Spy Photos: Range Rover 2009 na Nürburgringu
Automobil samotný zase až takovou pozornost nebudí. S největší pravděpodobností jde o provedení pro modelový rok 2009, které se představí během následujících měsíců a ve druhé polovině roku s devítkou na konci přijde do prodeje. Proti současnému provedení se liší jen v detailech na přídi a mírně pozměněnou grafikou koncových světel. Zcela nový model, který vzniká už po dohledem indického investora, se očekává kolem roku 2013.
Jednou z novinek, které se objeví ještě do příchodu příští generace je nový osmiválec se zvětšeným objemem na 5,0 l (cca 370 kW, 650 Nm). Jeho úkolem je lépe odolávat sílícím konkurentům z Německa (Porsche, Mercedes-Benz, BMW, Audi a koneckonců i VW), což už s mechanicky přeplňovanými evolucemi původního osmiválce není dlouhodobě možné. Na druhou stranu je doba vůči takovým motorizacím extrémně nemilosrdná, v Evropě i v USA by image značky pomohl spíše hybrid nebo alespoň na oko úsporná verze. Arabský svět nebo Rusko však silného Range jistě uvítá s otevřenou náručí.
Je pravděpodobné, že nový motor je instalován i v tomto prototypu, ale s určitostí to říci nelze. Poznávacím znakem by měla být ne dvojice, ale rovnou čtveřice výfukových koncovek. Zde ovšem chybí. Naopak nadstandardní je bezpečnostní klec integrovaná do struktury prototypové karoserie. Desítky metrů trubek z vysokopevnostní oceli mají zaručit maximální tuhost za jízdy i v případě nehody.
Ostatně, registrační značka napovídá, že tyto testy na Nürburgringu dávají nový význam lékařskému termínu „natočit EKG“ .