Retro-EV nabízí klasické modely Rolls-Royce a Bentley s čistě elektrickým pohonem
Rolls-Royce představil již v roce 2011 studii 102EX, k jejímuž pohonu sloužila čistě elektřina, ale do své nabídky prozatím elektromobil nezařadil, i když je to údajně jen otázka času. Bentley svým zákazníkům prozatím odhalil model Bentayga Hybrid a připravuje plug-in hybridní Flying Spur, ale elektromobil je i u této značky hudbou budoucnosti.
Zájemce o luxusní elektromobil značky Rolls-Royce nebo Bentley ovšem nemusí být zoufalý, protože jeho přání jsou připraveni splnit u finské společnosti Retro-EV, za jejímž založením stojí Michael M. Richardson. Cílem této společnosti je totiž spojit to nejlepší ze světa klasických vozů s moderními technologiemi a za tímto účelem nabízí čistě elektřinou poháněné vozy britských značek.
Retro-EV v současnosti prezentuje svou proměnu kabrioletů, kupé a sedanů Rolls-Royce Corniche a Silver Shadow Coupé spolu se sesterskými vozy značky Bentley z let 1965 až 1995 v elegantní elektromobily.
Exteriér i interiér těchto vozů si zachovává styl i eleganci automobilů se spalovacími motory a nezasvěcený pozorovatel má dojem, že před ním stojí velmi dobře udržovaný nebo dokonale zrenovovaný Rolls-Royce ze šedesátých až devadesátých let dvacátého století.
Ve skutečnosti se ovšem jedná o čistě elektřinou poháněné vozidlo, které ve svých útrobách ukrývá čistě elektrický pohonný systém. Kabriolety Rolls-Royce e-Corniche i příbuzná kupé a sedany ke svému pohonu využijí elektromotor o výkonu 170 kW (231 k) a točivém momentu 500 N.m. Tyto hodnoty zamíří k zadním kolům prostřednictvím jednostupňové převodovky.
Potřebnou energii elektromotoru poskytnou kapalinou chlazené baterie s kapacitou 40 kWh, které jsou usazeny v přídí pod kapotou. Dojezd na jedno nabití se má v závislosti na profilu trasy a stylu jízdy pohybovat kolem 150 km a dobití na plnou kapacitu může podle použitého způsobu nabíjení trvat 45 minut nebo až 12 hodin.
Retro-EV plánuje v elektromobily proměnit pouze určitý počet vozů značek Rolls-Royce a Bentley. V současnosti jsou přijímány objednávky a první vozy mají být zákazníkům dodány v příštím roce. Přestavba, zahrnující kompletní odstrojení vozu a jeho důkladnou renovaci zabere šest až devět měsíců. Ceny začínají na částce 250.000 eur (zhruba 6.525.000 Kč) za sedan a šplhají přes 275.000 eur (kolem 7.180.000 Kč) za kupé až k 300.000 eur (přibližně 7.850.000 Kč) za kabriolet.
Rolls-Royce a Bentley v současnosti v nabídce společnosti Retro-EV doplňuje ještě proměna roadsterů i kupé MGA a kupé Triumph GT6 a roadsterů Triumph Spitfire v elektromobily.