Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Ibiza Ecomotive: Gerhard Plattner ujel 1562 km se spotřebou 2,91 l/100 km

Diskuze (13)
Gerhard Plattner, bývalý automobilový závodní, řídil SEAT Ibiza Ecomotive při pokusu o rekord v úsporné jízdě. Trasu 1562 km z katalánského Martorellu do Göttingenu v Německu ujel na jedno natankování s průměrnou spotřebou 2,91 l/100 km.

70letý Plattner se na cestu vydal se sériovým modelem Ibiza Ecomotive, který má motor 1,4 TDI o výkonu 59 kW. Od standardní verze s tímto motorem se liší delšími převody, pneumatikami s nižším valivým odporem, úpravami aerodynamiky a přeprogramovanou řídicí jednotkou. Auto, které Plattner řídil, mělo na začátku testu najetých necelých 14 tisíc km.

Aby se spotřeba dostala pod třílitrovou hranici, bylo potřeba snížit normovanou hodnotu pro kombinovaný cyklus 3,7 l/100 km o více než 19 %. Původním cílem bylo dostat se s průměrnou spotřebou na 3,3 l/100 km – tato hodnota odpovídá sázce mezi Gerhardem Plattnerem a Hansem-Joachimem Stuckem, že Plattner na jednu 45litrovou nádrž dojede z Martorellu do Frankfurtu nad Mohanem (1345 km). Konečný průměr ale činil 2,91 l/100 km, SEAT ujel 1562 km, než nafta došla v centru města Göttingen. To je také méně než normovaný údaj pro jízdu mimo město, který u Ibizy Ecomotive činí 3,0 l/100 km.

Před odjezdem z Martorellu byla nádrž naplněna až po hrdlo a pod dohledem byly víčko nádrže i kapota motoru zaplombovány. Trasa vedla přes města Perpignan, Avignon, Lyon, Mulhouse, Freiburg a Frankfurt. Na konci testu bylo do auta dotankováno přesně 45,53 litrů nafty. I přesto, že Plattner důsledně dodržoval všechny zásady úsporné jízdy, nebyl brzdou provozu. Na dálnicích se pohyboval rychlostí převážně kolem 110 km/h, v Německu místy i 130 km/h.

Dosažený výsledek je zatím nejnižší spotřebou při testech, které koncern Volkswagen provádí v reálném provozu. Dosud nejúspornější byla jízda se SEATem León (3,5 l/100 km), pod čtyřlitrovou hranici se dostala ještě Škoda Fabia (3,94 l/100 km) a VW Polo TDI (3,95 l/100 km).

Překonání rekordu s Ibizou Ecomotive si Volkswagen slibuje od nového Pola BlueMotion, které se dostane do prodeje v roce 2010 a bude mít normovanou kombinovanou spotřebu 3,3 l/100 km.

SEAT Ibiza Ecomotive se na českém trhu prodává za 376.900,-Kč, základní turbodiesel s výbavou Reference stojí 359.900,-Kč.

Diskuze (13)
Avatar - THE KLF ™
5. 5. 2009 10:08
Re: BAR
Nie, je to hodnota pre zaklad a to 15"
Avatar - THE KLF ™
5. 5. 2009 10:01
Re: BAR
Nove C3 Picasso sa STANDARTNE od vyrobcu husti na klasicke pneu 2.7 a 2.6, neni to moc?
Avatar - THE KLF ™
5. 5. 2009 09:53
Re: BAR
Na tolko si mozeme nahustit aj nase bezne pneu a vysledok bude prinajmensom rovnaky. Pretoze ak original maju byt cca 2.0ATM, tak pri 2.9 bude citit kazdy kamienok a bude sa viac opotrebovavat stred pneu, ale zaroven menej sediet auto v zatacke, kvoli uzkej gume, ktora bude spolupracovat s cestou.
Co z toho, ze usetrim deci, ak naburam?
5. 5. 2009 02:08
Re: Göttingen
Ani ne. 8-s
Avatar - THE KLF ™
4. 5. 2009 22:30
BAR
A to, že pneu nahustili minimálne na 2,6 sa nikde nehovorí...