Šéf Nissanu: Evropský trh bude stagnovat tři až čtyři roky

Šéf Nissanu: Evropský trh bude stagnovat tři až čtyři roky

 

Šéf japonského automobilky a francouzského Renaultu neočekává, že by se situace na starém kontinentu nějak výrazně zlepšila.

Automobilky Renault a Nissan se v Evropě připravovaly na nejhorší, když zdejší prodeje nových aut klesaly spolu s poklesem některých evropských ekonomik. Uvedl to generální ředitel obou firem Carlos Ghosn na setkání v New Yorku.

Podle Ghosna se unie států používající euro nerozpadne, podle jeho názoru bude euro zachováno, protože Evropané nakonec najdou způsob, jak Evropu udržet pohromadě. Pokud se některé země rozhodnou euro opustit, bude dle Ghosna jejich odchod z eurozóny pouze dočasný.

Šéf Renaultu a Nissanu však neočekává, že by evropské prodeje aut v blízké době vzrostly. „Nemám absolutně žádné pochyby o tom, že další tři, čtyři roky bude Evropa v nejlepším případě stagnovat. Připravujeme se na těžké časy," uvedl Ghosn.

Evropští zákazníci se dle šéfa Nissanu a Renaultu v současnosti vzdávají velkých nákupů, jako je například nákup automobilu. Firmy musí být dostatečně silné, aby překonaly tři nebo čtyři těžké roky a předčily tak soupeře, řekl Ghosn.

Nejoptimističtějším odhadem je dle ředitele francouzské a japonské automobilky mírný nárůst evropských prodejů do jednoho procenta. Nissan a Renault jsou však připraveny i na horší scénáře. Špatná situace je nyní na francouzském trhu, kde prodeje aut v období duben-květen meziročně klesly o 17 %.

Na domácím trhu se pak Nissan potýká se silným jenem, který ztěžuje zisk firmy. „Upřímně řečeno, síla jenu je neuvěřitelná," prohlašuje Ghosn. Pokud společnosti investují jinde než v Japonsku, přesouvají jinam i pracovní pozice.

Nissan nicméně zůstává japonskou značkou a neplánuje odchod ze země. Automobilka se však ujišťuje, aby úrovní jenu tolik netrpěla. Povinností Ghosna je dle jeho vlastních slov postarání se o to, aby se Nissan bez úhony přenesl přes turbulence a byl tak ochráněn. Zároveň se ale nesmí zapomínat na to, že Nissan je japonskou firmou.

Renault a Nissan v současnosti nepracují na tom, že by se sloučily. Podle Ghosna k fúzi nedojde ani poté, co odejde do důchodu. „Pokud se něco stane, bude to ve velmi, velmi vzdáleném horizontu, i když šance jsou velice, velice malé,“ řekl šéf obou automobilek.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akciové indexy Nasdaq dosáhly nových maxim Akciové indexy Nasdaq dosáhly nových maxim

Americké akcie dnes posílily díky dobrým hospodářským…

Krize pokračuje. Venezuela vstupuje do generální stávky Krize pokračuje. Venezuela vstupuje do generální stávky

Dvoudenní protest vyhlásila opozice proti vytvoření…

Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk

Od summitu G20 v Hamburku uplynuly skoro tři týdny. Akci…

Moravský peněžní ústav se zbavuje domů v centru Prahy. Čeká změnu na banku Moravský peněžní ústav se zbavuje domů v centru Prahy. Čeká změnu na banku

Očekávaná přeměna na banku vede záložnu ze Zlína k…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Dnes 08:00

Audi A8 přineslo čtyřem propojeným kruhům patřičnou prestiž mezi luxusními limuzínami, dodnes soupeří o klienty s BMW a Mercedesem. I v nedávno představené čtvrté generaci...




Blesk.cz

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna. Únava dožene snad každého

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna.…

Také středeční počasí bude připomínat spíše podzim než dny tzv. annenského tepla, které mají být podle pranostik…

 

iSport.cz

Trio talentů opouští Spartu, do Salcburku míří i Hadamczikovi vnuci

Trio talentů opouští Spartu, do Salcburku míří i…

Tři z největších českých talentů ročníku 2000 a 2001 odcházejí ze Sparty do rakouského Salcburku, který bude od…

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla z vývoje zaražená

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla…

Být po výhře zklamaný? Někdy to tak prostě je. Trenér Slavie Jaroslav Šilhavý po utkání 3. předkola Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Okamura s Nohavicou, Babiš s Krajčem. Koho podpoří rapper Řezník?

Okamura s Nohavicou, Babiš s Krajčem. Koho podpoří…

„Udavač z Těšína“ má nového politického oblíbence. Nechal se vyfotit s panem Okamurou a vstoupil tím do reálné…

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na Antarktidě a musel operovat sám sebe

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na…

Leonid Rogozov. Jméno, které v dějinách lékařství vzbuzuje obdiv i respekt. Lékař, který zemřel teprve před…