Šéf Fiatu: Večírek automobilového průmyslu skončil, všichni musíme hledat spojence

Šéf Fiatu: Večírek automobilového průmyslu skončil, všichni musíme hledat spojence

 

Šéf Fiatu Sergio Marchionne se domnívá, že nezávislost už není udržitelná a je čas na hledání spojenců - což neplatí jen pro Fiat. Udržet náklady na rozumné míře lze podle něj jen při výrobě nad 5,5 milionu vozů

Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne v pondělí v rozhovoru pro Automotive News Europe uvedl, že nezávislé působení není v automobilovém průmyslu nadále možné, protože tohle odvětví je orientováno na tzv. úspory z rozsahu. „Už nemůžeme vyvíjet a vyrábět auta sami. Potřebujeme podstatně větší výrobní zázemí a potřebujeme se o něj dělit.“ Tohle sdělení bere opřitom jako komentář k celému sektoru, nikoli k Fiatu samotnému.

Případnému požehnání aliance Fiatu s jinou společností by mohla italská automobilka dostat i od klíčového akcionáře koncernu Fiat, kterou je rodina Agnelliů. John Elkan, prapravnuk zakladatele Fiatu a šéf rodinné firmy Agnelliů Ifil, prohlásil, že v případě konsolidace Fiatu je prioritou najít správného partnera a správné spojení. Důležitá by podle něj byla konkurenceschopnost takového uskupení a hodnota, kterou by přineslo.

Spojování sil je podle Sergia Marchionneho jedinou smysluplnou cestou v celém automobilovém průmyslu. "Můžu se stát účastníkem a spoluvlastníkem některé z části tohoto soukolí a dokončit to dokážu sám. Mohu tomu dát barvu, toto zavěšení, támhleten motor a ostatní věci, ale nemohu si dovolit utratit půl miliardy euro na vývoj platformy. Není to tak, že bych ty peníze neměl. Já se ale už prostě nemůžu postavit před akcionáře nebo před jakéhokoli dalšího investora a tvrdit mu, že je to rozumná investice s jistou návratností. Tyto dny již pominuly."

Kombinaci hledání spojence a nutnosti zachování vlastních modelů vidí šéf Fiatu pragmaticky: „Šlápnu na brzdy modelům, jejíchž vývoj zatím nepřesáhl hranici 80-90 %. Nástupce Alfy 147 půjde ven, to už se nezmění. Ale zeptáte-li se mě, zda budu investovat do nového SUV Alfy, pak odpovím: Ne! Rád bych využil kostru někoho jiného a jen ji potáhl kůží. Pokud to budu schopen udělat za 100 mil. euro, budu vypadat jako hrdina.“

Podle analytiků musí Fiat rychle konat, neboť je jako jedna z nejmenších evropských automobilek silně tlačena k tomu, aby si našla partnera, který přinese větší provozní efektivitu. O potenciálním partnerovi nechtěl Marchionne spekulovat.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nizozemská ING Bank chystá najmout sto nových zaměstnanců, plánuje hypoteční úvěry Nizozemská ING Bank chystá najmout sto nových zaměstnanců, plánuje hypoteční úvěry

Nizozemská finanční skupina chce v Česku kvůli novým…

Volvo Cars investuje do své první továrny ve Spojených státech dvojnásobek peněz Volvo Cars investuje do své první továrny ve Spojených státech dvojnásobek peněz

Švédský výrobce osobních automobilů Volvo Cars se rozhodl…

Dohledový úřad zahájil řízení se stranou ANO kvůli Babišově knize Dohledový úřad zahájil řízení se stranou ANO kvůli Babišově knize

Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a…

Zemřel bývalý senátor a majitel nižborské sklárny Jiří Rückl Zemřel bývalý senátor a majitel nižborské sklárny Jiří Rückl

V nedožitých 77 letech zemřel v pondělí 11. září bývalý…

 
Zdroj: WSJ, ANE

Štítky Fiat

 

Přidat názorDiskuse: Šéf Fiatu: Večírek automobilového průmyslu…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 





 
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

TEST: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta znovu v řadě! Co to přineslo?

Dnes 09:51

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!




Blesk.cz

Prodáváte svou nemovitost? 4 rady + 1 finta, jak si prověřit makléře!

Prodáváte svou nemovitost? 4 rady + 1 finta, jak si…

Chystáte se po sezoně prodat svou chatu či chalupu? Nebo jste se rozhodili změnit bydliště a nabízíte k prodeji…

Těžká nehoda na D1 směrem do Prahy: Automobil smetl motorkáře, zasahoval vrtulník

Těžká nehoda na D1 směrem do Prahy: Automobil smetl…

K velice těžké nehodě na druhém kilometru dálnice D1 vyjížděli před devátou hodinou pražští záchranáři. Řidič…

 

iSport.cz

Pistorius za dva roky z vězení? Ať je za mřížemi 15 let, vyzývá žalobce

Pistorius za dva roky z vězení? Ať je za mřížemi 15…

Trudný příběh beznohého běžce Oscara Pistoriuse ještě stále nekončí. Jihoafrický paralympijský hrdina v roce…

Youtuberka táhla Češky za senzací, pak chybovala: Strašně mě to mrzí

Youtuberka táhla Češky za senzací, pak chybovala:…

Senzace byla blízko. České fotbalistky v kvalifikačním utkání o MS 2019 proti Němkám (0:1) statečně bojovaly a i…

 

Reflex.cz

Hurikán Maria poničil ostrovy Guadeloupe a Dominiku, teď v plné síle míří na Portoriko

Hurikán Maria poničil ostrovy Guadeloupe a Dominiku,…

Hurikán Maria, který poničil ostrovy Dominika a Guadeloupe, opět zesílil na nejvyšší stupeň nebezpečnosti a jeho…

Mexiko zasáhlo silné zemětřesení, zemřelo nejméně 217 lidí

Mexiko zasáhlo silné zemětřesení, zemřelo nejméně 217 lidí

V důsledku úterního zemětřesení v Mexiku zemřelo nejméně 217 lidí. Informoval o tom dnes ráno šéf mexického…