Šéf Fiatu: Večírek automobilového průmyslu skončil, všichni musíme hledat spojence

Šéf Fiatu: Večírek automobilového průmyslu skončil, všichni musíme hledat spojence

 

Šéf Fiatu Sergio Marchionne se domnívá, že nezávislost už není udržitelná a je čas na hledání spojenců - což neplatí jen pro Fiat. Udržet náklady na rozumné míře lze podle něj jen při výrobě nad 5,5 milionu vozů

Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne v pondělí v rozhovoru pro Automotive News Europe uvedl, že nezávislé působení není v automobilovém průmyslu nadále možné, protože tohle odvětví je orientováno na tzv. úspory z rozsahu. „Už nemůžeme vyvíjet a vyrábět auta sami. Potřebujeme podstatně větší výrobní zázemí a potřebujeme se o něj dělit.“ Tohle sdělení bere opřitom jako komentář k celému sektoru, nikoli k Fiatu samotnému.

Případnému požehnání aliance Fiatu s jinou společností by mohla italská automobilka dostat i od klíčového akcionáře koncernu Fiat, kterou je rodina Agnelliů. John Elkan, prapravnuk zakladatele Fiatu a šéf rodinné firmy Agnelliů Ifil, prohlásil, že v případě konsolidace Fiatu je prioritou najít správného partnera a správné spojení. Důležitá by podle něj byla konkurenceschopnost takového uskupení a hodnota, kterou by přineslo.

Spojování sil je podle Sergia Marchionneho jedinou smysluplnou cestou v celém automobilovém průmyslu. "Můžu se stát účastníkem a spoluvlastníkem některé z části tohoto soukolí a dokončit to dokážu sám. Mohu tomu dát barvu, toto zavěšení, támhleten motor a ostatní věci, ale nemohu si dovolit utratit půl miliardy euro na vývoj platformy. Není to tak, že bych ty peníze neměl. Já se ale už prostě nemůžu postavit před akcionáře nebo před jakéhokoli dalšího investora a tvrdit mu, že je to rozumná investice s jistou návratností. Tyto dny již pominuly."

Kombinaci hledání spojence a nutnosti zachování vlastních modelů vidí šéf Fiatu pragmaticky: „Šlápnu na brzdy modelům, jejíchž vývoj zatím nepřesáhl hranici 80-90 %. Nástupce Alfy 147 půjde ven, to už se nezmění. Ale zeptáte-li se mě, zda budu investovat do nového SUV Alfy, pak odpovím: Ne! Rád bych využil kostru někoho jiného a jen ji potáhl kůží. Pokud to budu schopen udělat za 100 mil. euro, budu vypadat jako hrdina.“

Podle analytiků musí Fiat rychle konat, neboť je jako jedna z nejmenších evropských automobilek silně tlačena k tomu, aby si našla partnera, který přinese větší provozní efektivitu. O potenciálním partnerovi nechtěl Marchionne spekulovat.

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 
Zdroj: WSJ, ANE

Štítky Fiat

 

Přidat názorDiskuse: Šéf Fiatu: Večírek automobilového průmyslu…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

 





 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Včera

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Darina Rolins tři čtvrtě roku po smrti Skallové (†36): Smíření hledám každý den...

Darina Rolins tři čtvrtě roku po smrti Skallové…

Zhruba tři čtvrtě roku uběhlo od smrti manažerky Dary Rolins (44) Evy Skallové (†36). Zpěvačka byla s Evou velmi…

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS: Nejspíš ji čeká soud

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS:…

V severoiráckém městě Mosulu osvobozeném z rukou radikálů z organizace Islámský stát (IS) našly vládní jednotky…

 

iSport.cz

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role mentora na Tour ho baví

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role…

PŘÍMO Z FRANCIE | Dojel zpocený, jako by ho někdo polil kýblem vody, ale usmíval se, a dá se říct, že časovku na…

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s Konatém to byla chyba

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s…

Dělali jsme chyby a byli neúspěšní. Tak si vysvětluje konec ve Spartě Stanislav Hejkal, donedávna asistent…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…