Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mini Roadster: První jízdní dojmy

Aleš Jungmann
Diskuze (2)
Čekali byste, že Roadster bude jezdit lépe než Coupé? A vidíte, ono to tak je!

Připouštím, že celé jízdní dojmy mohou být ovlivněny skutečností, že Mini českého novináře přepraví z promrzlého Česka do Portugalska, kde v tu chvíli svítí sluníčko a je příjemných patnáct stupňů, posadí jej do auta bez střechy, naplánuje cestu po skvělých silnicích kolem oceánu a ubytuje v ráji golfistů, v resortu Penha Longa.

Před časem jsem měl možnost otestovat uzavřené Mini Cooper S Coupé a to i na okruhu, takže jsem tušil, do čeho zhruba jdu. Zhruba stovka kilometrů po okreskách v okolí Torres Vedras v otevřeném Cooperu S Roadsteru však byla ještě o třídu lepším zážitkem.

Kola dělají auto

Ne že by osmipaprsková litá kola byla nějakým výrazně opojným designovým zážitkem, důležité bylo CO na nich bylo obuto. Šlo o šestnáctipalcové pneumatiky Bridgestone, Coupé obouvalo sedmnáctky. A v tom je právě onen velký rozdíl.

Tam, kde by v Coupé následovala po přejezdu nerovností rána do zad, Roadster ohlásí přejezd spáry jen tlumeným bouchnutím a jede se dál. Roadster možná nemá tak vysokou torzní tuhost jako Coupé (byť byl vůz navrhován s ohledem na verzi bez střechy), na nerovnostech se ale nikterak výrazněji nekroutí. Pneumatiky jsou sice na sportovní vůz poměrně vysoké (195/55 R16), avšak také zde se jedná o gumy run-flat s tvrdší bočnicí. V zatáčkách se proto auto nedotáčivosti brání velmi obstojně, stejně jako u kupé se při razantním ubrání plynu v zatáčce dostavuje hravá přetáčivost.

Brzdy jsou velmi dobré, krásně se dávkují a ani po delší svižnější jízdě nevadly. Motor o sobě dává vědět typickým práskáním do výfuku (hlavně v režimu Sport) při ubrání plynu, samotný zvuk agregátu ale není příliš zajímavý. V otevřeném autě se přeplňovaná šestnáctistovka příliš pod kůži nedostane.

O to lepší je však celkové naladění auta. Rychlé dálniční úprky, precizní vykružování zatáček a když na to přijde, tak i lehké vybočení zádě jen tak, z plezíru. To všechno s nebem nad hlavou. Paráda. Jen pozor při podřazování, místo dvojky jsem při ostřejší manipulaci s řadičkou několikrát omylem páku přetlačil až do pojistky zpátečky (ta je stejně jako u BMW hodně k sobě a dopředu) a rychlé podřazení před zatáčkou se nekonalo. Jinak jsou dráhy příjemně krátké, jen ta hlavice...někomu do ruky sedne, někomu (mě ani kolegovi) příliš ne.

V řízení je dostatek zpětné vazby, citlivost je však ve sportovním režimu vyměněna za trochu umělou tuhost. Ale to nevadí, vrcholy zatáček kvůli tomu míjet nebudete. Při přidání plynu na výjezdu ze zatáčky vám 135 kW na přední nápravě připomene, že byste ten volant měli držet oběma rukama. Taková posilovna jako u silnější verze JCW se 155 kW to ale není. Mimochodem, na večerní prezentaci nám lidé z automobilky ukázali i tento vrcholný model bez střechy. Vypadá opravdu dravě a podobně jako u Cooperu JCW, který jsme testovali v létě, to bude opravdu pekelné svezení. Mini zkrátka chce být kroceno.

Kdy a za kolik?

Otevřený Roadster již lze u dealerů objednat, ceny a technická data najdete v tabulce. Oficiální vstup na český trh je českým zastoupením naplánován na 25.2. Pro přesnost ještě dodejme, že Roadster půjde pořídit jak se základní, mechanicky ovládanou plátěnou střechou (na kterou nedají fajnšmekři dopustit), tak se střechou ovládanou elektricky.

Technická data a ceny: Mini RoadsterBenzinDiesel
VerzeJohn Cooper WorksCooper SCooperCooper SD
Zdvihový objem [cm3]1598159815981995
Výkon [kW/min-1]155/6000135/550090/6000105/4000
Točivý moment [Nm/min-1]280/2000-5100260/1730-4500160/4250305/1750-2700
Největší rychlost [km/h]237227199212
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,579,28,1
Spotřeba [l/100 km]7,365,74,5
Hmotnost [kg]1185118511201200
Cena v ČR [Kč]807.500,-667.500,-557.500,-692.500,-


Aleš Jungmann
Diskuze (2)
10. 2. 2012 13:33
Jen škoda...
... že to má pořád interiér jak z hračkářství... 8-s
10. 2. 2012 10:04
DOKONALOST
Tak muzeme nazvat krale malych aut!

MINI...BMW