Šéf Fiatu: Večírek automobilového průmyslu skončil, všichni musíme hledat spojence

Šéf Fiatu: Večírek automobilového průmyslu skončil, všichni musíme hledat spojence

 
10.12. 2008 Dan Vořechovský

Šéf Fiatu Sergio Marchionne se domnívá, že nezávislost už není udržitelná a je čas na hledání spojenců - což neplatí jen pro Fiat. Udržet náklady na rozumné míře lze podle něj jen při výrobě nad 5,5 milionu vozů

Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne v pondělí v rozhovoru pro Automotive News Europe uvedl, že nezávislé působení není v automobilovém průmyslu nadále možné, protože tohle odvětví je orientováno na tzv. úspory z rozsahu. „Už nemůžeme vyvíjet a vyrábět auta sami. Potřebujeme podstatně větší výrobní zázemí a potřebujeme se o něj dělit.“ Tohle sdělení bere opřitom jako komentář k celému sektoru, nikoli k Fiatu samotnému.

Případnému požehnání aliance Fiatu s jinou společností by mohla italská automobilka dostat i od klíčového akcionáře koncernu Fiat, kterou je rodina Agnelliů. John Elkan, prapravnuk zakladatele Fiatu a šéf rodinné firmy Agnelliů Ifil, prohlásil, že v případě konsolidace Fiatu je prioritou najít správného partnera a správné spojení. Důležitá by podle něj byla konkurenceschopnost takového uskupení a hodnota, kterou by přineslo.

Spojování sil je podle Sergia Marchionneho jedinou smysluplnou cestou v celém automobilovém průmyslu. "Můžu se stát účastníkem a spoluvlastníkem některé z části tohoto soukolí a dokončit to dokážu sám. Mohu tomu dát barvu, toto zavěšení, támhleten motor a ostatní věci, ale nemohu si dovolit utratit půl miliardy euro na vývoj platformy. Není to tak, že bych ty peníze neměl. Já se ale už prostě nemůžu postavit před akcionáře nebo před jakéhokoli dalšího investora a tvrdit mu, že je to rozumná investice s jistou návratností. Tyto dny již pominuly."

Kombinaci hledání spojence a nutnosti zachování vlastních modelů vidí šéf Fiatu pragmaticky: „Šlápnu na brzdy modelům, jejíchž vývoj zatím nepřesáhl hranici 80-90 %. Nástupce Alfy 147 půjde ven, to už se nezmění. Ale zeptáte-li se mě, zda budu investovat do nového SUV Alfy, pak odpovím: Ne! Rád bych využil kostru někoho jiného a jen ji potáhl kůží. Pokud to budu schopen udělat za 100 mil. euro, budu vypadat jako hrdina.“

Podle analytiků musí Fiat rychle konat, neboť je jako jedna z nejmenších evropských automobilek silně tlačena k tomu, aby si našla partnera, který přinese větší provozní efektivitu. O potenciálním partnerovi nechtěl Marchionne spekulovat.

Spolupracujeme s TipCars.com
Britská policie prý identifikovala pachatele útoku na Skripala Britská policie prý identifikovala pachatele útoku na Skripala

Britská policie identifikovala osoby odpovědné za útok na…

Trump: Za zasahování Ruska do voleb nese zodpovědnost Putin Trump: Za zasahování Ruska do voleb nese zodpovědnost Putin

Za ovlivňování amerických prezidentských voleb v roce…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Letní omyly Zápisník Marka Schwarzmanna: Letní omyly

Že prý v létě nastává okurková sezona. Díky diplomkovým…

Sakura je mezi šestnácti nejlepšími stavbami světa Sakura je mezi šestnácti nejlepšími stavbami světa

Rezidence Sakura skupiny T.E je mezi 16 nejlepšími…

 
Zdroj: WSJ, ANE

Štítky Fiat

 

Přidat názorDiskuse: Šéf Fiatu: Večírek automobilového průmyslu…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT

Po internetu se šíří první fotografie Škody Kodiaq GT.…

 





 
Tohle jsou nejméně žádaná auta na českém trhu. Jsou mezi nimi prémiové sedany i slavný hybrid

Nejméně žádaná auta na českém trhu: Prémiové sedany i slavný hybrid

Dnes 08:00

Nejméně úspěšná auta na českém trhu mají jen pár registrovaných kousků za první pololetí. Jsou mezi nimi Maserati, Jaguary i DS.




Blesk.cz

Nenapravitelný otec vévodkyně Meghan: Dcera je nešťastná a vyděšená! Pojedu za ní

Nenapravitelný otec vévodkyně Meghan: Dcera je…

Vévodkyně Meghan (36) není šťastná! Naopak je prý vystrašená a nezvládá velký tlak, který je na ni vyvíjen.…

Lucie Bílá už netají lásku! Testosteronového anděla bere do společnosti

Lucie Bílá už netají lásku! Testosteronového anděla…

Lucie Bílá (52) už svou znovu nalezenou lásku k »testosteronovému andělovi« netají. Společně s Radkem Filipim…

 

iSport.cz

Holzerův návrat do Baníku: špatná první akce a pár nadávek od fanoušků

Holzerův návrat do Baníku: špatná první akce a pár…

Víc než generálku na ligu brali ostravští fanoušci středeční utkání Baníku s třetiligovými Petřkovicemi jako…

Plzeň má před startem ligy dilema v útoku. Odejde Bakoš, nebo Chorý?

Plzeň má před startem ligy dilema v útoku. Odejde…

Směrem dovnitř je kádr Plzně už uzavřen, ve hře je naopak ještě několik odchodů. Redukce soupisky se…

 

Reflex.cz

Triumf populárního medvídka aneb Čínské úspěchy pandí diplomacie

Triumf populárního medvídka aneb Čínské úspěchy…

Černobílý medvídek i v roce 2017 upevňoval velmocenské postavení čínského režimu, který ho kvůli výdělku…

Věřila jsem Babišovi, ale on pro svůj osobní prospěch udělá cokoliv, říká bývalá poslankyně ANO Zelienková

Věřila jsem Babišovi, ale on pro svůj osobní…

Česko má novou vládu. Vládě ale chybí už tři ministři (jeden nebyl jmenován, dva rezignovali). Nejsilnější…