Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Seat Ibiza ST 1.2 TSI/77 kW vs. Škoda Rapid 1.2 TSI/63 kW

Martin Machala
Diskuze (71)
Malý kombík a liftback pokukující po nižší střední… U Seatu Ibiza ST a Škody Rapid ale najdeme víc společných rysů než jen zážehovou dvanáctistovku TSI.

Zařadit Rapid liftback, to je od začátku potíž. Rozměrově se může měřit s hatchbackem nižší střední třídy, technikou a výbavou však patří spíš o patro níž. A aby mu malá auta nebyla malá, vybrali jsme jedno z největších – kombík Seat Ibiza ST!

Oba konkurenti dorazili vybaveni zážehovou přeplňovanou dvanáctistovkou TSI. Lišili se ovšem výkonem – seat umí nabídnout jen 77 kW, rapid se dodává se slabší variantou 63 kW. Po ní jsme sáhli i my, stejně jako většina zákazníků.

DOJEM

Emoce a účelnost

V rámci koncernu těžko hledat odlišnější designové přístupy. Zatímco Mladoboleslavští se u rapidu zaměřili hlavně na funkci a nadčasové vyznění, ve Španělsku stylizovali ibizu do role sportovnějšího kombíku. A i když se náš testovaný kousek musel smířit s černě lakovanými zrcátky a nenápadným odstínem, dynamiku tvarů mu upřít nejde. Pořád se nám ale zdá, že v boční části karoserie se těch dynamických prvků nakupilo nějak moc, až jsou z toho kliky dveří jaksi podivně nakřivo.

Na rapidu je všechno rovně, prakticky kamkoliv můžete položit vodováhu a bublinka se nepohne. Pro někoho nuda k uzoufání, pro druhého záruka, že i po nějaké době bude rapid vypadat stejně. Konzervativně, ale aniž by obtěžoval vyčpělostí kdysi módních linií.

Uvnitř bychom řekli, že rapid tak trochu obtěžuje. Proti jednoduchosti tvarů nic nemáme, naopak. Jeho přístrojová deska, naprosto nezasažená jakoukoliv snahou učinit z prostoru pro posádku alespoň trochu útulné místo k cestování, byla zjevná hlavně na začátku výroby rapidu. Teď už se v rámci modelové péče dostalo i na dekorativní lištu, velmi pozitivní vliv má také tříramenný volant. Že bychom ovšem nyní plni nadšení zvolali, jak interiér zasáhl naše estetické cítění, to stále ještě vůbec ne. Depresivní atmosféra je však nově alespoň trochu narušena.

V ibize se podobného úkolu zhošťuje barevně odlišený plast jinak členitější přístrojovky, pohnout s ledy lacinějšího celku se mu však daří ještě méně než dekorativní liště v rapidu. Monolitická plocha tvrdých plastů nám připomněla minulý leon. Z ergonomického pohledu ale bez výtek. Stejně jako u rapidu.

Pořizovací náklady Škoda Fabia Combi 1.4 16V/63 kW (etalon) Seat Ibiza 1.2 TSI/77 kW ST Škoda Rapid 1.2 TSI/63 kW
Základní cena 249 900 Kč (Tour Active) 298 900 Kč (Reference) 288 900 Kč* (Fresh Active)
Cena verze Světa motorů 249 900 Kč (Tour Active) 298 900 Kč (Reference) 288 900 Kč* (Fresh Active)
Výbava verze Světa motorů ABS, čelní airbagy, posilovač řízení, příprava pro rádio, výškově stavitelný volant nebo sedadlo řidiče, centrální zamykání
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Boční airbagy Ano Ano Ano
Hlavové airbagy 7300 Kč 6500 Kč Ano
Palubní počítač Ano Ne Ne
Tempomat 9300 Kč Ne Ne
Klimatizace Ano Ano Ano
Mlhovky Ano 16 000 Kč** Ano
El. ovládaná přední okna Ano Ano Ano
Elektricky ovládaná zrcátka 4000 Kč 16 000 Kč** Ano
Rádio s CD a MP3 Ano Ano Ano
Zadní parkovací senzory Ne Ne 9300 Kč
Rezerva 1600 Kč Ano 1600 Kč
Kola z lehké slitiny 12 700 Kč 16 000 Kč** 13 700 Kč
Metalíza 10 900 Kč 10 000 Kč 12 900 Kč
Porovnání cen 249 900 Kč* (100 %) 298 900 Kč (o 20 % horší) 288 900 Kč* (o 16 % horší)
POŘADÍ   2. 1.
* akční cena, **paket Copa

PROSTOR A POHODLÍ

Rozdíl třídy?

Na šířku jsou si oba vozy – tedy malý kombík a liftback na pomezí nižší střední třídy, dá se říct rovny. Což pro rapid není úplně dobrá zpráva, vzhledem k jeho „mezitřídnímu“ postavení bychom čekali výraznější odstup od béčkového segmentu. Úzký interiér je holt známá slabina rapidu.

K výraznějšímu rozptylu nedochází ani nad hlavou, kde bychom pro změnu očekávali jistý náskok Ibizy ST. Jde přece o kombík, jehož střecha se svažuje v menším úhlu než u liftbacku. Mít vlasy, dotýkali bychom se účesem stropní výplně i v seatu, jediný centimetr by nám na módní fotbalovou přehazovačku nestačil. V rapidu jsme se s výškou 180 cm dostali do kontaktu se stropem i s nesmírně letním sestřihem, rezerva žádná nezbyla.

A přesto si dovolíme říct, že daleko vzdušnější interiér jsme našli ve Škodě Rapid. Zatímco v Ibize ST si stále připadáte jako v malém autě – byť v porovnání s konkurenty s nadprůměrnou nabídkou místa, rapid spolehlivě zaručí o třídu prostornější pocit. Hlavně díky dlouhému rozvoru, který stojí za nadměrečnými patnácti centimetry pro kolena cestujícího na zadních sedačkách. Uvnitř rapidu si posádka opravdu připadá, že prostorově nejsou od nižšího středu nijak zvlášť daleko. Tedy kromě poněkud vyššího cestujícího, stěžujícího si ze zadních pozic na zmíněné příliš těsné sepětí se stropem. A dopady již zmíněné užší karoserie zaznamenáte až při jízdě v pěti. Mimochodem, pokud plánujete častější cesty v plném obsazení, je nutno připlatit si za prostřední opěrku hlavy. Přijde na rovnou tisícovku.

Za dospělejším dojmem z rapidu hledejme také výrazně pohodlnější a rozměrnější zadní sedačky. V Ibize ST se musíte smířit s velmi krátkým sedákem a opěrkou hlavy podepírající spíše krk než hlavu. Rapid prost základny v podobě platformy MQB (viz octavia nebo golf) musíme pochválit rovněž za solidní oporu pro stehna, v tomto směru ale neztrácí ani Ibiza ST.

Přední sedačky bychom komfortem postavili na roveň. Ibiza ST sice dává o něco větší důraz na boční vedení, stále však ne natolik, aby rozložitější postavy pociťovaly deficit.

Údaje o testovaných vozidlech Seat Ibiza ST Škoda Rapid
Místo podélné/na kolena ideál (cm) 142/6 162/15
Vertikální prostornost P/Z, místo nad hlavou P/Z (cm) 93-99/92, 1-9/1 92-97/96, 3-10/0
Šířka interiéru P/Z, šířka v loktech P/Z (cm) 126/126, 143/143 126/127, 143/141
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 51 x 50/44 x 47 49 x 49/49 x 43
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 65 x 51 66 x 49
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 93 x 105 104 x 98
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 61/188 71/186

Kombi vs. liftback

Základních 430 litrů Ibizy ST je rozhodně vynikající hodnota, která zvlášť po přímé zkušenosti každodenním nárokům vyhoví s předstihem. Ono totiž

nejde jen o hezké číslo, tvar kufru dovoluje využít každý litr, nakládací hrana leží nízko, velice štědrý je rovněž vstup do zavazadlového prostoru. K rozšíření kapacity je nutno kromě sklopení opěradel ještě odklopit sedáky, jinak se budete potýkat s velmi nakloněnou rovinou. Operace je to obtěžující jen částečně, nicméně v rapidu není nutná vůbec. Zde jednoduše shodíte opěradla a necelých patnáct set litrů máte k dispozici hned a na relativně zarovnané ploše.

Jak jsme napsali, 430 litrů je velice slušná hodnota. Vedle 550 litrů rapidu se však přece jen krčí. Samozřejmě můžeme vést spory o tom, kdo takový prostor skutečně využije. Každopádně tam takováto veledíra vězí a je opravdu těžko k poražení. Vytýkat můžeme maximálně tak vyšší nakládací hranu. A pro jistotu – 550 litrů platí pro Rapid liftback bez započteného místa pro rezervu, tedy „čistý“ využitelný prostor pro zavazadla.

MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ

Dvakrát TSI

U Ibizy ST jsme na výběr neměli – když jsme chtěli dvanáctistovku TSI, museli jsme vzít 77 kW. Slabší verze se nenabízí. To v rapidu možnost volby byla. Nakonec jsme sáhli po variantě s výkonem 63 kW. Ze dvou důvodů – jedná se o prodávanější verzi a také nás velice zajímala konfrontace obou výkonů. Zaručí silnější TSI opravdu svižnější svezení?

Řekli bychom, že nikoliv. Nejvýraznější dopad 77 kW najdeme v tabulce technických údajů, v níž se skví zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s, což je o 1,6 s lepší výkon než u rapidu. Při běžné jízdě je však benefit čtrnácti kilowattů postřehnutelný stěží, což potvrzuje minimální rozdíl v měření pružnosti.

Ono by jistě z potenciálu výkonnějšího TSI šlo vytěžit víc, kdyby jí ovšem bylo poskytnuto dobrodiní šestistupňové převodovky (tak jak to u nové verze motoru 1.2 TSI/77 kW za příplatek dovoluje octavia). Takto ibiza při dálničním limitu točí rovné 3000, na otáčku stejně jako rapid. A to se pak v dlouhých převodech bonus 15 N.m rozplyne, jako by ho nikdy nebylo. Troufáme si tvrdit, že vybaven pětistupňovou převodovkou ztrácí silnější čtyřválec TSI smysl.

A jelikož se jedná o původní dvouventilovou verzi dvanáctistovky TSI s rozvody poháněnými řetězem, spotřeba je velmi citlivá na styl jízdy. V poklidném režimu jezdí za 5,5 litru, zapřažený na dálnici ale v cuku letu skáče přes osm. Nestálá povaha motoru se projevuje i na aktivitě palubního počítače, který údaj o průměrné spotřebě střídá prakticky s každou důraznější akcelerací. Naše tabulkové hodnoty tedy berte jako souhru specifických a aktuálních podmínek, skutečně reprezentativní hodnotu pro starší specifikaci dvouventilových TSI určit nelze.

Údaje o testovaných vozidlech Seat Ibiza ST 1.2 TSI/77 kW Škoda Rapid 1.2 TSI/63 kW
Motor, ventilový rozvod přepl. zážehový, OHC přepl. zážehový, OHC
Zdvihový objem (cm3) 1197 1197
Největší výkon (kW/ot. za min) 77/5000 63/4800
Největší točivý moment (N.m/ot. za min) 175/1550-4100 160/1500-3500
Převodovka manuál. pětistupňová manuál. pětistupňová
Délka x šířka x výška (mm) 4236 x 1693 x 1445 4483 x 1706 x 1461
Rozvor náprav, rozchod kol P/Z (mm) 2469, 1465/1457 2602, 1463/1500
Rozměr pneumatik 185/60 R 15 185/60 R 15
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 1220/385 1161/460
Objem zavazadelníku (l) 430/- 550/1490
Objem nádrže paliva/dojezd (l/km) 45/882 55/1078
Nejvyšší rychlost (km/h) 190 183
Emise CO2 (g/km) 119 119
NAMĚŘENÉ HODNOTY
Pružnost na 4. RS (60-100 km/h)/5. RS (80-120 km/h) (s) 10,1/16,2 10,5/17,3
Otáčky na nejvyšší rychl. stupeň při 130 km/h (ot./min) 3000 3000
Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h (m) 39,3 37,6
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h (km/h) 47,3/85,3/124,9 47,3/87,4/125,4
Naměřená kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 6,2 6,3

JÍZDA

Konečně komfortní

První rapidy, to byl opravdu hodně tvrdý oříšek! O pohodlí nešlo v souvislosti s podvozkem mluvit ani v náznaku, liftback poskakoval, tloukl, každou

nerovnost okomentoval peprnou ránou. Těžko pochopit, proč vozidlo, u něhož jednoznačně převládá rodinné využití, vyjelo s takto nesmyslně tuhým

podvozkem.

Zkrátka, stalo se. Škodovka si však naštěstí lapsus záhy uvědomila a ještě před zahájením prodeje Rapidu Spaceback modifikovala i pro liftback naladění odpružení. Zhruba od začátku loňského léta je rapid diametrálně odlišným vozem, který se nepříjemné prkennosti zbavil.

A dá se říct, že od pověstně velice pohodlné Ibizy ST se rapid vzdaluje minimálně, nejvýš na čtvrt známky. Takové tvrzení můžeme zobecnit, oba vozy totiž nastoupily na litých kolech s rozměrově shodným pneu. Pro rapid skvělá zpráva, zlepšení komfortu odpružení je markantní.

Při vyhýbacím manévru byla škodovka schopná vždy, poddajnější nastavení se na agilitě nijak negativně neprojevilo. Za vyložený kuželkový talent dlouhodobě považujeme rovněž Ibizu ST, ta se jen tak rozhodit nenechá. Kdo s koho?

Souboj to byl nesmírně vyrovnaný, jeden by skoro až rapid s Ibizou ST zaměnil. Což je vzhledem k použité technice velmi logický závěr, přední nápravu totiž mají oba vozy stejnou. Schopností rychle měnit směr jízdy se tak Ibiza ST a rapid vzácně shodují, jejich počínání hodnotíme jako velmi

nadprůměrné. Seat se škodovkou působí velmi lehce, hbitě, na pohyb volantu reagují svižně. O něco lepší známku za ovladatelnost jsme nakonec udělili seatu. Nikoliv pro jeho bezprostřednější reakce, ale citlivěji nastavenou stabilizaci. Zatímco v rapidu jsme poměrně záhy dostali na srozuměnou, že takto tedy ne, Ibiza ST vydržela pod plynem déle nestabilizovaná a poté se její ESP projevovalo smířlivěji než poněkud nevraživá

stabilizace v rapidu.

Elektrický posilovač už ale v seatu vyloženě chválit nemůžeme. Ani v rapidu s velmi lehkým řízením není zpětná vazba zdaleka stoprocentní, posilovač v Ibize ST však při rychlé změně směru jízdy občas mírně zatuhl. A řadicí páka občas lehce zadrhla. Těžko říct, zda šlo o vadu konkrétního kusu, třeba zpátečku jsme ale málokdy dořadili napoprvé, pravidelně jsme se potýkali i s trojkou. V rapidu šlo vše naprosto hladce, na první pokus.

ZÁVĚR

Poté, co se rapid zbavil nepochopitelně tvrdého podvozku, těžko mu kromě lacinějšího interiéru něco podstatnějšího vytýkat. Bráno tentokrát měřítky malých kombíků, kam ostatně cenou díky akčnímu zvýhodnění zapadá. V kontextu segmentu B je pak užší interiér menším zlem než v případě porovnání s dospělejší nižší střední třídou, v konfrontaci s Ibizou ST vynikne spíše nadprůměrná podélná prostornost a obrovský kufr.

Seat se ukázal jako stále velmi silný hráč, kterého výrazněji sráží jen opravdu chudý a neútulný interiér. Pokud však trváte na malém kombíku, nemůžete vybrat lépe.

Pořadí 1. Škoda Rapid 1.2 TSI/63 kW 2. Seat Ibiza ST 1.2 TSI/77 kW
Plusy Obrovský kufr Celkově nadprůměrný podvozek
  Solidní komfort Citlivě nastavená stabilizace
  Podélná prostornost Obrovský vstupní otvor do kufru
Minusy Prostřední opěrka hlavy za příplatek Velmi laciný interiér
  Kolísající spotřeba Zadrhávající řazení
Průměr celkem 1,44 1,49
Hodnocení
Za testované oblasti se uděluje známka od 1 do 5 ve vztahu ke konkurentům. Seat Ibiza ST 1.2 TSI/77 kW Škoda Rapid 1.2 TSI/63 kW
DOJEM
Design 1,25 1,50
Dílenské zpracování 2,25 1,75
Průměr 1,75 1,63
PROSTOR A POHODLÍ
Prostornost 1,75 1,25
Sedadla 1,50 1,25
Zavazadelník a variabilita 2,00 1,00
Ovládací prvky 1,00 1,00
Průměr 1,56 1,13
MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ
Dynamika 1,00 1,75
Pružnost 1,00 1,50
Spotřeba 1,75 1,75
Průměr 1,25 1,67
JÍZDA
Řazení 1,25 1,00
Řízení 2,00 1,50
Brzdy 1,25 1,25
Ovladatelnost 1,25 1,50
Jízdní komfort 1,25 1,50
Průměr 1,40 1,35
CELKEM
Průměr celkem 1,49 1,44
Závěrečné pořadí 2. 1.

Jak známkujeme

Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru. Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra, každých 5 % ztráty znamená čtvrt známky odstup. Příklad: Nejlevnějším malým kombi se zážehovým motorem o objemu 0,9 až 1,4 litru a požadovanou výbavou je Škoda Fabia Combi 1.4 16V/63 kW Tour Active za 249 900 Kč. Dostává tedy jedničku, stejně jako auta s cenou do 262 395 Kč. Za cenu od 262 396 Kč do 274 890 Kč udělíme známku 1,25 a tak dále. Podobně postupujeme i při subjektivním hodnocení (vzhled, zpracování), vždy vyčíslujeme odstup od nejlepšího. Známku můžeme dále upravit, pokud chceme zohlednit například extrémně bohatou výbavu, nadstandardní záruku

a podobně. Známka za oddíl Cena a výbava není součástí celkového hodnocení! Jedná se o samostatnou disciplínu.

Martin Machala
Diskuze (71)
15. 5. 2014 20:10
no neviem
ale mal som tú česť sa zviesť s oboma testovanými autami/osobne vlastním škodu octavia 1,2 tsi-zatial spokojnosť/.môj názor je takýto:jednoznačne lepšie jazdí seat ibiza combi-na ceste je stabilnejší,istejší a tichší podvozok.rapid sa mi osobne zdal neistý v zákrutách,buchotala zadná náprava.
čo sa týka dizajnu-u mňa víťazí seat ibiza.dokonca sa mi viacej páči nové toledo ako rapid.a čo sa týka ceny-tak toledo má lepšiu cenovú politiku ako rapid/u nás na SK/.
želám všetkým vodičom veľa šťastných kilometrov a spokojnosť so svojimi autíčkami!!!
;-)
15. 5. 2014 14:22
Re: Rapid vz Ibiza
Chápu vyšší technickou náročnost a tím vyšší výrobní náklady,ale fakt je že rozdíl je velmi výrazný.
Navíc cenová politika Škody kdy Yeti po face a před zdražením v automatu vycházel levněji než Fabia Combi s automatem .je zarážející.
Podotýkám ,Škodovky mám rád ale tohle nezvládá
Avatar - Missouri
15. 5. 2014 11:24
Falešná tvrzení
Musím říct, že tento porovnávací test se objektivně pouze tváří. Pomiňme smysl takových testů, jde o konfekční auta pro širokou veřejnost, lišící se od sebe asi tak jako dvě podobně ušitá saka. Jedno od OP Prostějov a druhé od firmy ZARA. Jedna ze jmenovaných značek je však mnohem nudnější.

Vlastním Ibizu SC Sport s motorem 1.2 l TSI 77 kW a řetězem poháněnými rozvody. Ročník 2011. Není to sice testované kombi, avšak v mnohém se mu podobá. Škodu Rapid osobně příliš neznám, ale ohledně seatu je v článku uvedeno několik nepravdivých tvrzení:

„Monolitická plocha tvrdých plastů“ – verze, kterou vlastním, má centrální část přístrojového panelu z měkčeného plastu, rovněž tak výplně dveří.

„Mít vlasy, dotýkali bychom se účesem stropní výplně i v seatu“ – autoři neuvedli, zda vpředu, či vzadu, pokud ovšem vpředu, jde o lež. Obě přední sedačky jsou výškově nastavitelné. Měřím 183 cm a sedadlo řidiče mám nastaveno v nejnižší poloze. Mezera mezi stropní výplní a hlavou je cca 12 cm, zatímco se sedadlem v maximální horní poloze jen asi 3 cm. Zde by kontakt vyššího účesu se stropem hrozit mohl, ovšem v této poloze se nedá řídit, pokud řidičem není trpaslík, a tomu by kontakt hlavy se stropem nehrozil.

„V Ibize ST se musíte smířit s velmi krátkým sedákem a opěrkou hlavy podepírající spíše krk než hlavu“ – ano, sedáky budiž, ale opěrky? Vážení, zapomněli jste si je vysunout vzhůru!

„…posilovač v Ibize ST však při rychlé změně směru jízdy občas mírně zatuhl. A řadicí páka občas lehce zadrhla. Těžko říct, zda šlo o vadu konkrétního kusu, třeba zpátečku jsme ale málokdy dořadili napoprvé, pravidelně jsme se potýkali i s trojkou.“ - Nevím, nevím, mně posilovač řízení nikdy „nezatuhl“, musel bych si všimnout. A ani řadící páka mi nikdy nezadrhla, při trojce, netoliko při zpátečce – tohle si někdo vymyslel za účelem nakydání hnoje… Řazení je přesné a hladké. Úplně stejné jako třeba ve Fabii.

„Seat se ukázal jako stále velmi silný hráč, kterého výrazněji sráží jen opravdu chudý a neútulný interiér.“ – Interiér mého auta jistě není příliš zdobný, chybí ozdobné lišty z plastového dřeva a falešný chrom. Rozhodně však není neútulný.

V Rapidu jsem se jednou svezl, za volant mě pustil kolega, jemuž ho dealer poskytl jako náhradní vůz. Nejeli jsme daleko, ale můj dojem z interiéru byl opačný. Cítil jsem se velmi neútulně a levně, asi jako ve Škodě 120. Palubní deska je opravdu prostě jenom tuctová deska. Ani náznak kreativity. Jen funkčnost. Takto staví auta Škoda. Proto mne neoslovuje.

[odkaz]
Avatar - Bazalt
15. 5. 2014 09:12
Re: ŠKODA
Neříkám že Škoda dělá špatná auta, to ne, dělá dobrá auta. Ale Europremiant rozhodně není. Zpět na zem a podívat se někdy za hranice. Jsou rozhodně jiné značky než Škoda. Škoda vyskočila ze dna a zařadila se mezi kvalitní auta. Palec nahoru za to. Tím se stala skokanem stejně jako nyní Dacia. Mluvím o prodejích a vzestupu ne kvalitě. Dacia má však hodnotu jinde. Tam kde Škoda před 10 lety nebo Kia-Hyundai před pěti. nemyslím český trh. Tak byla a je Škoda vždy nadceňovaná. Je to domácí značka. Tvé vysněné RS? Za stejné peníze bych si určitě našel něco jiného se stejnými parametry a ani to nemusí mít RS na kapotě. Příklad? Loni jsem měl na dovolené pronajatou Toyotu Previa upravenou jako campervan. V6 3.0 24V 220Hp což je úplně to samé jako ta vytoužené RS. Jenomže tohle bylo MPV v základu pro trh US, Australia a Nový Zéland. A k tomu 15 let stará...
Škoda a její postavení ve světě? Evropa a .... a rozvojové trhy. Blízký východ, Asia, India. vysmívaný Renault? Jižní Amerika, Afrika a pak to samé jako Škoda. A Fiat? Ta firma co dělá nekvalitní auta co nikdo nekupuje a jen se rozbíjí? Tak jak si mohli dovolit spojení s GM? Trh GM? USA a zbytek světa. Postavení VW group v USA? Nic moc. A v porovnání Kia-Hyundai naprostá katastrofa.
Avatar - Bazalt
15. 5. 2014 08:33
Re: 1.2 TSI ve vozech PČR
Já hlavně nechápu proč mají na běžnou hlídkovou službu přerostlé Octavie. Focus nebo i30 by bylo víc praktické. Aha to ale Škoda nedělá. A Golf by stál po výběrovém řízení 2x tolik co ta "česká" i30 kterou mimochodem používá britská policie ve velkém...