Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault vyrobil v Palencii už šest milionů aut

Aleš Dragoun
Diskuze (53)
Francouzský Renault ve španělské Palencii opět slaví. Od roku 1978 zde vyrobil šest milionů aut. Jubilantem je, jak jinak, Mégane.

Kastilská Palencia na severu země je jednou ze tří španělských továren francouzské automobilky, kromě nedalekého Valladolidu a Sevilly pro změnu na jihu. Ve Valladolidu je také motorárna a v Seville se rodí hlavně převodovky. Ta v Palencii existuje 36 let a původně chrlila klasické modely 12 ve verzi TS, které my Češi známe spíše v licenci rumunské Dacie. Později se přidaly řada 14, dvojčata 9/11, sedany 18, modernější „devatenáctky“, hranaté 21 i jejich nástupce, populární, ale zlobivá první Laguna.

Továrna v Palencii slaví letos už podruhé v řadě. V únoru zdejší linku opustil čtyřmiliontý vůz řady Mégane, To znamená, že přes dvě třetiny produkce připadá právě na tento model, který se odsud vyváží do mnoha zemí. Výroba první generace zde odstartovala v roce 1996. Kromě kupé-kabrioletu zde vznikají všechny karosářské verze generace třetí. Mimochodem, Mégane vyjíždí z bran závodů také ve francouzském Douai, ruské Moskvě a turecké Burse. Nový model se objeví za dva roky.

I aktuálním jubilejním vozem byl právě exemplář z této řady nižší střední třídy. Šlo o pětidveřový hatchback se zážehovým turbomotorem 1.2 TCe/96 kW a dvouspojkovou převodovkou EDC. Leskle černý vůz dostal výbavu Bose Edition včetně informačního systému R-Link a poputuje k zákazníkovi do Německa.

Aleš Dragoun
Diskuze (53)
Avatar - Ronault.
3. 5. 2014 20:09
Re: A teď je otázka,
Co kde hrotím? Prostě to nedáváš, dole přiznáváš, že nerozeznáš Megana od Megana Generation, ale závěry tady píšeš jako největší machr, který má ostatní v malíku.
3. 5. 2014 14:27
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
JJ
na soustrast hej
6MEGA RENDLÍKŮ mrtě díslů bez DPF [odkaz] a i ty co jsou S DPF v budoucnu díky legislativě ... BEZ DPF minimálně v čechách co

>:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - jazva
3. 5. 2014 13:58
Re: A teď je otázka,
Načo to hneď hrotíš do konfrontácie? Miesto toho aby si sa niečo naučil, tak tu len opakuješ dookola svoj omyl. Megane Generation bolo auto na spôsob Octavie Tour. Akurát, že Renault si dal prácu s tým, že tie staré vnútornosti zabalil do novej karosérie. Narozdiel od Skody, ktorá priznala farbu... Preto boli aj ceny Generationu o tretinu nižšie ako bežných Meganov. Odhadovať preto na základe Generationu ako jazdí klasický Megane(naviac tuším po druhom FL) je trochu ako veštenie z kávového zbytku... ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
3. 5. 2014 12:52
Re: A teď je otázka,
:no:
3. 5. 2014 12:49
Re: A teď je otázka,
Meleš nesmysly. Nikdy jsi s Méganem III nejel a píšeš, jak jezdí. To nemá nic společnýho s tím, jak jezdí jiná auta. Ještě jednou - Mégane Generation není Mégane III.