Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault volá po obnovení šrotovného v Evropě

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
Je šrotovné opět na pořadu dne? Evropská ekonomika upadá znovu do recese a u Renaultu si myslí, že trh s novými automobily je třeba podpořit.

Výrobce s diamantem ve znaku tak volá po novém kole. „Vlády evropských zemí včetně Francie by měly zvážit znovuzavedení šrotovacích programů nebo jiných tržních dotací na podporu ochabující poptávky po nových automobilech,“ řekl novinářům v úterý 12. června výkonný ředitel a muž číslo 2 Renaultu Carlos Tavares v logistickém centru Renault nedaleko Paříže. Dále dodal. „Moc bych si přál, aby se státní podpora pro evropské automobilové trhy vrátila.“

Nejen Renault by určitě uvítal návrat vrakovacích bonusů, kdy stát platil spotřebiteli, který se rozhodl dát své staré auto sešrotovat a vyměnit jej za nové. Případně by se mohlo jednat o jinou formu, ale dotace jsou údajně nutné. Šrotovné probíhalo během tzv. finanční krize v USA, která ovšem vyvolala paniku a následnou recesi i v Evropě. Ve Francii šlo o částku 1.000 eur (dnes přes 25 tisíc korun) za zlikvidování starého vozu a následné koupě nového. Akce probíhala dva roky.

Nyní se recese vrací, ale je způsobena hlavně ekonomickými problémy zemí eurozóny: Řecka, Španělska a Itálie. Těžko říci, jak by nyní šrotovné probíhalo v těchto státech, kdyby je zadlužené vlády schválily. První vlna se před čtyřmi lety objevila nejen v zemi galského kohouta, ale i například v Německu, na Slovensku a jinde. Česká republika se nepřipojila.

Pro úplnost dodejme, že evropské prodeje nových vozů dle sdružení ACEA klesly za první třetinu letošního roku ve srovnání s lednem až dubnem toho loňského o 7 %. Ve Francii ovšem zaznamenaly hlubší propad: o celých 18 %.

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
Avatar - BruceWayne
15. 6. 2012 13:33
Re: Výroba
Mě jsou soudruzi u p.. , ale navštiv Šanghaj či Hongkonk a změníš názor i na Čínu. Vynech politiku, ta stojí všude za ho.. O politice je škoda diskutovat, mě nezajímá a na to jsem přišel až po návratu z Asie >:D a další záležitosti kolem žití. Indie mě neláká, protože cikánů máme v CZ dost. ;-\
15. 6. 2012 13:08
Re: Čtěte to sdělení správně!
ono zas tak moc tech zdravych EU automobilek neni, BMW, VW a mozna Mercedes, sem tam. Jednou v zisku, jednou ve ztrate, podle toho, jak se management zrovna vyspi a jak ty grafy namaluje.
15. 6. 2012 13:05
Re: Pekárny
jenze snizeni vyroby znamena , ze zemedelci neprodaji obili na mouku, krom toho propusteni pekari si nekoupi treba cihly a to zavini propusteni stavbaru a to znamena, ze se snizi objem prepravy a nasleduje propusteni ridicu a tak dale a tak dale, az to dopadne jak v Recku, ze kazdej druhej bude statni ourada placeny z natisknutych papirku a pak to cele krachne. Renault chce, at to krachne pozitri misto zitra, ale krach pozitri bude jeste 2x horsi nez ten zitrejsi. Stejne k nemu musi dojit.
15. 6. 2012 13:01
Re: Výroba
nic lepsiho neexistuje. Renault je jako vyrobce az po krk v pr.... oblemech. Dela nepremiova auta za evropske ceny, stejne jako napriklad Opel. Na trzich EU z tech aut uz skoro nic nema, takze jedina moznost jak uhrat jakys takys zisk je treba i to srotovne. Uz neni odkud brat. S tim nic neudelas, ze Turci, Ukrajinci, Indove a spol udelaji tu samou praci jako Nemci, Francouzi atd za desetinovy plat a nehrozi pritom zadne odborarske kecy a tisice danovych odvodu. EU to prokaucovala a zadne dotace to nespravi.
15. 6. 2012 12:55
Re: Slimákožerci se přepili vína
zrovna Renault by mel 2x zvazit, aby jmeno sve znacky spojoval se srotovnym. Spousta jejich vyrobku ma nevalnou povest a lecktere myslim i docela opravnene.