Seat Ibiza Ecomotive: Gerhard Plattner ujel 1562 km se spotřebou 2,91 l/100 km

Seat Ibiza Ecomotive: Gerhard Plattner ujel 1562 km se spotřebou 2,91 l/100 km

 
 

Gerhard Plattner, bývalý automobilový závodní, řídil SEAT Ibiza Ecomotive při pokusu o rekord v úsporné jízdě. Trasu 1562 km z katalánského Martorellu do Göttingenu v Německu ujel na jedno natankování s průměrnou spotřebou 2,91 l/100 km.

70letý Plattner se na cestu vydal se sériovým modelem Ibiza Ecomotive, který má motor 1,4 TDI o výkonu 59 kW. Od standardní verze s tímto motorem se liší delšími převody, pneumatikami s nižším valivým odporem, úpravami aerodynamiky a přeprogramovanou řídicí jednotkou. Auto, které Plattner řídil, mělo na začátku testu najetých necelých 14 tisíc km.

Aby se spotřeba dostala pod třílitrovou hranici, bylo potřeba snížit normovanou hodnotu pro kombinovaný cyklus 3,7 l/100 km o více než 19 %. Původním cílem bylo dostat se s průměrnou spotřebou na 3,3 l/100 km – tato hodnota odpovídá sázce mezi Gerhardem Plattnerem a Hansem-Joachimem Stuckem, že Plattner na jednu 45litrovou nádrž dojede z Martorellu do Frankfurtu nad Mohanem (1345 km). Konečný průměr ale činil 2,91 l/100 km, SEAT ujel 1562 km, než nafta došla v centru města Göttingen. To je také méně než normovaný údaj pro jízdu mimo město, který u Ibizy Ecomotive činí 3,0 l/100 km.

Před odjezdem z Martorellu byla nádrž naplněna až po hrdlo a pod dohledem byly víčko nádrže i kapota motoru zaplombovány. Trasa vedla přes města Perpignan, Avignon, Lyon, Mulhouse, Freiburg a Frankfurt. Na konci testu bylo do auta dotankováno přesně 45,53 litrů nafty. I přesto, že Plattner důsledně dodržoval všechny zásady úsporné jízdy, nebyl brzdou provozu. Na dálnicích se pohyboval rychlostí převážně kolem 110 km/h, v Německu místy i 130 km/h.

Dosažený výsledek je zatím nejnižší spotřebou při testech, které koncern Volkswagen provádí v reálném provozu. Dosud nejúspornější byla jízda se SEATem León (3,5 l/100 km), pod čtyřlitrovou hranici se dostala ještě Škoda Fabia (3,94 l/100 km) a VW Polo TDI (3,95 l/100 km).

Překonání rekordu s Ibizou Ecomotive si Volkswagen slibuje od nového Pola BlueMotion, které se dostane do prodeje v roce 2010 a bude mít normovanou kombinovanou spotřebu 3,3 l/100 km.

SEAT Ibiza Ecomotive se na českém trhu prodává za 376.900,-Kč, základní turbodiesel s výbavou Reference stojí 359.900,-Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři? Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však…

Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video) Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video)

Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…