Sériové Porsche 911 s motorem uprostřed se může stát skutečností
Porsche v polovině listopadu loňského roku přestavilo novou podobu závodního vozu 911 RSR. Ta překvapila uložením svého čtyřlitrového plochého šestiválce před zadní nápravou.
Zhruba měsíc od její premiéry se objevily spekulace o možném uvedení nové generace Porsche 911 se stejným umístěním motoru. Ty samotná automobilka tehdy popřela a naopak potvrdila, že devětsetjedenáctka zůstane věrná tradičnímu umístění motoru za zadní nápravou.
Nyní však muž z nejpovolanějších, Andreas Preuninger, člověk, který je zodpovědný u Porsche za všechny modely GT, v rozhovoru pro Car and Driver opět trošku pootočil a podle jeho slov není uvedení Porsche 911 s motorem před zadní nápravou ve verzi pro běžný silniční provoz zcela vyloučeno a to především díky velkému zájmu ze strany zákazníků.
Skutečnost, že Porsche není zcela hluché vůči přáním svých zákazníků, pak dokazuje limitovaná edice 911 R a nejnověji modernizovaný model 911 GT3, který se právě díky nim dočkal návratu manuální převodovky.
Podle nejnovějších informací tak Porsche 911 zůstane skutečně věrné uložení motoru za zadní nápravu, ale zároveň se můžeme dočkat uvedení verze vycházející ze závodního Porsche 911 RSR a schválené pro použití v běžném silničním provozu.
V nabídce značky má být tato verze nabízena v limitované edici a má stát mimo standardní hierarchii řady 911, i když zároveň se v případě vzniku takového modelu bude jednat o ještě extrémnější vůz než je aktuální GT3 a připravované GT2 s přeplňovaným šestiválec o objemu 3,8 litru, u nějž se očekává výkon okolo 485 kW (650 k) a uvedení před koncem letošního roku.