Šéf Fiatu: Večírek automobilového průmyslu skončil, všichni musíme hledat spojence

Šéf Fiatu: Večírek automobilového průmyslu skončil, všichni musíme hledat spojence

 

Šéf Fiatu Sergio Marchionne se domnívá, že nezávislost už není udržitelná a je čas na hledání spojenců - což neplatí jen pro Fiat. Udržet náklady na rozumné míře lze podle něj jen při výrobě nad 5,5 milionu vozů

Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne v pondělí v rozhovoru pro Automotive News Europe uvedl, že nezávislé působení není v automobilovém průmyslu nadále možné, protože tohle odvětví je orientováno na tzv. úspory z rozsahu. „Už nemůžeme vyvíjet a vyrábět auta sami. Potřebujeme podstatně větší výrobní zázemí a potřebujeme se o něj dělit.“ Tohle sdělení bere opřitom jako komentář k celému sektoru, nikoli k Fiatu samotnému.

Případnému požehnání aliance Fiatu s jinou společností by mohla italská automobilka dostat i od klíčového akcionáře koncernu Fiat, kterou je rodina Agnelliů. John Elkan, prapravnuk zakladatele Fiatu a šéf rodinné firmy Agnelliů Ifil, prohlásil, že v případě konsolidace Fiatu je prioritou najít správného partnera a správné spojení. Důležitá by podle něj byla konkurenceschopnost takového uskupení a hodnota, kterou by přineslo.

Spojování sil je podle Sergia Marchionneho jedinou smysluplnou cestou v celém automobilovém průmyslu. "Můžu se stát účastníkem a spoluvlastníkem některé z části tohoto soukolí a dokončit to dokážu sám. Mohu tomu dát barvu, toto zavěšení, támhleten motor a ostatní věci, ale nemohu si dovolit utratit půl miliardy euro na vývoj platformy. Není to tak, že bych ty peníze neměl. Já se ale už prostě nemůžu postavit před akcionáře nebo před jakéhokoli dalšího investora a tvrdit mu, že je to rozumná investice s jistou návratností. Tyto dny již pominuly."

Kombinaci hledání spojence a nutnosti zachování vlastních modelů vidí šéf Fiatu pragmaticky: „Šlápnu na brzdy modelům, jejíchž vývoj zatím nepřesáhl hranici 80-90 %. Nástupce Alfy 147 půjde ven, to už se nezmění. Ale zeptáte-li se mě, zda budu investovat do nového SUV Alfy, pak odpovím: Ne! Rád bych využil kostru někoho jiného a jen ji potáhl kůží. Pokud to budu schopen udělat za 100 mil. euro, budu vypadat jako hrdina.“

Podle analytiků musí Fiat rychle konat, neboť je jako jedna z nejmenších evropských automobilek silně tlačena k tomu, aby si našla partnera, který přinese větší provozní efektivitu. O potenciálním partnerovi nechtěl Marchionne spekulovat.

Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš chce do Libye kvůli migraci poslat české vojáky Babiš chce do Libye kvůli migraci poslat české vojáky

Premiér Andrej Babiš (ANO) chce, aby Česká republika…

Bakalova výpověď: Za Karbon Invest jsem dal přes šest miliard Bakalova výpověď: Za Karbon Invest jsem dal přes šest miliard

Cena za koupi společnosti Karbon Invest (KI), která…

Po zásahu v advokátních kancelářích policie obvinila deset lidí Po zásahu v advokátních kancelářích policie obvinila deset lidí

Policie obvinila deset lidí po zásahu, který od úterka…

Obrana dá miliardu na výstavbu cvičišť Obrana dá miliardu na výstavbu cvičišť

Armáda plánuje, že bude v letech 2019 až 2025 investovat…

 
Zdroj: WSJ, ANE

Štítky Fiat

 

Přidat názorDiskuse: Šéf Fiatu: Večírek automobilového průmyslu…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 





 
Euro NCAP 2017: Dacia Duster – Novinka rozhodně nezazářila

Euro NCAP 2017: Dacia Duster – Novinka rozhodně nezazářila

Dnes 17:46

Dacia Duster ve své druhé generaci v případě testů organizace Euro NCAP nepřekonala výsledky generace první a dosáhla pouze na stejný počet hvězd.




Blesk.cz

Vánoční koncert Haničky Písničky: Margita líbal „falešnou“ Zagorku!

Vánoční koncert Haničky Písničky: Margita líbal…

Roztančila opět Lucernu a vedle záplavy květin na Hanu Zagorovou (71) čekalo překvapení. V zákulisí pod červenou…

Rekordní trest: Prodával léky přes internet, vydělal miliony! Odsedět si má 19 let

Rekordní trest: Prodával léky přes internet, vydělal…

Dalších devět let vězení »napařili« na krajském soudu v Ostravě Vlastimilovi H. (43), který prodával dva roky…

 

iSport.cz

S klidnou hlavou zpátky na špici. Nováková vyléčila kyčel a těší se na ZOH

S klidnou hlavou zpátky na špici. Nováková vyléčila…

Zpátky na výsluní? Tým reprezentace běžců na lyžích podpořila dlouho očekávaná posila Petra Nováková. Při…

Sportovní vláda: Čech místo Babiše, Gudas má obranu, hodí se i Limberský

Sportovní vláda: Čech místo Babiše, Gudas má obranu,…

Menšinová vláda, většinová, jednobarevná, koaliční, straníci, nestraníci, odborníci… Podzimní volební zápas…

 

Reflex.cz

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily dějiny Afriky, myslí i na cestovatele Emila Holuba

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily…

Přestože se slavný český cestovatel, kartograf a etnograf Emil Holub (1847 – 1902) pohyboval při své první…

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o nejkrásnější českou poslankyni

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o…

Ruská státní propaganda a její dezinformační weby pravidelně šíří nejrůznější falešné zprávy a komentáře, nad…