reklama


Seat Ibiza Ecomotive: Gerhard Plattner ujel 1562 km se spotřebou 2,91 l/100 km

Seat Ibiza Ecomotive: Gerhard Plattner ujel 1562 km se spotřebou 2,91 l/100 km

 
 

Gerhard Plattner, bývalý automobilový závodní, řídil SEAT Ibiza Ecomotive při pokusu o rekord v úsporné jízdě. Trasu 1562 km z katalánského Martorellu do Göttingenu v Německu ujel na jedno natankování s průměrnou spotřebou 2,91 l/100 km.

70letý Plattner se na cestu vydal se sériovým modelem Ibiza Ecomotive, který má motor 1,4 TDI o výkonu 59 kW. Od standardní verze s tímto motorem se liší delšími převody, pneumatikami s nižším valivým odporem, úpravami aerodynamiky a přeprogramovanou řídicí jednotkou. Auto, které Plattner řídil, mělo na začátku testu najetých necelých 14 tisíc km.

Aby se spotřeba dostala pod třílitrovou hranici, bylo potřeba snížit normovanou hodnotu pro kombinovaný cyklus 3,7 l/100 km o více než 19 %. Původním cílem bylo dostat se s průměrnou spotřebou na 3,3 l/100 km – tato hodnota odpovídá sázce mezi Gerhardem Plattnerem a Hansem-Joachimem Stuckem, že Plattner na jednu 45litrovou nádrž dojede z Martorellu do Frankfurtu nad Mohanem (1345 km). Konečný průměr ale činil 2,91 l/100 km, SEAT ujel 1562 km, než nafta došla v centru města Göttingen. To je také méně než normovaný údaj pro jízdu mimo město, který u Ibizy Ecomotive činí 3,0 l/100 km.

Před odjezdem z Martorellu byla nádrž naplněna až po hrdlo a pod dohledem byly víčko nádrže i kapota motoru zaplombovány. Trasa vedla přes města Perpignan, Avignon, Lyon, Mulhouse, Freiburg a Frankfurt. Na konci testu bylo do auta dotankováno přesně 45,53 litrů nafty. I přesto, že Plattner důsledně dodržoval všechny zásady úsporné jízdy, nebyl brzdou provozu. Na dálnicích se pohyboval rychlostí převážně kolem 110 km/h, v Německu místy i 130 km/h.

Dosažený výsledek je zatím nejnižší spotřebou při testech, které koncern Volkswagen provádí v reálném provozu. Dosud nejúspornější byla jízda se SEATem León (3,5 l/100 km), pod čtyřlitrovou hranici se dostala ještě Škoda Fabia (3,94 l/100 km) a VW Polo TDI (3,95 l/100 km).

Překonání rekordu s Ibizou Ecomotive si Volkswagen slibuje od nového Pola BlueMotion, které se dostane do prodeje v roce 2010 a bude mít normovanou kombinovanou spotřebu 3,3 l/100 km.

SEAT Ibiza Ecomotive se na českém trhu prodává za 376.900,-Kč, základní turbodiesel s výbavou Reference stojí 359.900,-Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ecclestone udělal z formule miliardový byznys, nyní končí Ecclestone udělal z formule miliardový byznys, nyní končí

Bernie Ecclestone skončil po více než 40 letech v čele…

Tablety mají vrchol za sebou, jedou vinyly, tvrdí prognóza Deloitte Tablety mají vrchol za sebou, jedou vinyly, tvrdí prognóza Deloitte

Tablety mají svá vrcholná léta za sebou, poptávka po nich…

Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách

České nemovitosti lákají investory z celého světa. Poprvé…

Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu

Sázkovému holdingu Tipsport loni meziročně vzrostly tržby…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 




Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři? Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však…

Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video) Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video)

Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si…

 



 
Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Včera

V poslední době se mluví hlavně o elektrické budoucnosti, motor spalující benzin by však zatím ještě nemusel vyklidit pole působnosti. Tato technologie má zážehovým agregátům zajistit další roky života!




Blesk.cz

Rumunská vláda navrhuje zmírnění protikorupčního zákona, prezident chce referendum

Rumunská vláda navrhuje zmírnění protikorupčního…

Rumunský prezident Klaus Iohannis chce vypsat referendum, ve kterém by se občané mohli vyjádřit ke…

Pátrání po Míše směřuje na temný kopec Střížák: Záhadně tam uhořel David (†17)

Pátrání po Míše směřuje na temný kopec Střížák:…

Je to nejbližší zalesněné místo od Míšina bydliště. Možná právě proto se Střížovický vrch na okraji Ústí nad…

 

iSport.cz

Mladý český sudí se popere o NHL. V USA předvedu to nejlepší, věří si

Mladý český sudí se popere o NHL. V USA předvedu to…

Pískat zápas NHL dokázali v historii jen tři rozhodčí z Evropy, ten další může být Čech. Čárový sudí Libor…

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v Montpellieru

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v…

Liberec definitivně přišel o svého kapitána. Obránce Lukáš Pokorný přestupuje do francouzského Montpellieru, kde…

 

Reflex.cz

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k mládí bez drog a alkoholu

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k…

Island se dlouhodobě umisťuje na špici evropského žebříčku zemí s nejzdravěji žijícími teenagery. Nebylo tomu…

 
 
reklama