vyhovoval zákazníkům první Thalie a navíc jde o dávno vyvinuté a tedy levné díly.

Nejvíce výtek zákazníků směřovalo údajně k designu původních Thalií a proto sem byla zaměřena pozornost při vývoji. Zásadní změna k lepšímu by vyžadovala přepracování nosného skeletu kabiny a to si Renault z nákladových důvodů dovolit nemohl. Místo toho byly provedeny dílčí úpravy, které měly odstranit některé disproporce, a přibyly hodnotné detaily, které mají dodat majitelům Thalií více prestiže, alespoň před některými sousedy. Vpředu i vzadu přibyly chromované lišty, přídi dominují přerostlé světlomety. Obrovský zavazadelník (506 l) už není možné označit za cizí prvek v původně pětidveřovém hatchbacku. Objem se snaží Renault maskovat třetím bočním oknem, jehož plocha je jen částečně funkční. I když ze siluety se může zdát, že střední část Thalie se nezměnila, není to pravda. Už A-sloupky jsou totiž více skloněné, střecha je delší a v zadní části vozu také o několik centimetrů zvýšená. Zadní sklo začíná i končí o něco dále vzadu.

V interiéru je nová přístrojová deska s mnoha známými komponenty. V nabídce budou dvě barevná provedení, pro český trh bude vyhrazeno to tmavší. Výplně dveří i plasty jsou převážně jednoduché, ale v nabídce je jak manuálně, tak i automaticky regulovaná klimatizace, autorádio důvěrně známé majitelům Meganů nebo možnost jednoduchého připojení přenosné navigace nebo iPodu či paměťového média přes USB.

Prostor uvnitř je do značné míry dán použitým základem, ale přesto je zde ve srovnání s předchůdcem několik odlišností. Nejvýznamnější je zvětšení místa nad hlavou pro cestující ve druhé řadě, kde se bez rizika kontaktu se stropem snadno usadí i 180 cm vysocí jedinci. Sedí se nízko a za jízdy je více než na předních místech slyšet ševelení výfukové soustavy.

Samotná sedadla jsou velmi měkká, ta přední mají jistý náznak bočního vedení těla, ale nízká tuhost polštářů spolu s ne právě ergonomicky tvarovanými opěradly znamená, že se Thalii musí přizpůsobovat také posádka.

Objemný zavazadlový prostor přišel proti předchůdci o 4 l objemu, ale pětisetlitrový základ zůstává v nejužší špičce segmentu nejmenších sedanů. S variabilitou i přístupností je to - jako obvykle u sedanů - problematické. Za zadními sedadly je pevná příčka, která zvyšuje tuhost karoserie. Víko zavazadelníku zvedané předepjatými vinutými pružinami se po odjištění vymrští vzhůru s trochu menší razancí než u Loganu. Vzniklý otvor není malý (šířka až 1100 mm), ale velké předměty, co se vejdou do Modusu nebo Clia Grandtour, možná do Thalie s větším užitečným objemem nenaložíte.

Dacia Logan nebo Renault Thalia?
Proč dvě příbuzné značky nabízejí dva levné sedany, které si přinejmenším cenově konkurují? Zeptali jsme se na to přímo marketingové manažerky Renaultu Thalia.

Podle interních průzkumů Renaultu jsou cílové skupiny obou vozů jednoznačně odděleny.Thalia je pro lidi, kteří sice chtějí levný automobil, ale současně vyžadují, aby značka patřila k velkým hráčům na trhu. Model Renaultu je komfortnější, dokáže nabídnout luxusnější výbavu a více prestiže svému majiteli. Lidé, co si přicházejí pro Logan, mají na seznamu kandidátů často také větší ojeté vozy, ale jen výjimečně uvažují i o Thalii.

Ke cti Renaultu jde fakt, že pro vyspělé trhy jako je ten český, jsou v nabídce moderní a úsporné motory. Základní 1,2 16V (ve skutečnosti objem 1149 cm3) je překvapivě funkční volbou. Podle automobilky se má kombinovaná spotřeba vejít do 6 litrů, což je hodnota, které konkurenti zatím ani se tříválcovými motory nedosahují. Díváme-li se na základní čtyřválec jako na vstupní motorizaci s důrazem na nejnižší cenu, jde zřejmě o doporučitelnou volbu. Výkon 55 kW je slušný, ale důležitější je, že se mezi 3000 a 4000 ot./min hlásí motor nesměle k životu a jeho zvuk neproniká nepříjemně do interiéru ani při delší dálniční jízdě. Vůbec celé odhlučnění vozu (od motoru, aerodynamika, podběhy) patří v dané cenové a velikostní kategorii k tomu lepšímu. Houpavá jízda s nezatíženým autem a lehkým motorem nad přední nápravou vyžadovala na nerovných tureckých silnicích (místy ještě horších než jsou ty české) více pozornosti, než by se na rodinný sedan slušelo. Velká hmota za zadní nápravou (převis měří 1001 mm) se na chování auta projevuje při jízdě zatáčkami už s prázdným kufrem, co bude auto dělat s naloženými pěti sty litry zjistíme až při testu. Nutno však uznat, že v kultuře překonávání nerovností je na tom Thalia velmi dobře. Řidiči odchovaní Fabiemi Sedan se budou cítit nezvykle, snad až nejistě.

Kdo zvolí některý turbodiesel, může očekávat jisté umravnění vlastností vozu. Thalia už potom neváží 905 kg, ale i pohotovostní hmotnost 980 kg je na malé auto v roce 2008 velmi dobrá hodnota, bezesporu podporující dosahování velmi nízké laboratorní i reálné spotřeby paliva. Zajímavé jistě v tomto ohledu budou výsledky crash testů Euro NCAP. Náš odhad jsou čtyři hvězdy, což by i vzhledem ke konstrukčnímu stáří původního vozu bylo možno považovat za úspěch. Vznětové motorizace dostávají standardně místo hydraulického (standard pro benzinové motory) elektrohydraulický posilovač, se kterým je Thalia snáze a jednoznačněji řiditelná. Dojem z brzdných vlastností je díky větším kotoučům a o třídu lepším pneumatikám lepší u dieselu než u spíše průměrných dojmů z brzd lehké 1,2 16V.

Thalia příjde na český trh na začátku listopadu. Ceny zatím nejsou známy, ale vzhledem k cenové hladině ostatních malých Renaultů očekáváme, že se nemohou příliš lišit od cen předchůdce.

Nový Renault Thalia - přehled motorizací
Motor1,2 16V1,4 16V1,5 dCi (48 kW)1,5 dCi (63 kW)
Zdvihový obj. [cm3]1149139014611461
Válce/ventily4/44/44/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/550072/600048/400063/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]105/4250127/3750160/1900200/1750
Max. rychlost [km/h]167185160177
Zrychlení 0-100 km/h [s]1311,515,212,3
Komb. spotř. [l/100 km]5,974,54,3
Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Renault Thalia: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

 




Turecko letos čeká rekordní výrobu a vývoz aut Turecko letos čeká rekordní výrobu a vývoz aut

Výroba automobilů v Turecku a jejich vývoz ze země by…

Renault Thalia zlevnil na 139.900 Kč Renault Thalia zlevnil na 139.900 Kč

Renault připravil na skladové vozy Thalia ještě…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie Tomsová či Anna Wetlinská?

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie…

Před lety jsme jejich tváře vídali téměř denně. Svými příjemnými hlasy nám oznamovali, o čem bude následující…

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí Lance zabíjejí živly

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí…

Na Srí Lance řádí monzunové lijáky. Ty vyvolaly záplavy a sesuvy půdy, které si vyžádaly už 100 obětí, dalších…

 

iSport.cz

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší zázemí, ale větší chuť

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší…

Dorazil a hned slavil titul. Tedy byl součástí oslav, při kterých se v ulicích Rotterdamu sešlo na 200 tisíc…

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců srandu, říká Krch

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců…

S Patrikem Schickem si obránce Daniel Krch zahrál rok v Bohemians 1905. Právě tam se mladý útočník odrazil k…

 

Reflex.cz

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny, jinak nemá smysl

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny,…

Při pohledu do talíře obvykle zažívám slastné pocity, těším se na chutě, na konejšivý pocit zasycení, na to, jak…

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk Josifa Stalina

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk…

Světová i česká média informovala o smrti uznávaného sedmasedmdesátiletého ruského divadelního režiséra Alexandr…